Hei alle sammen,

Jeg har planlagt å (endelig) bytte ut mitt over 10 år gamle anlegg til fordel for ordentlige saker, og nå har vel egentlig aldri vært så bra tidspunkt med tanke på HD-lyd og -bilde. Jeg har allerede byttet ut en gammel CRT til fordel for Panasonic plasma, og også kjøpt Pioneer DVR-LX60 som jeg er særdeles fornøyd med.

Det skorter derimot på lyd siden, og i den anledning snuser jeg på VSX-LX70 eller LX-51. Jeg opplever at det er litt vanskelig å se hva jeg får ut av de ekstra tusenlappene, foruten at jeg synes LX70 er ganske mye penere å se til... Viktig nok når kona skal godkjenne slike innkjøp I tillegg vil jeg gå for en BDP-LX71 Blu-Ray spiller, til tross for at den ikke har 2.0 profil. Kan noen forresten slå fast en gang for alle at 2.0 ikke er så veldig viktig slik at jeg ikke går på en kjempeblemme her? Jeg mener at om den eneste forskjellen er tilgang på media via internett så klarer jeg meg saktens med en av de 3 pc'ene vi har rundt i huset......

Nok om det, jeg tror jeg burde være nokså forberedt på fremtiden med de to komponentene, men så er det valg av høyttalere, og her må jeg virkelig si at jeg ikke har peiling på hva jeg bør kjøpe/styre unna. Som dere kanskje forstår så ser jeg mot pioneer også her, og det jeg er på utkikk etter et et sett med bokhylle høyttalere + senter og sub, og her er det mye å velge blant.

Til tross for at de komponentene ellers blir nærmere 20000 håper jeg egentlig å slippe unna med mindre enn 10000 på høyttalere. Men, spm er om jeg kan bli fornøyd med et pioneersett til rundt 5-6000, eller om jeg bør gå høyere? Har noen personlige erfaringer som de kunne dele?

Tar ydmykt i mot alle tips!