Nok en "hvilken høytaler" - tråd..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok en "hvilken høytaler" - tråd..

Hei,
    eg hadde blunka meg ut å kjøpe et par Dynabel Euphoria brukt for 10000, men dattera til selgeren kom meg i forkjøpet.
    No er eg altså ute etter et alternativ, så optimalt for meg som mulig.
    Eg bur litt langt fra en skikkelig HIFI-butikk, slik at det er upraktisk å låne heim ein haug med store prøveeksemplar.

Rommet er 6x6meter, og har åpent opp til mønet. (4meter) Veggane er harde veggplater, golvet er flislagt. Den eine møneveggen har ca. 80-90% vindu, og den halvparten av eine sideveggen (2,4m) har vindu fra golv til tak.
    Eg har tenkt å sette høgtalarane på sideveggen uten vindu. (peikande mot sideveggen med store vindu. Høgtalarane bør uten problemer gi topp lyd opp til et fornuftig nivå. Eg har ingen naboar nærmare enn 150 meter. (enebolig)

Stikkord for min musikksmak er alt fra Kyiv Chamber Choir, Metallica, orgelmusikk (typisk kirkeorgel), Roxy music, etc. men er slettes ikkje begrensa til dette.

Eg trur ikkje eg vil legge ut meir enn 15.000 for høgtalarane. Kva for modellar burde eg vurdere? (Eg har ingen merkepreferanse, og forsterker bestemmer eg etter at høgtalarane er avgjort.)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen tips som jeg selv ikke har hørt:

Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

TonArt • Klipsch RF-63 (disse skrives det MYE bra om)

Dette er noe jeg har mer kjennskap til (B&W):

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W CM7 Høyttalere

Har selv kun B&W og har hørt flere av seriene, de låter fantastisk spesielt vokalmessig og musikalsk. Bassen kommer også pent frem dersom de får skikkelig med krefter å jobbe med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •