Er B&W LCR600 center god nok??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er B&W LCR600 center god nok??

Heisann godtfolk.

Jeg har et surroundoppsett med B&W Dm604s3 i front sammen med LCR600 i senter. Dette drives av Nad M15 og M25.

Jeg er litt usikker på om jeg er fornøyd med lyden i senteren og om det er stor forskjell på lyden i den jeg har og noen av de dyrere B&W senterene.

Jeg synes lyden er litt innesluttet på en måte og kunne tenkt meg et litt mer luftig lydbilde eller mer diskant om du vil...

Vil en senter i en annen serie passe samme med 604 i lydbildet?
    Vil det gjøre seg med en EQ på signalsiden til senterkanalen slik at jeg selv kan finjustere litt?
    Er det kanskje lydbildet til NAD som gjør det slik?

Noen tanker angående dette? Takker for alle svar.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Heisann godtfolk.

Jeg har et surroundoppsett med B&W Dm604s3 i front sammen med LCR600 i senter. Dette drives av Nad M15 og M25.

Jeg er litt usikker på om jeg er fornøyd med lyden i senteren og om det er stor forskjell på lyden i den jeg har og noen av de dyrere B&W senterene.

Jeg synes lyden er litt innesluttet på en måte og kunne tenkt meg et litt mer luftig lydbilde eller mer diskant om du vil...

Vil en senter i en annen serie passe samme med 604 i lydbildet?
    Vil det gjøre seg med en EQ på signalsiden til senterkanalen slik at jeg selv kan finjustere litt?
    Er det kanskje lydbildet til NAD som gjør det slik?

Noen tanker angående dette? Takker for alle svar.
    LCR600 er jo kanonbra. Ta og koble til senteren i stedet for ene fronten, og sett på en cd(ukomprimert seff) spill i stereo. Da tenker jeg du hører at den holder greit følge med 604. Hos meg spiller den i fra 603 s3, på denne måten,men når den kobles til Denonen som senterkanal blir det litt daft.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har kommentarer til spørsmålet mitt?

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en LCR600 til min Arcam AVR300 og jeg syntes det spilte veldig bra! Aldri hørt den med en NAD må jeg innrømme, så det blir litt vanskelig å si hvordan det låter i forhold...

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Nå ser du kanskje i signaturen min at jeg har litt mindre forsterkeri enn det du har, men har også merket at den kan bli litt svak på film. Eller rettere sagt henger litt etter. Selv etter kalibrering og riktig innstilling.

Jeg kjører rett og slett opp gain +2 fra hva frontene får. Da synes jeg den sitter som et skudd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Nå ser du kanskje i signaturen min at jeg har litt mindre forsterkeri enn det du har, men har også merket at den kan bli litt svak på film. Eller rettere sagt henger litt etter. Selv etter kalibrering og riktig innstilling.

Jeg kjører rett og slett opp gain +2 fra hva frontene får. Da synes jeg den sitter som et skudd.
    Jeg tror kanskje jeg har uttrykt meg litt utydelig...
    Jeg synes ikke den gir for lite lyd. Jeg er bare litt usikker på hvordan lydbildet skal være.... bass vs. treble.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Jeg tror kanskje jeg har uttrykt meg litt utydelig...
    Jeg synes ikke den gir for lite lyd. Jeg er bare litt usikker på hvordan lydbildet skal være.... bass vs. treble.
    Misforstod litt jeg kanskje...
    da kommer det spennende spørsmålet...
    Hvordan vil du at lyden skal være????

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCR600 skal vel være en perfekt match for 604. Er jo ikke særlig heldig å ha ulik klang-karakter mellom senter og front.

Har du mulighet for å spille av SACD eller HD lyd? Da får du fram potensialet i senteren. Har selv CMC og den er jo ikke så altfor ulik LCR600. Filmer med dårlig lydspor gir de symptomene du nevner. Lyden er altfor komprimert og senter lydsporene er optimalisert for tale.

En skikkelig rom-kalibrering kan jo også gi deg et mer nøytralt lydbilde.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde denne centern en periode, og synes den er veldig bra. Du må nok opp endel i pris om du skal finne noe bedre som fortsatt matcher frontene dine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel "as good as it gets". Uansett glad for at jeg skal kvitte meg med mitt sett...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer krefter?

Ser at du har koblet inn dobbelt så mye guffe i frontene dine som du har i senteren. Kanskje du kunne forsøkt med mer krefter til den for å se om det hjelper noe????

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg hadde denne center en periode, og synes den er veldig bra. Du må nok opp endel i pris om du skal finne noe bedre som fortsatt matcher frontene dine
    Ikke ****. SVS MTS-01 spiller buksene av disse høyttalerne, det samme kan man si om Klipsch i samme prisklasse også. Ikke minst for det man må ut med dobbelt så mye penger for en forsterker som kan drive disse B&W-høyttalerne i forhold til "konkurrentene".

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening så matcher ikke hverken Klipsch eller SVS 604 som fronter da de har en drastisk forskjellig spillestil. Alle er gode produkter i riktig oppsett, men at Klipsch har i samme prisklasse er bedre enn LCR600 er jeg sterkt uenig i da jeg har hatt både LCR600 og RC64
    Ønsker du likevel å oppgradere centern ville jeg tittet etter en brukt CDM CNT
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehehe

Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Ikke ****. SVS MTS-01 spiller buksene av disse høyttalerne, det samme kan man si om Klipsch i samme prisklasse også. Ikke minst for det man må ut med dobbelt så mye penger for en forsterker som kan drive disse B&W-høyttalerne i forhold til "konkurrentene".
    Så uavhengig av forsterker så mener du at de er dårligst av de tre du nevnte???

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del gikk fra LCR600 til Swans F1.1C og synes den matcher 604S3 overraskende bra!....Jeg var aldri helt tilfreds med LCR600...synes den hadde LITT "bokselyd"...litt lite dynamikk!!

Manglende dynamikk fra LCR600 ble et tema først ETTER at jeg har kjørt Swans F1.1C en stund :twisted: Jeg forer 604S3 og Swans med NAD M25 :-)

Meeen.....Swans koster like mye som 2,5 X LCR600 ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en test jeg gjorde nylig vil je påstå at Swans F1.1C er en mye bedre center enn LCR600 og Klipsch RC64. Matchen til B&W har jeg dog ikke testet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    LCR600 skal vel være en perfekt match for 604. Er jo ikke særlig heldig å ha ulik klang-karakter mellom senter og front.

Har du mulighet for å spille av SACD eller HD lyd? Da får du fram potensialet i senteren. Har selv CMC og den er jo ikke så altfor ulik LCR600. Filmer med dårlig lydspor gir de symptomene du nevner. Lyden er altfor komprimert og senter lydsporene er optimalisert for tale.

En skikkelig rom-kalibrering kan jo også gi deg et mer nøytralt lydbilde.

Jeg har dessverre ikke SACD eller HD lyd. Derfor er det vel lite nyttig å teste lyden med et format jeg ikke kommer til å bruke til daglig.

Uttrykket "litt boksete" lyd ble brukt....det blir vel det som forklarer problemet best.

Centeren er forøvrig klar og tydelig med absolutt nok lydtrykk hvor det trengs....det er bare lydbildet jeg er litt betenkt på....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

boxlyd

Beskrivelsen "boksete" lyd er jeg også enig i. Kjøpte centeren ut i fra "best i test" stempelet og en kjapp lytterunde. Men det har hele tiden vært ett eller annet med lyden som jeg ikke er 100% tilfreds med. Skal nå bytte fronter og da dermed center. Er veldig usikker på hva jeg sakl gå for. Audio Physic virgo2 eller Dali helicon 400 med dertil matchende center.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •