En subwoofers kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool En subwoofers kvaler

Jeg har pr. i dag B&W 604s3 og LCR600 i front.

Jeg planlegger å bytte ut surroundhøyttalerene mine med DS3 etterhvert.

Subben skal da også byttes ut, så her kommer spørsmålet:
    Hvilken løsning skal jeg gå for?

1 stk B&W ASW610XP 10" med 500W til 10.348,-
    1 stk hvilken som helst 12" i samme prisområde
    2 stk B&W ASW610 også 10" men med 200W forsterker til 6093,-/stk

Sette stor pris på alle svar

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs er noe av det som går igjen her inne på forumet, med den prisen du har nevnt her så kan du jo se litt på dem. Welcome to L-Sound!

kjøpte nettopp en utgått tube fra svs pc plus 20-39 som jeg begynner å få kalibrert, stor oppgradering fra min tidligere dali sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har sett mye skiverier om SVS... er det så bra som folk skal ha det til? Noen i Stavanger distriktet som selger slikt?

Hvor mye har samkjøring av merke på høyttalere å si på subben? (jeg må innrømme at jeg er litt fan av å kjøre samme merke men....)

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg rekker å svare før første SVS svar kommer (edit: gjorde ikke det nei)

Jeg er værtfall veldig fornøyd med den nye subben min som koster i samme område som alternativ 1 på listen din. Earthquake supernova MKV 12.
    Har hatt den i litt over en måned nå, og har ikke angret på valget i det hele tatt. I mitt rom spiller den langt bedre enn min forrige og vesentlig dyrere sub Sunfire truesub EQ.
    Hvilken sub som vil passe deg best kommer helt ann på hvilken type bass du er ute etter og rommet den skal spille i. Ut i fra mine preferanser spiller Earthquake helt utmerket. Jeg liker at subben smeller sikkelig til i området rundt 25-50hz og har mulighet til å være med opp til 100hz siden rommet mitt har en del akustiske utfordringer som er lettere å løse med subben enn med fronthøytalerne. Jeg er heller ikke så opptatt av bassromling og avsindig SPL, men er veldig opptatt av at subben skal spille klart definerte toner og ikke bare bass.

NB: jeg har ikke hørt noen av de B&W subbene du har som alternativ.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Sitat Opprinnelig postet av djaan

Er ikke lett å finne en sub en liker og får til å matche, jeg synes selv at subbene til B&W i den sjangeren du nevnte ser kjempe fine ut.

Og de klarer sikkert å levere litt lyd, men ikke så mye som jeg ønsker fra en subwoofer...

Og i alle fall ikke nok til at jeg gidder å bruke så mye penger på det...

Da er det heller mer fornuftig for meg å bygge noen subber selv. Eller kjøpe noe som leverer masse til en billig penge...

Om de skal levere "for mye" så har jo ikke det noe å si, da er det bare feil kalibrert.

Så min anbefalning blir da; gå for noe annet enn B&W i sub....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hæ???

Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Jeg er heller ikke så opptatt av bassromling og avsindig SPL, men er veldig opptatt av at subben skal spille klart definerte toner og ikke bare bass.
    Hmmmm. Hvis du har satt crossover til 100 Hz eller 80 Hz. Hvordan kan den da levere noe annet enn det som kalles bass???????

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen av de B&W subbene du nevner som kan matche SVS. Da tenker jeg på pris og ytelse. Str er en annen sak

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelse er ikke så stort problen sånn sett...jeg tenkte umiddelbart på to stk da jeg så hvor små de var.

I dag har jeg en CV 15" som tar sin plass i stua og flytte luft det kan den og...men jeg synes den er litt for slapp.

Jeg må nevne at subben kommer kun til å bli brukt til film....eller det er ihvertfall en FILM-sub jeg er ute etter.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Hmmmm. Hvis du har satt crossover til 100 Hz eller 80 Hz. Hvordan kan den da levere noe annet enn det som kalles bass???????
    Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, men det jeg mener er at jeg vil høre hvilke toner suben spiller ikke bare en masse luft i bevegelse. f.eks hvis jeg slår av effektforsterken slik at bare subben spiller så vil jeg fremdeles høre basstonene og ikke bare generelt basstrykk. Dette gjør jeg med Earthquake. Jeg hører forresten på mye elektronisk musikk og jazz. Synth og ståbass går dypt

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelse er ikke så stort problen sånn sett...jeg tenkte umiddelbart på to stk da jeg så hvor små de var.

I dag har jeg en CV 15" som tar sin plass i stua og flytte luft det kan den og...men jeg synes den er litt for slapp.

Jeg må nevne at subben kommer kun til å bli brukt til film....eller det er ihvertfall en FILM-sub jeg er ute etter.
    Hva med to slike da? L-Sound - SVS PB12-NSD

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å ja

Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, men det jeg mener er at jeg vil høre hvilke toner suben spiller ikke bare en masse luft i bevegelse. f.eks hvis jeg slår av effektforsterken slik at bare subben spiller så vil jeg fremdeles høre basstonene og ikke bare generelt basstrykk. Dette gjør jeg med Earthquake. Jeg hører forresten på mye elektronisk musikk og jazz. Synth og ståbass går dypt
    Da forstod jeg hva du mente med toner, for slik jeg oppfattet det, så hørtes det ut som om toner og bass var to vidt forskjellige ting, høres i grunn bare ut som om du har fått kalibrert subben din, sånn at du høres forskjell på de tonene som ligger under der du har satt delefrekvensen din fra sub til front.

Men som svar til trådstarter så er kanskje SVS et godt alternativ til kinosub..

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Da forstod jeg hva du mente med toner, for slik jeg oppfattet det, så hørtes det ut som om toner og bass var to vidt forskjellige ting, høres i grunn bare ut som om du har fått kalibrert subben din, sånn at du høres forskjell på de tonene som ligger under der du har satt delefrekvensen din fra sub til front.

Men som svar til trådstarter så er kanskje SVS et godt alternativ til kinosub..
    da er vi på nett igjen Det er nok ikke bare kalibrering som gjør at dette, er forskjeller på slike egenskaper i subber også. Av de subbene jeg har prøvd er værtfall Earthquake et nivå opp på disse egenskapene. Hjemmekino sin test av storebror earthquake antyder også dette. Men er veldig enig at god/riktig kalibrering er helt essensielt for å oppnå det jeg skriver om.

Jeg har ingen erfaring med SVS i eget rom, men 50% av AVforum kan vel sikkert ikke ta feil i at SVS er et knallkjøp som filmsub. Så jeg tror ikke trådstarter går seg helt bort med å gå fra CV til SVS.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •