Cerwin Vega AT-80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Cerwin Vega AT-80

Jeg har noen gamle CV AT-80 hjemme, driver de nå med en Yamaha AX-396 Stereo forsterker, får en følelse av at den ikke får dratt nok ut av disse, kan jeg være inne på noe der?

Noe poeng i å bruke disse som front i surround istede for Dynavoice F-6 EX?
    Og i såfall,hvilken forsterker må man oppe i da?

Mange spørsmål her,men litt spent på svar...

mvh

Lucas23

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lucas23
    Jeg har noen gamle CV AT-80 hjemme, driver de nå med en Yamaha AX-396 Stereo forsterker, får en følelse av at den ikke får dratt nok ut av disse, kan jeg være inne på noe der?

Noe poeng i å bruke disse som front i surround istede for Dynavoice F-6 EX?
    Og i såfall,hvilken forsterker må man oppe i da?

Mange spørsmål her,men litt spent på svar...

mvh

Lucas23
    hei lucas.
    kanon høytalere du har der,men med rett forstærker får du nok bedre power i de,har prøvd mye på mine gamle,men endte alltid opp med nad forstærker,,feks 3100pe,2100,eller2600 syntes jeg var bra med trykk,de er nok glad i både loudness og bass eq,gjerne en equalizer i tillegg,
    guttungen har arva de 4 jeg har og han driver de med nad 2600 og en optonica forstærker som forforstærker,,en god gammel med masse knotter og innstillinger,sjøl har jeg at100 og 504r som drives av en nad 208,og det blir trykk så det holder,,så det lå en 3100 til salgs på finn,torget tilsalgs for 800kr den er mer enn nok til 12tomrene dine,,
    håper dette hjalp deg litt vidre på veien med valg av forstærker

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du tak i feks en nad på rundt hundre watt så kommer det nok til å høres ut som noen andre høytalere vil jeg tro.. Jo større forsterker, jo bedre er regelen. Men styr unna eldre onkyo, det funker ikke sammen med CV..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Får du tak i feks en nad på rundt hundre watt så kommer det nok til å høres ut som noen andre høytalere vil jeg tro.. Jo større forsterker, jo bedre er regelen. Men styr unna eldre onkyo, det funker ikke sammen med CV..
    nad forsterkrene er jo bra strømsterke og skal du ha en 100watts nad må du opp på 214,80w. eller 216,125w. og ha en forforstærker i tillegg,en nad 3100 feks,er vel på rundt 60watt og kan brukes som forforstærker i tillegg hvis han ønsker noe kraftige seinere,nad watt er nad watt at80 høytalerne er også på 4ohm som gjør forstærkeren litt mere sprek iom at de er veldig lettdrevne høytalere.
    tror ikke du skal henge deg så mye opp i watt men en strømsterk forstærker som ikke vrenger seg så lett,og sjekk samtidig at du har rette sikringer på høytalerne..2,5a,,

ps..3100pe drar at serien fint,,har prøvd,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...mye å sette seg inn i her.. Grunnen til at jeg spørr er at jeg vurderer å bare bruke den nye hjemmekino pakken jeg venter på med Dynavoice F-6 ex og la AT-80 støve ned på loftet..de er jo ikke særlig "utseende-vennlig" å ha i tv-stua,men jeg kunne kanskje tenkt meg å ha de stående til en fest da,med bare stereo. Leste om noe "dc-fix" folie man kunne ha på de her tidligere, men dette ser ikke ut til å kunne oppdrives lengre dessverre. Å lakke de nå etter å ha pusset opp et helt hus ser jeg ikke så lyst på heller..:P

Har hatt en rift i opphenget på den ene 12" bassen til nå,det var en forferdelig lyd i den da, så jeg kunne ikke bruke denne, men har prøvd å smøre et tynt lag med silikon på begge sider av det nå som står til tørking, tror dere dette er til hjelp?

Hehe,en annen morsom ting...jeg skrudde ut basselementet for å fikse dette og oppdaget et enormt "musbol" der inne, hadde krøpet inn bassrøret og samlet ca 50 pistasjnøtter der inne,noen biter av gamle ukeblad samt laget et fint hus av "isolasjonen" i den ene høyttaler veggen...

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sikkert noen kroner for cwene hvis du selger dem, sånn evt. ATserien er ennå populære høytalere i de rette kretsene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...mye å sette seg inn i her.. Grunnen til at jeg spørr er at jeg vurderer å bare bruke den nye hjemmekino pakken jeg venter på med Dynavoice F-6 ex og la AT-80 støve ned på loftet..de er jo ikke særlig "utseende-vennlig" å ha i tv-stua,men jeg kunne kanskje tenkt meg å ha de stående til en fest da,med bare stereo. Leste om noe "dc-fix" folie man kunne ha på de her tidligere, men dette ser ikke ut til å kunne oppdrives lengre dessverre. Å lakke de nå etter å ha pusset opp et helt hus ser jeg ikke så lyst på heller..:P

Har hatt en rift i opphenget på den ene 12" bassen til nå,det var en forferdelig lyd i den da, så jeg kunne ikke bruke denne, men har prøvd å smøre et tynt lag med silikon på begge sider av det nå som står til tørking, tror dere dette er til hjelp?

Hehe,en annen morsom ting...jeg skrudde ut basselementet for å fikse dette og oppdaget et enormt "musbol" der inne, hadde krøpet inn bassrøret og samlet ca 50 pistasjnøtter der inne,noen biter av gamle ukeblad samt laget et fint hus av "isolasjonen" i den ene høyttaler veggen...
    hei igjen.
    det var en sørgelig historie for en ihuga at mann,anbefaler deg og heller legge de ut for salg så noen kanskje kan få de i stand igjen.no hard feelings.men bassen må du nok recone og det er fort en høvding,og det virker ikke som du bryr deg så mye om de,at du vil koste på de.:evil: hehe,,
    og ang den musa så skulle nok den fått svi

jaja lykke til med salget,,og oppsettet av surround annlegget ditt da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkoalpha2000
    hei igjen.
    det var en sørgelig historie for en ihuga at mann,anbefaler deg og heller legge de ut for salg så noen kanskje kan få de i stand igjen.no hard feelings.men bassen må du nok recone og det er fort en høvding,og det virker ikke som du bryr deg så mye om de,at du vil koste på de.:evil: hehe,,
    og ang den musa så skulle nok den fått svi

jaja lykke til med salget,,og oppsettet av surround annlegget ditt da
    Hehe,bra det finnes noen AT fan her da, jeg har jo hatt en fin tid med de til nå,men nå som jeg har fått både katt,hus,barn og dame så er de ikke like godt mottatt lengre.. Hva kan man prøve å selge de for da hvis dette skulle være aktuelt? Med tanke på at den ene bassen har en rift i opphenget på ca 1,5cm?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i manualen til AX-396 at det er oppgitt "Minimum RMS Output Power 8ohm 20Hz to 20Khz, 0,019%THD = 60W + 60W"

Er ikke denne NAD 3100 oppgitt til samme effekt også?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,bra det finnes noen AT fan her da, jeg har jo hatt en fin tid med de til nå,men nå som jeg har fått både katt,hus,barn og dame så er de ikke like godt mottatt lengre.. Hva kan man prøve å selge de for da hvis dette skulle være aktuelt? Med tanke på at den ene bassen har en rift i opphenget på ca 1,5cm?
    Ligger et par på finn.no til 1000kr.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Ligger et par på finn.no til 1000kr.:???:
    Joda,men disse ser jo ut som har vært i krigen... Har ikke fått brukt mine på en god stund nå, skal se når jeg starter de opp igjen om jeg "re-forelsker" meg og kanskje blåholder på de...:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •