Senter Dilemma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer KeNjeN sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senter Dilemma

Har en senter som jeg sliter med å plassere, har nemlig fått meg flatskjerm og kan derfor ikke plassere den oppå tv'et som før,til nå har jeg bare plassert den foran tv'en, dette er EGENTLIG ikke ønskelig, da den blir litt blokkerende, selv om det går fint å se på tv.
    Vurderte helt fra starten av å plassere den på veggen bak tv'et, men avfeide dette igjen da jeg trodde dette ville gi feil lyd, med tanke på at lyden da kommer høyere og kanskje vil høres ut som den er over hodet og ikke rett foran.
    Tenkte også på å plassere den bak tv'et, men dette har jeg stor tro på at vil gi en slags "innesperret" lyd, jeg har prøvd litt i aksjon, men bare raskt høring, har ikke lyttet ordentlig.

I håp om at jeg kunne få et nytt tv bord hvor jeg kunne plassere senter inne i tv benken gikk jeg til innkjøp av et glassbord på jysk, det gikk jo til hel**** da det viste seg at produktet bare var dritt og vanskelig å sette sammen, i tillegg passet ikke forsterker i første etasje.

Bestemte meg derfor å bytte inn, og kjøpe et litt mer påkostet bord, virket som bra greier, og ER forsåvidt det, men da alt var klappet og klart, var forsterkeren for lang i dybda, eller tv bordet for kort, alt etter hvordan du ser det, haha.

Så nå sitter jeg her, med et tv bord av feil dimensjoner og en senter jeg sliter med å plassere.

Men jeg har også tenkt å gå til innkjøp av ny senter fra Dali, har Ikon 6, og tenkte først å kjøpe senteren i concept serien, men ble litt betenkt siden senteren helst bør være i samme modell som frontene.

Så mitt spørsmål er: Fungerer Concept senter bra med Ikon, og/eller Ikon med Lektor senter?
    + Plassering av senter 8)

På forhånd takk for svar!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ligger et par ikon vokal senter høytalere på lagersalg lista til hifiklubben du kunne jo sett om du kunne lagt inn bud på en av dem? dem er jo gjerne da demobrukt da men hvis det ikke gjør deg noe er jo det et rimelig alternativ og er jo kun 300kr dyrere en consept senteren koster ny tror jeg

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    det ligger et par ikon vokal senter høytalere på lagersalg lista til hifiklubben du kunne jo sett om du kunne lagt inn bud på en av dem? dem er jo gjerne da demobrukt da men hvis det ikke gjør deg noe er jo det et rimelig alternativ og er jo kun 300kr dyrere en consept senteren koster ny tror jeg
    Takk for tips, men jeg må nok arrestere deg litt, concept er overhodet ikke 300 kr billigere, den koster sånn cirka 1500 kr.

Har du noen tips til plasseringshysteriet?
    Hva er optimal høyde for senterhøyttaler?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeNjeN
    Takk for tips, men jeg må nok arrestere deg litt, concept er overhodet ikke 300 kr billigere, den koster sånn cirka 1500 kr.

HVilke senterhøytaler du skal bruke,får du finne ut av selv,men når det gjelder plassering,så kunne kansje denne vere til hjelp?
    Veggfeste til Centerhøyttaler
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeNjeN

Kan jeg spørre deg hvilken Tvbord du har kjøpt ?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 Dali ikonvoc1wa senterhøttaler Stk kr 2 498,00(ordinær før pris oppgang)
    tilbud(demobrukt) kr 1 998,00 hifiklubben ski
    Kompakt senterhøyttaler til bruk i gode hjemmekinosystemer.

DALI Concept CT Senterhøyttaler Kr 1 608 / stk

390kr forskjell da. ville hatt senter så tett opp mot tv som mulig eller i stereobenk, har hørt en del surround anlegg med senter over store flatskjerm tv'er å hatt følelsen av at stemmene ikke hører til personene i bilde. men det kan jo også ha noe med senter høytaleren å gjøre.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    1 Dali ikonvoc1wa senterhøttaler Stk kr 2 498,00(ordinær før pris oppgang)
    tilbud(demobrukt) kr 1 998,00 hifiklubben ski
    Kompakt senterhøyttaler til bruk i gode hjemmekinosystemer.

DALI Concept CT Senterhøyttaler Kr 1 608 / stk

390kr forskjell da. ville hatt senter så tett opp mot tv som mulig eller i stereobenk, har hørt en del surround anlegg med senter over store flatskjerm tv'er å hatt følelsen av at stemmene ikke hører til personene i bilde. men det kan jo også ha noe med senter høytaleren å gjøre.
    åå, trodde du snakket om et par Vokal 2 jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv med Ikon 6 fornter, 37" LCD, og har akkurat kjøpt meg Ikon vocal 2. TV-bordet er lite (men relativt høyt), og Vocal 2'n fikk ikke plass i TV-bordet (det hadde vocal 1 gjort, men "når jeg først skal kjøpe må jeg kjøpe den største"-syndromet slo til for fullt).
    Akkurat nå har jeg Vocal'n på TV-bordet og TV'n på fot oppe på der igjen.
    Lyden er bra, men TV'n står litt for høyt etter min smak, er ikke noe problem for TV-/filmtitting, men litt dominerende der den står i liten stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder plassering av utstyret, så er Bestå-serien fra IKEA en mulighet. Jeg tror dybden er ca 40 cm, du får den i flere høyder, og kan sette sammen skap med med bredder på enten 60 eller 120 cm, med eller uten dører, og i mange farger. Det mest diskrete ville vel vært å legge senteren i skapet rett under TV, vinkle den noe oppover, lage hull i døren, og trekke med høyttalerstoff!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Når det gjelder plassering av utstyret, så er Bestå-serien fra IKEA en mulighet. Jeg tror dybden er ca 40 cm, du får den i flere høyder, og kan sette sammen skap med med bredder på enten 60 eller 120 cm, med eller uten dører, og i mange farger. Det mest diskrete ville vel vært å legge senteren i skapet rett under TV, vinkle den noe oppover, lage hull i døren, og trekke med høyttalerstoff!
    Din ikea benk består ikke for å si det sånn, min forsterker er 46,6 cm lang og vil derfor overskride med 6,6 cm, det er mer enn den jeg hadde det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •