Canton Vento 890, krevende høytaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canton Vento 890, krevende høytaler?

Hei,

kjapt spørsmål til de som er kjent med høytaleren, hvor strømkrevende er denne høytaleren ca? Kan det være problemer og drive med Arcam A38 + P38 komboen?

Er ute etter høytaler som vil passe min elektronikk, og har masse av trøkk og større lydbilde en Kef iQ9.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Vento 890 i stua, jeg merker de ikke som tung drevne. Jeg synes de spiller lett og livlig selv med lite pådrag.
    Jeg kjenner ikke til den forsterkeren du sikter til men, hvor mye power har den da ?

Ellers er det ivertfall en høyttaler jeg absolutt kan anbefaler, den spiller utrolig bra på det meste av musikk. Den er også konstruert for å spille i vanlige rom, og kan står forholdsvis nærme side og bakvegg. Og den spiller best nesten helt rett frem.

Det er også bare å komme for en demo :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Nå har jeg bi-ampet med intigrert og effekttrin, samme speccs på forsterkerne som yter 105w og 800mV strømforsyning i hver.. :twisted: Hvilken musikk sjanger synes du høytaleren mestrer best? Jeg skulle gjerne tatt en demo om jeg bodde i området, holder hus i Rogaland jeg :neutral:

Blir endel pop, rock og akustisk musikk hjemme hos meg; Pearl Jam, Springsteen, Nirvana, Pink Floyd, Led Zeppelin, Muse etc.. Trenger større lydbilde og mer trøkk en ka Kef iQ9 gir meg!

Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Jeg har et par Vento 890 i stua, jeg merker de ikke som tung drevne. Jeg synes de spiller lett og livlig selv med lite pådrag.
    Jeg kjenner ikke til den forsterkeren du sikter til men, hvor mye power har den da ?

Ellers er det ivertfall en høyttaler jeg absolutt kan anbefaler, den spiller utrolig bra på det meste av musikk. Den er også konstruert for å spille i vanlige rom, og kan står forholdsvis nærme side og bakvegg. Og den spiller best nesten helt rett frem.

Det er også bare å komme for en demo :-D

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Høres bra ut! Nå har jeg bi-ampet med intigrert og effekttrin, samme speccs på forsterkerne som yter 105w og 800mV strømforsyning i hver.. :twisted: Hvilken musikk sjanger synes du høytaleren mestrer best? Jeg skulle gjerne tatt en demo om jeg bodde i området, holder hus i Rogaland jeg :neutral:

Blir endel pop, rock og akustisk musikk hjemme hos meg; Pearl Jam, Springsteen, Nirvana, Pink Floyd, Led Zeppelin, Muse etc.. Trenger større lydbilde og mer trøkk en ka Kef iQ9 gir meg!

Da har du nokk bra med krefter ja.

Vanskelig å si hvilke sjanger de mestrer best, men selv liker jeg gitar klimpring godt. Men de spiller Iron Maiden, infected mushroom engasejerende og morro på høyt volum. Jeg synes egentlig ikke noen av musikken jeg har spillt ikke har passet de. De er veldig ærlige så de gjir den lyden de får servert, så gode komponenter hele veien er viktig.

Skal du kjøpe nye ?
    Selv har jeg lyst til å oppgradere til Reference 5, men de koster litt mye

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter nye høytalere ja, tenkt endel på Canton og Kef.. XQ40 virker også spennende

Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Da har du nokk bra med krefter ja.

Vanskelig å si hvilke sjanger de mestrer best, men selv liker jeg gitar klimpring godt. Men de spiller Iron Maiden, infected mushroom engasejerende og morro på høyt volum. Jeg synes egentlig ikke noen av musikken jeg har spillt ikke har passet de. De er veldig ærlige så de gjir den lyden de får servert, så gode komponenter hele veien er viktig.

Skal du kjøpe nye ?
    Selv har jeg lyst til å oppgradere til Reference 5, men de koster litt mye

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Jeg er på jakt etter nye høytalere ja, tenkt endel på Canton og Kef.. XQ40 virker også spennende
    Jeg har også sett litt på disse høyttalerne, og lurer på forskjellen mellom Canton Vento 890 og Kef iQ90 (skal være ganske lik iQ9). Har du fått undersøkt noe mer siden januar? Noen andre som har innspill?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •