Dynavoice F6-ex

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Dynavoice F6-ex

Jeg har bestillt meg en pakke på surround.no med :
    1 par Dynavoice Magic F-6 EX
    1 par Dynavoice Magic S-4EX
    1 stk Dynavoice Magic C-4EX

Link :
    Dynavoice Magic F-6 EX 5.0 sort high glossy

Det jeg lurer på da er hvilken forsterker jeg trenger for å utnytte disse godt?
    Jeg har en Eltax AVR-800 stående her hjemme nå da.

Er en Sony STR-DG520B egnende til jobben? Eller er jeg like langt?:?
    Link : Sony Hjemmekino Receiver STR-DG520B - MPX.no - Elektromarked

Håper på litt hjelp her..

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skulle vel klare jobben sånn noenlunde, men ikke fullt ut vil jeg tro dessverre...

jeg hadde en sony surroundreciever på mine f-6 og de spillte ganske pent med den, men fikk ikke nok kraft.. byttet til naden jeg hadde og de ble mye mer kontrollert...

tror jeg ville valgt denne istedenfor.. yamaha og dynavoice skal visst være en bra match og det blir sagt at yamaha skal ha litt futt i wattene sine så:::

Yamaha Hjemmekino Receiver RXV363 Sort - MPX.no - Elektromarked

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Den skulle vel klare jobben sånn noenlunde, men ikke fullt ut vil jeg tro dessverre...

jeg hadde en sony surroundreciever på mine f-6 og de spillte ganske pent med den, men fikk ikke nok kraft.. byttet til naden jeg hadde og de ble mye mer kontrollert...

tror jeg ville valgt denne istedenfor.. yamaha og dynavoice skal visst være en bra match og det blir sagt at yamaha skal ha litt futt i wattene sine så:::

Yamaha Hjemmekino Receiver RXV363 Sort - MPX.no - Elektromarked
    Ja,ser Surround.no selger settet med denne...så er nok noe i det da. Syntes bare designet på den sony recieveren var endel mere "gjennomført"
    Noe spesielt mangelfullt på denne jeg bør tenke på?

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lucas23
    Ja,ser Surround.no selger settet med denne...så er nok noe i det da. Syntes bare designet på den sony recieveren var endel mere "gjennomført"
    Noe spesielt mangelfullt på denne jeg bør tenke på?
    nei jeg tror ikke det... får ganske mye for pengene med den yamaha forsterkern!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg tror ikke det... får ganske mye for pengene med den yamaha forsterkern!
    Okey...er litt i tenkeboksen,kan ende opp med å heller vente til jeg kan invistere i en større forsterker også. Så får jeg heller slite meg gjennom noen uker med Eltax'n inntil da...huff..

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey...er litt i tenkeboksen,kan ende opp med å heller vente til jeg kan invistere i en større forsterker også. Så får jeg heller slite meg gjennom noen uker med Eltax'n inntil da...huff..
    Har mer tro på det ja... bruker du 3-4000 så har du en mer en god nok forsterker til den høyttalerpakken å legger du på en til to laks til så slipper du kanskje å tenke på å oppgradere forsterker igjen neste gang du kjøper deg høyttalere også!

det finnes også mye bra på bruktmarkeder også som avtorget her inne og finn... kan gjøre mange gode bruktkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mer tro på det ja... bruker du 3-4000 så har du en mer en god nok forsterker til den høyttalerpakken å legger du på en til to laks til så slipper du kanskje å tenke på å oppgradere forsterker igjen neste gang du kjøper deg høyttalere også!

det finnes også mye bra på bruktmarkeder også som avtorget her inne og finn... kan gjøre mange gode bruktkjøp!
    Ja,jeg orker liksom ikke kjøpe bare for å kjøpe...Har fra før den Eltax'n jeg kjøpte til 2k og surround sett til 700,- på Datakjeden. Når det har dugd til nå så får egentlig eltax'n slite litt med Dynavoice'n når den ankommer inntil jeg kan kjøpe en "gjennomført" forsterker til rundt 5k.. Driver å pusser opp hus også for tiden, så pengene går i alle retninger for tiden..:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en Kenwood KRF-V6300D Surround Receiver 5.1, HDMI, svart (KRF-V6300D)? Selger disse på Netthandelen.no nå ser jeg....Multicom også : Kenwood KRF-V6300D Surround Receiver 5.1, HDMI, svart / MULTICOM

Er dette noe for den høyttaler pakken?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en Kenwood KRF-V6300D Surround Receiver 5.1, HDMI, svart (KRF-V6300D)? Selger disse på Netthandelen.no nå ser jeg....Multicom også : Kenwood KRF-V6300D Surround Receiver 5.1, HDMI, svart / MULTICOM

Er dette noe for den høyttaler pakken?

Denne er for strømsvak.

Power Specifications:
    Power Consumption 255 Watt

Ta strømforbruket så deler du det på 5 (ant. kanaler) og ganger det med 0,50 (ca 50 prosent varmetap) så sitter du igjen med det den kan levere i surround modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Denne er for strømsvak.

Power Specifications:
    Power Consumption 255 Watt

Ta strømforbruket så deler du det på 5 (ant. kanaler) og ganger det med 0,50 (ca 50 prosent varmetap) så sitter du igjen med det den kan levere i surround modus.
    Så det du sier er at Eltax AVR-800 er en sterkere forsterker med : Strømforbruk ved drift 320 watt ? Link : Komplett.no - Eltax AVR-800 Receiver, Sølv, DTS-ES,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at Eltax AVR-800 er en sterkere forsterker med : Strømforbruk ved drift 320 watt ? Link : Komplett.no - Eltax AVR-800 Receiver, Sølv, DTS-ES,
    Synes jo dette er litt merkelig,nå har ikke jeg særlig peiling på det men har jo gått på elektro...det er jo ett utall kondensatorer der inne i en forsterker som skal lades opp som skal gi ut en høyere verdi en det man gir inn, derfor det heter "forsterker" vil jeg tro,så hvorfor være så opphengt i "inn effekt"?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har forstått kan INGEN forsterker gi mer strøm ut enn den trekker fra strømnettet. Det er fult mulig å bruke klasse d forsterkere (kun 10 prosent varmetap).

Kondensatorer hjelper til med å gi ut strømmen raskt nok. Den lader dog opp strøm, men da tømmer seg like raskt.

Eltaxen er på Papiret sterkere.
    Eltax er kansje billig, men det er ikke helt ubrukelig.
    Det meste som eltax produserer spiller faktisk helt greit.

Forsterker har en jobb med å konvertere lyd signalet til strøm for å så sende denne kontrolert ut til høyttalerene. SÅ det en forsterker gjør "kraftigere" er signalet.

" Et annet eksempel: Hvordan kan en forsterker gi 5x100w når du kun trekker 140w fra strømnettet?"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har forstått kan INGEN forsterker gi mer strøm ut enn den trekker fra strømnettet. Det er fult mulig å bruke klasse d forsterkere (kun 10 prosent varmetap).

Kondensatorer hjelper til med å gi ut strømmen raskt nok. Den lader dog opp strøm, men da tømmer seg like raskt.

Eltaxen er på Papiret sterkere.
    Eltax er kansje billig, men det er ikke helt ubrukelig.
    Det meste som eltax produserer spiller faktisk helt greit.

Forsterker har en jobb med å konvertere lyd signalet til strøm for å så sende denne kontrolert ut til høyttalerene. SÅ det en forsterker gjør "kraftigere" er signalet.

" Et annet eksempel: Hvordan kan en forsterker gi 5x100w når du kun trekker 140w fra strømnettet?"
    Så hvilken forsterker synes du er et bra alternativ som sørger for full utnyttelse av denne høyttaler pakken da? Jeg spørr og spørr jeg...:P

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Dynavoice er temmelig lettdrevne og trenger ikke mange watta for å spille høyt, men de går vist litt langt ned i ohm, og da er det greit å ha litt krefter.
    Jeg skal ikke anbefale deg noe fra Hifi-Klubben, da de har tragisk dårlig kundebehandling (Dalig Leder prøvde å sette med en umyndig 16 åring i gjeld for noen reprasjonen han mente han hadde krav på å ta betalt for)

I stedet for skal jeg anbefale deg noe som passer ypperlig til Dynavoice, som faktisk har en bra pris og som spiller rått.

Denne her er krem.

Denne har også det meste av inn/ut ganger som du vil få bruk for.

Evnt denne.

Det er ganske mange muligheter med til Dynavoice så er Yamaha og HK kjempebra valg uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Dynavoice er temmelig lettdrevne og trenger ikke mange watta for å spille høyt, men de går vist litt langt ned i ohm, og da er det greit å ha litt krefter.
    Jeg skal ikke anbefale deg noe fra Hifi-Klubben, da de har tragisk dårlig kundebehandling (Dalig Leder prøvde å sette med en umyndig 16 åring i gjeld for noen reprasjonen han mente han hadde krav på å ta betalt for)

I stedet for skal jeg anbefale deg noe som passer ypperlig til Dynavoice, som faktisk har en bra pris og som spiller rått.

Denne her er krem.

Denne har også det meste av inn/ut ganger som du vil få bruk for.

Evnt denne.

Det er ganske mange muligheter med til Dynavoice så er Yamaha og HK kjempebra valg uten tvil.
    Den historien om den forsterkeren virker veldig snodig da, jeg er ganske rutinert med slike saker,har hatt TV,Bærbar pc osv inn pga feil,har enten fått gratis reperasjon eller ny pc gratis tilsvarende på grunn av tid reperasjonen tok etc....når man tar seg tid å setter seg inn i forbrukerlovene så står man egentlig ganske sterkt...i værste fall kan man si man henvender seg til TV2 hjelper deg, da legger de "store" kjedene seg fort flate,fordi de er dem som har mest å tape på dette. De små butikkene med liten omsetning er de som er mest vrange i slike tilfeller...

Så over til forsterkere...jeg takker så masse for gode råd,ønsker å dra det man kan ut av disse høyttalerne da jeg må gi avkall på mine CV AT-80 pga utseende...:P Hehe,sånn er det med damer vettu!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den historien om den forsterkeren virker veldig snodig da, jeg er ganske rutinert med slike saker,har hatt TV,Bærbar pc osv inn pga feil,har enten fått gratis reperasjon eller ny pc gratis tilsvarende på grunn av tid reperasjonen tok etc....når man tar seg tid å setter seg inn i forbrukerlovene så står man egentlig ganske sterkt...i værste fall kan man si man henvender seg til TV2 hjelper deg, da legger de "store" kjedene seg fort flate,fordi de er dem som har mest å tape på dette. De små butikkene med liten omsetning er de som er mest vrange i slike tilfeller...

Så over til forsterkere...jeg takker så masse for gode råd,ønsker å dra det man kan ut av disse høyttalerne da jeg må gi avkall på mine CV AT-80 pga utseende...:P Hehe,sånn er det med damer vettu!
    Jepp. HFK har fått 3 brev uten å svare, så vis de ikke svarer innen 12-13 dager så blir saken avsluttet og forbrukerrådet kan så evnt komme med å anbefale saken til forbrukertvist utvalger (noe som jeg tviler på at jeg gidder, da jeg aldri har betalt noe for reprasjoner og har forsterkeren hjemme her, og da er det ikke vits å gå til sak for å få en unnskylding fra daglig leder )

Har selv at-40 som venter på nye kantopp heng.
    Du burde fått deg noe som er så stort at hun ikke klarer å flytte de, og vips så kan det kansje bli stående. (Ja, jeg er motstander av WAF faktoren, men det er også kjekt at anlegget ser ut)

Men som sagt, Den HK eller Yamaha forsterken skal være god nok.
    Alternativ kan Pioneer være noe å gå fått, (dog ikke de minste).
    Pioneer har ganske chill lyd signatur, (Mørk og Varm).

Go natt =)

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som sagt, Den HK eller Yamaha forsterken skal være god nok.
    Alternativ kan Pioneer være noe å gå fått, (dog ikke de minste).
    Pioneer har ganske chill lyd signatur, (Mørk og Varm).

Go natt =)
    Når ble Pioneer mørk og varm? Har ikke prøvd di dyrere modellene til Pioneer, men di aller minste synes jeg var mer lyse enn mørke, og varmen fant jeg heller ikke, skal sies at jeg prøvde Pioneeren på yamaha 555 eller hva di nå heter, så kan kanskje ha noe med det å gjøre?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Når ble Pioneer mørk og varm? Har ikke prøvd di dyrere modellene til Pioneer, men di aller minste synes jeg var mer lyse enn mørke, og varmen fant jeg heller ikke, skal sies at jeg prøvde Pioneeren på yamaha 555 eller hva di nå heter, så kan kanskje ha noe med det å gjøre?
    Smaken er som baken. To-delt.
    Jeg synes at Pioneer er Mørkt og Varmt sammen med Yamaha.
    Denon og f.eks Doxa er lyst.

Yamaha er jo ikke en høyttaler som er spesielt mørk utgangs punktet.
    Ja, jeg har hørt den....kjedelig høyttaler etter min mening, men byggekvalitet og finish har den =) ( men må dog innrømmet at det var i en butikk og ikke lytterom jeg hørte de)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått disse Høyttalerne og bruker en Yamaha ax-396 på disse, men hvor mange Ohm skal jeg spille de på? Står 4-8 Ohm på spesifikasjonene til Høyttalerne...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •