klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: klipsch

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

klipsch

hei.eg ska kjøpe meg klipsch ht i slutten av mnd;Dhvis alt går som planlagt heheh.noe det oftes ikkje gjør,men det merker eg i slutten av mnd ehhe.her e r linken til klipsch ht eg ska ha meg.

TonArt • Klipsch RF 62 Høyttalerpakke

har aldri hørt noen klipsch ht i mitt liv,men eg bare vet eg vil ha de hehehe.så va det forsterker,da tenkte eg på denne

Yamaha RX-V3800, 7.1, 7X140 Watt, HDMI 1.3,Network Receiver, Titan

dette må vel lage noe liv tenker eg heheh.har hørt yamaha og klipsch passer godt ilag.

oppsettet eg har per idag er.

Hjemmekinoreceiver:NAD T744

subwoofer:CERWIN-VEGA HD-12SX

HT:Patos Basic 310

center..proson stratego c6

.bak HT.er noen gammle koda HT som eg hadde liggenes.

det funker men ikkje fornøyd med det oppsettet eg har no.synest det blir svakt.tenkte eg sku bare informere dere om hvilket oppsett eg har og hvilken eg ska ha meg.så må no bare skrive en kommentar om oppsettet eg har no og det eg ska ha meg.så håper eg alle hadde et godt nyttår

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    62 på 3800 går som gull ja.
    Sitter med den kombinasjonen selv.

Det er lurt og få deg en demo på INNSPILTE klipsch høytalere da de ut av esken ikke høres bra ut.
    Det trengs en del timer på innspilling 100+ timer før lyden setter seg og de låter som de skal.

Yamaha + Klipsch = Film :-D

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.ok det hørtes bra ut.men eg tror nok ikkje eg har muligheten til å høre de.eg tror ikkje de selger de her i bergen,hvis ikkje tar helt feil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei satt akkurat opp RF 62 RC 62 RS 52 og RW10 hos naboen min på en Onkyo 806. Denne er vel litt rimeligere også en Yaman. Var skikkelig kongekombo. Spilte veldig bra. Har selv 2700 og er veldig fornøyd men da vet du det finnes alternativer Onkyoen har vel en HDMI mer også etter hva jeg husker og spiller nok enda litt mørkere enn Yaman.

Ellers så er det mange som sier Marantz. Dette har jeg aldri hørt så må prøves men da vet du litt i hvertfall.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt synd at trådstarter ikke skriver litt mer om hva han ønsker seg av lyden bortsett fra at dagens oppsett blir for svakt. Dette - i kombinasjon med ønsket om klipsch - vitner iallefall om et ønske om mer trøkk, høyere gøyfaktor og mer livefølelse

På klipsch har de tre merkene Yamaha, Onkyo og Marantz fremstått to ytterpunkter samt et midtpunkt i lydfilosofiskalaen. Marantz har i mine ører et tydelig "hifi og slappe av med musikk preg" over seg. Det jeg har hørt låter ved andre ord pent, pyntelig og vakkert, og ikke minst veldig rolig. For musikkelskere? defintivt bra, men for filmelskere? Se mot Yamaha. Klipsch er i utgangspunktet en artig høytaler og yamaha er for øyeblikket selve kongen av hjemmekinolyd. Glem korrekte hifi parametere, her snakker vi dynamikk og trøkk til tusen. Onkyo plasserer seg ganske så fint mellom Marantz og Yamaha; mer viril enn marantz men roligere enn Yamaha.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.ja eg vill ha trøkk som bare rakeren hehe.men det blir brukt mest til film.litt musikk innimellom blir det og seff.men mest film.så vist eg sku gått for en forsterker.ka ville dere anbefallt?yamaha.marantz.onkeyo.men bør eg kjøpe en effekt forsterker utenom det igjen?får og få utnyttet HT?og vis.hvilken effekt forsterker bør eg kjøpe?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men den cv suben eg har,der må eg ha gain på full på suben for og få liv i den.gjøre det noe.kan eg sprenge suben da?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEI HEI HEI...!

Klipsch selges hos Musikk Magazinet i Bergen. Butikken ligger på hjørnet oppforbi den blå steinen mot kinoen. De har iallefall RF83 inne til demo. Anbefaler deg å lytte før du kjøper..

Skal selv kjøpe meg Yamaha RX-V3900 til mine Klipsch og har stor tro på det. Om du skal ha effektforsterker er Parasound og ElectroCompaniet gjentagere i anbefaling av effektforsterker.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører selv Klipsch (se signatur) og synes det er kongeoppsett. Jeg bruker Onkyo istedet for Yamaha, men tror nok begge deler er bra match. Selv synes jeg de låter bra rett ut av esken også, selv om de låter bedre og bedre med litt innspilling. At de låter dårlig rett ut av esken synes jeg er en meget sterk overdrivelse.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    hiv på en power amp så våkner det masse i de.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange her inne er veldig fornøyd med Onkyo også på Klipsch. Skal visstnok ha bedre pre-del enn Yamaha(?). Eneste grunnen til at jeg valgte bort Onkyo er pga at jeg syntes de er dritstygge de nye forsterkerene :roll: No offence

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo gir bedre musikkgjengivelse.
    Yamaha er best på film og morro.

Ellers så er det altids Marantz som skal være gull med klipsch

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Selv synes jeg de låter bra rett ut av esken også, selv om de låter bedre og bedre med litt innspilling. At de låter dårlig rett ut av esken synes jeg er en meget sterk overdrivelse.
    Mye av årsaken til at folk synes de låter rævva rett ut av esken er nok at klipsch trenger endel timer for å virkelig våkne til liv, og når de først gjør det er det en så utrolig stor forskjell fra "rett opp av esken".

Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    hei
    hiv på en power amp så våkner det masse i de.
    Hvis du kjøper deg en yamaha 3800\3900 og klipsch rf62 er ikke ekstra effekt noe du bør tenke på en stund. Har selv lått storebror rf82 få kjøre seg på en yammaha 1800 og til tross for at det var mer å gå på følte jeg nada savn for mer effekt. Med den komboen du legger opp til vil det ved neste oppgradering være mer lønnsomt å legge mer penger andre steder i kjeden.

Sitat Opprinnelig postet av Harman/Kardon
    Onkyo gir bedre musikkgjengivelse.
    Yamaha er best på film og morro.

Ellers så er det altids Marantz som skal være gull med klipsch
    Kanskje litt vell generalisert, men også en grei måte å si det på.

Årsaken til at mange synes at Onkyo gir bedre musikkgjengivelse er at Onkyo er tettere lydmessig til typiske hifi-idealer hva lyd angår. Den er langt roligere og mer behagelig å lytte til enn yamaha, yammisen på sin side setter disse hifi-idealene litt mer til side og hendvender seg til ett litt mer "lydmessig ungdommelig" publikum som vil ha snert, sprut og løsluppenhet i lydbildet. Iløpet av 2008s første halvår gikk jeg selv fra onkyo 875 til Yammaha 1800 med stort hell. Riktignok foretrakk jeg onkyoen når det kom til musikk a'la Diana Krall og Nils Lofgren når jeg skulle slappe av, men på en generell basis satt jeg mer pris på yamaha sin pr dags dato uovertruffene gøyfaktor.

Men jeg håper du får mulighete til å teste ut noe av dette før du kjøper, for du vil alltid få ørten meninger på et forum hvor det alltid er et stort sprik i folks meninger.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja må vel få høre det.men eg tror nok ikkje eg blir skuffet om eg kjøper de uten at eg har hørt de tenker eg.har sett de på youtube da,men er jo ikkje seff som og høre de i livet.men de så ganske råe ut da.men får komme meg til bergen å høre på de

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei youtube er nok ikke "det beste demorommet" for å si det sånn

Du har et veldig godt poeng her; "men eg tror nok ikkje eg blir skuffet om eg kjøper de uten at eg har hørt de tenker eg"; det er ikke mange direkte dårlige produkter på markedet nå når man snakker klipsch, yamaha, marantz, onkyo o.l. Alle disse produsentene har kommet seg opp det samme høye nivået og skuffelse bør være et ikke-tema. Årsaken til at du bør ta deg god tid med å leite og teste ut er ikke at du risikerer å bli skuffet nå, men i fremtiden. Kan du tenke deg noe mer ergerlig enn å stupe i sjappa, dra hjem med et fett anlegg og så ved en senere anledning høre en annen reciever som du liker langt bedre? hehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, nei youtube er nok ikke "det beste demorommet" for å si det sånn

Du har et veldig godt poeng her; "men eg tror nok ikkje eg blir skuffet om eg kjøper de uten at eg har hørt de tenker eg"; det er ikke mange direkte dårlige produkter på markedet nå når man snakker klipsch, yamaha, marantz, onkyo o.l. Alle disse produsentene har kommet seg opp det samme høye nivået og skuffelse bør være et ikke-tema. Årsaken til at du bør ta deg god tid med å leite og teste ut er ikke at du risikerer å bli skuffet nå, men i fremtiden. Kan du tenke deg noe mer ergerlig enn å stupe i sjappa, dra hjem med et fett anlegg og så ved en senere anledning høre en annen reciever som du liker langt bedre? hehe.
    hei.du har rett i det.men det vill jo altid komme noe som er bedre hele tiden vettu.ska først kjøpe anlegg for så mye penger,så skal eg no ha det 5-7 år,men som du sier er veldig viktig å få en demo på alt som de har å by på heheh.men klipsch e det største ønske mitt da,men eg får no ta turen inn på forskjellige sjapper og har va de har å by.har jo hørt at dali og B&W ska vere brae Ht.men har ikkje hørt de selv.einaste eg har hatt råd til er billig anlegg,og de kan jo vere greie nok det,er ikkje det,men savner mye trøkk når eg ska se på film,synest det oppsettet eg har no er for dårlig,spes suben min,synest den blir for rølpete av og til,også må eg ha fullt volum på suben for og få noe liv i den.derfor ska eg ha meg et skikkelig anlegg,noe eg kan nyte når eg ser på film,der alt er sånn som det ska vere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •