9 År gammel Audio Physic Virgo II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

9 År gammel Audio Physic Virgo II

Behovet for oppgraderinger har meldt seg og første på lista er høytalerne.
    Utgangspunktet var et par B&W CM7 men de forsvant rett forran nesa på meg. En Kollega av meg skrøt så uhemmet av Virgo 2 og ble veldig interessert i den i og med at den er innenfor budsjettet (brukt). Men som overskriften sier så er disse 9 år gamle, er litt skeptisk til alt som er gammelt, selv om disse er som nye. Dukket også opp et par Helicon 400 på bruktbørsen i dag, blir ca samme pris for disse som AF. Andre alternativer som frister er Icon serien (6 eller 7) B&W 600 serien, og CM9 usikker på hva prisen blir på disse.

Frister mest med Virgo 2 men liker ikke alderen. Er det noe og bry seg om? Hva mener dere?

Bruken: Jeg er altspillende men har veldig sansen for akustisk musikk med fin kvinnevokal, men aller mest vil de bli brukt mest til film.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se hvorfor alderen skal ha noe betydning i det hele tatt. Der er en tendens her til at alt skal være nytt, helst ikke over et år gammelt for da er det foreldet.......
    Der er noen ganger noen med kommentarer om Snell herinne også, og de får ingen svar, veldig synd. Snell er uhyggelig gode høyttalere som bare blir bedre og bedre som tiden går.
    Audio Physic Virgo 2 er jo en referansehøyttaler og jeg skjønner simpelthen ikke hvorfor du tvivler på produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den meldinga, mener du sparker meg i riktig retning nå. Ser frem til å begynne å bygge opp mitt første high end anlegg nå. Starter først med et par Virgo II, så bygger jeg videre fra de. Ser for meg at jeg trenger en ny forsterker rimelig kjapt

Var innom HFC i trondheim i dag og hørte på Helicon 400 MK2, ikke optimale lytteforhold men det jeg hørte ga egentlig ikke mersmak.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har nettopp kjøpt et par Virgo 2 brukt fra 2000. Ikke fått de ennå. Zion: Hvordan er din erfaring med de, om du kjøpte de da? Kjøpte også en ny Densen 110 Forsterker. Skal bli artig å sette dette opp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøpet.

Ja det ble jeg kjøpte Virgoene, men har nettop solgt de igjen grunnet at de ikke er spesielt banevennlige. Dog med tungt hjerte.

Mine erfaringer med de: Imponerende god lyd i de, men ekstremt krevende med hensyn til plassering og elektronikk. Overaskende bra trykk og punch i bassen , fløyelsmyk og oppløst oppåver.

Krever forsterker med kontroll med en hellning mot det varme i lydbildet. Testa de med en Hegel pre. og det var skivebom.

Lykke til med APène, du blir garantert fornøyd, savner lyden i mine allerede.

Anbefaler deg å lese på Audio Physic tråden på sentralen, i tilleg til å lese på plasseringsanvisningene fra AP. : [audio physic] - no loss of fine detail

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •