Hjelp med "Sony DAV-DZ860W"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hjelp med "Sony DAV-DZ860W"

Hei! Faren min har nettopp kjøpt et hjemmekinoanlegg (Sony DAV-DZ860W). Vi har gjort alt som står i bruksanvisningen, men vi får ikke lyd i surroundhøytalerne. Det er et S-AIR system, altså et trådløst system for lydoverføring... Vi har lyd i de andre høytalerne som er koblet til, men altså ikke de to bak. Noen som vet hva som kan være galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å skrive at under kalibreringen kommer det lyd av høytalerne, men ikke under avspilling av dvd eller noe annet. Det kommer kun lav susing hvis vi skrur lyden helt opp. :|

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du velge 2 kanal stereo og/eller surround eller noe sånn noe sted?
    Når du spiller av CD plate, kommer det da lyd bare i de to fronthøyttalerne (2 ch stereo)?
    Og tilsvarende på DVD?

Har filmene 5.1 DTS/DolbyDigital merke på baksiden, eller er de i ren stereo?

Bare noen spørsmål ......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spiller av dvd/cd eller bare ser på tv kommer det kun lyd av fronthøytalerne og fra subwooferen... Ja, det står Dolby Digital på dvden.
    Mulig jeg er helt fjern, men jeg kan ikke finne noe valg av 2 kanal stereo og/eller surround...hmm...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det MÅ være et sted i oppsettet hvor du kan velge kilde/lydformat......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut av den delen nå, men nå er det svært lav lyd, nesten ikke-eksisterende.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at autotuningen har dempet bakhøyttalerene ned mye? Se om du finner en meny som angir dB pr kanal og sjekk verdier der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakhøyttalere

Jeg monterte opp et slikt anlegg i helgen for min far, og det fungerte utmerket. Meget god lyd til lav pris.

Jeg ville sjekket et par ting (jeg har ikke anlegget her så det er litt etter husken):
    1) sjekk innstillingene pr høyttaler; sjekk at avstand til hver høyttaler og dB justering virker logisk
    (skru på tv og anlegg og trykk system tror jeg det er, gå inn i innstillinger i menyen. )

2) pass på at du har valgt noen som heter noe som auto format.... under valg av decoding mode (altså at anlegget skal velge decoding mode som passer best, kanskje du har oerstyr den til 2ch?)

3) sett i en cd og velg prologicII music feks som decoding mode, du skal da ha lyd i alle høyttalere

4) Forstår du har kjørt autokallibrering, og at det da kom lyd av høyttalerene bak? om du ikke allerede har gjordt det, prøv en ny autokallibrering

5) kommer det lyd bak når du kjører test tone?

6) står mode på auto? +/-knappen til høyre for volumknappen

7) prøve en nullstilling av anlegget? det skal stå i manualen hvordan du får anlegget tilbake til fabrikkinnstillinger, og så kan du starte på nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan selve DVD enheten byttes ut?

Vurderer selv å anskaffe med en slik.

Er det mulig å bytte ut selve DVD enheten med f.eks. en BluRay spiller fra Sony?

Er mest ute etter en løsning med trådløse bakhøytalere, da utformingen av stua gjør det vanskelig å legge høytalerledninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har en slik oppe i stua.. tror du må trykke på knappen 'Function' der ligger forskjellige preset ( 2ch, multi ch, movie , music o.s.v) og så pass på at det lyser grønt i bak høyttalerene ikke rødt. det vil se at du har kontakt med IR enheten...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløst (?)

Vær oppmerksom på at trådløst her er et litt upesist begrep....

Vi fikk oss en overraskelse når vi skulle montere anlegget. Fra hver av bakhøyttalerene går det en ledning inn i en "boks/sender" som så er trådløst koblet resten av anlegget. Det betyr at du i realiteten har en ledning mellom bakhøyttalerene. Og for oss var det litt kjipt.... men avhengig av formen på stuen så kan det nok være en OK løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er "trådløst" nok for meg...

Problemet mitt er at det den ene veien er ca 18m med 3 stk dører og en brannmus+pipe som må forseres, den andre veien er ca 20 meter og tre store stuevinduer samt en verandadør "i veien". Ledninger langs tak/gulvlist er ikke en opsjon.

Noen svar til mitt spørsmål: Kan DVD-enheten byttes ut med annen Blu-Ray spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkoblingsmuligheter

Jeg har 2 spørsmål her bare:
    1. Jeg har fra før en blu-ray spiller som jeg fortsatt vil bruke for å se dvd, er det mulig å koble denne via surround anlegget eller på noen måte få dem til å fungere sammen?

2. Er det kun forhåndsinnstilt lyd her (Classic, normal, jazz osv.) eller lar det seg gjøre å stille bass og sånt selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=atle78]Jeg har 2 spørsmål her bare:
    1. Jeg har fra før en blu-ray spiller som jeg fortsatt vil bruke for å se dvd, er det mulig å koble denne via surround anlegget eller på noen måte få dem til å fungere sammen?

Dette lurer jeg på også ! Hvordan koble til en extra blueray spiller ??
    Noen som kan hjelpe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •