Z-5500 kontrollenhet... igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Z-5500 kontrollenhet... igjen

Kjøpte Logitech Z-5500 for to måneder siden og det fungerte ypperlig inntil for to dager siden, da jeg 'installerte' en xbox 360 - og uten at jeg engang koplet anlegget til xboxen (eller til noe annet) så sa anlegget mer eller mindre natta.

Kontrollenheten ble noe helt vilt varm og begynte å lukte rart, typ varm plastikk, og pikslene brant seg fast til displayet.
    Jeg satte kontrollenheten foran en vifte i noen timer for at den skulle kjøle seg ned, og lot allting være over natten.
    Neste morgen prøvde jeg igjen, men denne gangen var det verre; nå slår kontrollenheten seg av etter cirka 30 sekunder.

Jeg googlet litt og fant ut at sikringen i subwooferen har en tendens til å ryke, så jeg fikk byttet sikringen - men det hjalp lite. Faktisk hjalp det ingenting.
    Har prøvd å bytte om på kabler og kontakter, det gjør ingen forskjell.
    Jeg får ikke åpnet kontrollenheten siden man visstnok må ha utrolig små hender for å kunne skru av foten.

Noen som har noen råd? -.-"

Kjøpte den fra deal.no. Frykter at jeg må sende inn hele sullamitten for å få byttet kontrollenheten. Sukk.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, IKKE skru opp lokket! Da kan det være du mister garantien! Ta kontakt med deal.no og spør om dem har et forslag eller vil ta den inn til inspeksjon...

Vist den blir så varm som du sier er den brann-farlig og bør ikke brukes!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er klar over det med garantien. Derimot, da jeg spurte deal om det så sa de "snakk med logitech". Kjære vene. Garantien hos logitech gjelder kun i 30 dager uansett. Det er da for svarte ikke Logitech jeg skal henvende meg til når det er Deal jeg kjøpte den fra. >.<

Sjekk denne linken, Logitech er godt kjent med manglene i systemet.

Systemet kan jeg ikke bruke uansett, siden den slår seg av etter 30 sekunder. Deal prøver visst å unngå reklamasjonsretten ved å sende meg til Logitech, men Logitech kan ikke gjøre stort de heller siden garantien er gått ut. Jeg har sendt mail til dem og spurt om det går an å få tak i en ny kontrollenhet, og jeg har sendt mail til deal og spurt om det går an å sende inn kun kontrollenheten.

Igjen: sukk.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wtf?
    Er demvirkelig ikke ment til og fungere mer en 30 dager?
    Syns det var merkelig.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv til deal at dem får ta det videre til logitech, det var hos deal du kjøpte varen og di skal ordne opp! Send en mail til forbrukerrådet vist det byr på problem for å finne ut hvem som skal ta seg av skadene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev en post på forumet til logitech, og DA fikk jeg beskjed om at det bare var å sende inn kontrollenheten til logitech så skulle de sende en ny.

Men jeg hadde allerede åpnet den. Broren min er elektroingeniør, og resten av familien er også ingeniører, og siden systemet er lagd på den gammeldagse måten så er det så godt som null problem å sette den sammen igjen.

Gjett hva jeg fant.

En SMELTET komponent. Smeltet. Kjære vene.
    Uansett, denne 'kontrollenheten' er hovedsakelig en receiver - så det man kan gjøre om den svikter er å kjøpe en ny, og bedre, receiver.
    Jeg har uansett ikke lyst til å sette min lit til et enhet som øh... smelter. Det verste er at Logitech er fullstendig klar over det problemet (og problemet med at sikringen ryker om man flytter på subben), hvorfor i alle dager har de ikke trukket produktene fra markedet?!!

diyAudio Forums - Hacking the Logitech Z5500 - Page 1
    Den tråden kan være til interesse for de som kan nok om elektronikk til at de tør å fikle med forsterkeren.

Så, nytt spørsmål: Noen som kan hjelpe meg med å finne en receiver? Subben har innebygd forsterker og den eneste utgangen er en d-sub.
    Stereo - Receiver | Hi-Fi Klubben: DENON DRA-F102 Receiver
    Den der f.eks, ville den ha passet? Eller er det en forsterker + receiver som jeg trenger?? Sukk.
    Hjelp, plz, jeg er blond, jente og forferdelig dum.

Logitech Z-5500 Digital specs and PC Speaker specifications - CNET Reviews
    ^ spesifikasjoner

Og hold dere unna deal om dere skal kjøpe logitech, makan til elendig kundeservice.
    Jeg spurte deal om det ville påvirke garantien om jeg byttet sikringen; "Det bør du snakke med logitech om" HÆ. -.- Virker for meg som om de prøver å vikle seg unna kjøpsloven.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha bedt om å få pengene igjen fra logitech siden dette tydligvis er et "vanligt"(jeg har ikke hørt om det før) problem.

Dette med sikringene går fint, sikringer er vell til for byttes? Hva annet kan vi gjøre om vi drar på litt for mye? Kan jo ikke sende utstyret over hele landet bare for å bytte sikringer. Men hva vet jeg?

Edit: du mener at subben kobles til med pre-out? I såfall har du mange alternativ som kan ta over som forsterker, men hadde ikke lat logitech slippe billigt unna om jeg var deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben koples til receiveren med 15 pins VGA.

Men nå har jeg en gladnyhet!!! Dette er jo hovedsakelig deals problem, og jeg hadde tenkt til å skru sammen receiveren og kreve reklamasjon. Men gjett hva jeg fikk i e-mailen i dag.

"Thank you for contacting Logitech's Electronic Technical Support.

Based on the troubleshooting steps performed and the condition you described, it appears that your Z-5500 control pod is having hardware issue and needs to be replaced. Therefore I would like to offer you a replacement unit of new Z-5500.

As for your current Z-5500, we may collect it via DHL/UPS at no cost for you. You should therefore keep the defective product at least 4 weeks after receiving the replacement."

Jeg får faktisk et HELT NYTT SETT. Har lest om andre som har fått et helt nytt sett fra Logitech også. OMG sier jeg.
    Om man bruker en VGA splitter så kan man faktisk.. tør jeg si det... bruke BEGGE settene samtidig.
    Og jeg får settet FØR jeg sender inn den gamle. PROPS TIL LOGITECH! Jeg har fortsatt troen på dem! Men deal.no er det best å holde seg unna!

*gjør en liten seiersdans*

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det du sier at du får fiksa det gamle + du får et nytt? Vist du "kun" får et nytt blir det jo vanskeligt å bruke to vist det andre ikke fungerer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det andre fungerer helt fint, det er bare receiveren som er ødelagt, så man kan fint kople to sett til én receiver om man bruker en VGA splitter. Om du har hørt hvor mye trøkk det er i z-5500 så kan du tenke deg til hvordan to sett hadde vært. Om du ikke har hørt den; om du skrur z-5500 på full guffe så får du alvorlige hørselskader på null komma niks.

Dessuten kan man bruke høyttalerne (men ikke subwoofer/forsterker) til et separat sett om man går til innkjøp av sub, forsterker og receiver.
    Det anlegget gir sykt mye for pengene, og om jeg ikke hadde blitt tilbudt et nytt sett så hadde jeg faktisk kjøpt et nytt sett selv. =/

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA splitter? bruke det til kontaktene som kopler kontrollenheten til suben? Vil det funke? :S

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg komt over en brukt til en billig penge kunne det nok vert et alternativ på PC-rommet ja Nett nå har jeg et Creative sett til 200kr som har en utrolig lyd til pengene Men 2500kr+ frakt har jeg ikke råd til nett nå:S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kiriev, jepp. Er en del som modder z-5500, om man er flink med loddebolten så kan man jo gjøre om VGAen til phono.
    Receiver og sub bruker en VGA kabel (tåpelig igrunn), og om man sitter der med to sett og kun én receiver så er det ikke verre enn at man bruker en VGA splitter. Men det tror jeg ikke at jeg tør.

hifi-sondre, jeg hadde også et creative sett før (som jeg bruker igjen nå), det er helt grei lyd i den, men det kan ikke sammenliknes med z-5500. Bassen spesielt. Dog, bassen til z-5500 slår relativt sakte så den egner seg ikke så godt til å spille f.eks rockabilly eller punk, men til filmer er den knall
    z-5500 er seriøst det beste anlegget du kan få tak i i den prisklassen, og slipper å punge ut for forsterker og receiver og gud vet hva.

"I have issued a replacement order for your case. Please allow 7-10 working days for the replacement unit to be shipped to your address. You will receive an automatically generated email containing the shipping details once the replacement Z-5500 has been shipped.

The replacement unit will be delivered to you free of cost.
    At this point, I would like to request your courtesy to get all the audio cables and control pod if possible and ship it back to us .
    Please ship the parts in an envelope. You will need to do this at your own cost. This support incident will closed once we have received the returned parts from you."

Lol hvordan i svarte skal jeg få plass til receiveren i en konvolutt???
    Må si det, helt sjukt bra service fra Logitech!
    "drrr receiveren min er ødelagt"
    "ok her får du et nytt sett"
    lol :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nye anlegget ble levert hjem til meg nå nettopp - der snakker vi service!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theama
    Det nye anlegget ble levert hjem til meg nå nettopp - der snakker vi service!!

Kjempefint at det ordnet seg og at du er fornøyd:-D

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theama
    Kiriev, jepp. Er en del som modder z-5500, om man er flink med loddebolten så kan man jo gjøre om VGAen til phono.
    Receiver og sub bruker en VGA kabel (tåpelig igrunn), og om man sitter der med to sett og kun én receiver så er det ikke verre enn at man bruker en VGA splitter. Men det tror jeg ikke at jeg tør.

hifi-sondre, jeg hadde også et creative sett før (som jeg bruker igjen nå), det er helt grei lyd i den, men det kan ikke sammenliknes med z-5500. Bassen spesielt. Dog, bassen til z-5500 slår relativt sakte så den egner seg ikke så godt til å spille f.eks rockabilly eller punk, men til filmer er den knall
    z-5500 er seriøst det beste anlegget du kan få tak i i den prisklassen, og slipper å punge ut for forsterker og receiver og gud vet hva.

"I have issued a replacement order for your case. Please allow 7-10 working days for the replacement unit to be shipped to your address. You will receive an automatically generated email containing the shipping details once the replacement Z-5500 has been shipped.

The replacement unit will be delivered to you free of cost.
    At this point, I would like to request your courtesy to get all the audio cables and control pod if possible and ship it back to us .
    Please ship the parts in an envelope. You will need to do this at your own cost. This support incident will closed once we have received the returned parts from you."

Lol hvordan i svarte skal jeg få plass til receiveren i en konvolutt???
    Må si det, helt sjukt bra service fra Logitech!
    "drrr receiveren min er ødelagt"
    "ok her får du et nytt sett"
    lol :P
    Snålt du må betale for sendingen av et defekt produkt de har laget. Jeg ville bare ha kastet det i søppelet heller da. Er nok lite de folka kan gjøre siden de er i et annet land uansett

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Snålt du må betale for sendingen av et defekt produkt de har laget. Jeg ville bare ha kastet det i søppelet heller da. Er nok lite de folka kan gjøre siden de er i et annet land uansett

Du vet at alt har ordnet seg og at hun har fått et nytt sett, ikke sant?

Newcomer CV-Erik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Du vet at alt har ordnet seg og at hun har fått et nytt sett, ikke sant?
    Tror han vet det, er vel heller du som må lese hva Logitech skrev til hu :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Det defekte anlegget står fortsatt i gangen, jeg har glemt det fullstendig og jeg har ikke hørt fra logitech.
    De ba vel kun om at jeg sendte kablene, selve kontrollenheten var vel bare en bonus. Dessuten sa de at de kunne hente den med UPS, dvs - gratis for meg. :P

Anlegget fungerer ypperlig forresten, har ikke hatt noen problemer med det. Bortsett fra at det fulgte med en amerikansk/britisk strømkabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du tenkt deg å selge anlegget uten kontroll enheten? I så fall er jeg intressert i det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •