Div spørsmål ang SVS sub,Denon,Dyna f6 og Klipsch. hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Div spørsmål ang SVS sub,Denon,Dyna f6 og Klipsch. hjelp!

Heisann!

Sitter her med en Denon avr 2309 receiver og et par Dynavoice F6 høyttalere og synest at det mangler en god del bass ved avspilling av Hip Hop musikk (veldig kjipt siden det er nesten det eneste jeg hører på av musikk, hehe).

Vil en SVS PCi 25-31 sub hjelpe bra på og få den bassen og trøkket jeg mangler? (vil ikke ut med mye mer en 6000 laken for sub). ser også endel film, så jeg vil ha en som passer godt til begge deler!
    Kan også nevne at jeg har store planer om kjøp av Klipsch RF82 og Center (flytte F6'ne bak) etter en stund når jeg får råd, så den må passe godt inn med de og, når den tid kommer.

Og når jeg først er inne på Klipsch.
    har jo som sagt en Denon 2309 forsterker, som jeg antar vil bli alt for svak for disse høyttalerene. så må jo ha en effektforsterker som passer Klipsch og Denon. har lest litt og har forstått det slik at Denon er en ganske "lys" sur amp og at Klipsch er veldig lys i toppen. så da må jeg vel ha en "varm" effektforsterker til å gjøre jobben? må ikke koste mer enn 10 laken.

husk at feeet bass,hip hop og en film og en serie i ny og ne er veldig viktig for meg
    trenger all den hjelp jeg kan få!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den SVS suben vil gi deg masse bass, det er helt sikkert, en veldig bra dyp bass som jo passer bra til hip hop.
    En annen ting er at med subben så kan du sette frontene du har fra før som "small" og sammen med et par mindre bakhøytalere og center har du ett rimelig bra hjemmekino anlegg allerede. I hvertfall bra nok til at du ikke trenger å stresse med oppgradering til RF82 før du kan spandere på deg selv en bra effektforsterker og helst en center i RF serien i tillegg. Når det gjelder hvilken effektforsterker så anbefaler jeg deg å lese noen forumtråder som handler om akkurat dette, ettersom RF82 og effekt er ett tema som dukker opp hele tiden. Vil uansett anbefale deg å følge med på avtorget både når det gjelder høytalere og effektforsterker.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS pci 25-31 / 22-31 er utsolgt.
    En erstater er snart på plass for den.

Som doctoren sier.
    Det er en fordel med Klipsch front og center da det er veldig få som har klang som er i nærhetern.
    Med 82 front så prøv med 62 center, eller om du går for 64 center er heller ikke det noe problem.

Effekt er vel Parasound , Vincent og de med mørk klang best match.
    Til musikk er det bare Rør som gjelder på klipsch.

PS... Klipsch og SVS er mye omtalt på forumet... søk og du finner :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •