Høyttalervalg.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke att jeg vil kapre tråden, men hvordan låter JblTL260 på rotel, fikk vann i munnen og vurder sterkt! disse HT!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hvert og hørt på Klipsch RF-52 og må si jeg ble litt imponert og den lille tassen! Ble kjørt på marantz, lurer på hvordan den er i forhold til pioneer på disse!? Noen som vet? RF-62 var ute på lån...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil tro b&w dm683 soiller godt på pioneer lx51 selv om den burde hatt mer krefter får å spille optimalt men vil tro at 683 spiller bedre enn sa1750 til samme prisen? koster ikke begge disse 7000nå eller 7998 får 683? uansett er begge høytalerne svært billige iforhold til det du får for prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt knapt til B&W 683, måtte isåfall bi-ampe ihvertfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard86
    Da har jeg hvert og hørt på Klipsch RF-52 og må si jeg ble litt imponert og den lille tassen! Ble kjørt på marantz, lurer på hvordan den er i forhold til pioneer på disse!? Noen som vet? RF-62 var ute på lån...

Har rf82 selv og er veldig fornøyd mad valget. Har ikke hørt Klipsch på Pioneer, men mulig noen på denne tråden har erfarinher og tips:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...hoyttaler.html

Men tips og råd er er "bare" tips og råd på hvilke erfaringer andre med lignende utstyr og lignende rom-størrelse og demping her med sitt oppsett;-)

Men det alene er ikke nokk siden mange har forskjellig smak med tanke på matsch av komponenter og ingen har samme rom med tanke på plassering, demping og utforming av rommet og det har også veldig mye å si med tanke på lydresultat og matching. Du må høre Klipsch på Pioneer selv for å finne ut om DU synes det er en god match siden ikke alle har lik smak når det gjelder lyd. (heldigvis. Det hadde vært kjedelig viss alle likte det samme ) Og du bør prøve det hjemme av deg selv siden det helt garantert vil låte annerledes hjemme av deg enn i butikken. Kansje det låter bedre hjemme eller kansje du blir skuffet når du kommer heim siden rommet i butikken og hjemme aldri blir det samme med tanke på demping, størrelse og utforming. Du kann selvfølgelig ta med deg Pioneeren din i butikken, men det vill nokk bli annerledes lyd når du kobler det opp hjemme p.g.a de grunnene eg har nevnt før. Det kann bli bedre eller dårligere gjemme alt ettersom. Kommer litt an på rommet ditt som sagt. Vill heller råde deg til å låne med deg rf62 høgtalerne som nå var på utlån siden det er eneste måten å finne ut om DU liker matchingen med rf62 sammen med Pioneeren din, cd spilleren, kabler og rommet som du skall ha oppsettet ditt i. Siden rf62 var på utlån betyr det jo att butikken låner desse høgtalerne ut til kunder som deg som er usikker på hvordan rf62 vil matche Pioneer forsterkeren din og rommet ditt Det er det aller beste å få låne med seg heim når en får den muligheten av butikk Det er verd ett forsøk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Har rf82 selv og er veldig fornøyd mad valget. Har ikke hørt Klipsch på Pioneer, men mulig noen på denne tråden har erfarinher og tips:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...hoyttaler.html

Men tips og råd er er "bare" tips og råd på hvilke erfaringer andre med lignende utstyr og lignende rom-størrelse og demping her med sitt oppsett;-)

Men det alene er ikke nokk siden mange har forskjellig smak med tanke på matsch av komponenter og ingen har samme rom med tanke på plassering, demping og utforming av rommet og det har også veldig mye å si med tanke på lydresultat og matching. Du må høre Klipsch på Pioneer selv for å finne ut om DU synes det er en god match siden ikke alle har lik smak når det gjelder lyd. (heldigvis. Det hadde vært kjedelig viss alle likte det samme ) Og du bør prøve det hjemme av deg selv siden det helt garantert vil låte annerledes hjemme av deg enn i butikken. Kansje det låter bedre hjemme eller kansje du blir skuffet når du kommer heim siden rommet i butikken og hjemme aldri blir det samme med tanke på demping, størrelse og utforming. Du kann selvfølgelig ta med deg Pioneeren din i butikken, men det vill nokk bli annerledes lyd når du kobler det opp hjemme p.g.a de grunnene eg har nevnt før. Det kann bli bedre eller dårligere gjemme alt ettersom. Kommer litt an på rommet ditt som sagt. Vill heller råde deg til å låne med deg rf62 høgtalerne som nå var på utlån siden det er eneste måten å finne ut om DU liker matchingen med rf62 sammen med Pioneeren din, cd spilleren, kabler og rommet som du skall ha oppsettet ditt i. Siden rf62 var på utlån betyr det jo att butikken låner desse høgtalerne ut til kunder som deg som er usikker på hvordan rf62 vil matche Pioneer forsterkeren din og rommet ditt Det er det aller beste å få låne med seg heim når en får den muligheten av butikk Det er verd ett forsøk

Helt enig, forskjellig rom, elektronikk og ører...så får vel prøve meg fram...!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av hva jeg har lest så er matchen pioneer og klipsch ikke særlig bra. Blir for skarpt.

Når det gjelder RF 62 så har jeg akkurat satt opp et slikt system for en nabo. Og de spiller meeeget bra. Mye bedre punch en 52 og spiller bedre i mellomtonen. Går ikke like dypt som Rf 82 men nesten.

Så likte du RF 52 kan du glede deg til de større modellene. Men jeg tror du må ha Yamaha Marantz eller Onkyo for å bli fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Av hva jeg har lest så er matchen pioneer og klipsch ikke særlig bra. Blir for skarpt.

Når det gjelder RF 62 så har jeg akkurat satt opp et slikt system for en nabo. Og de spiller meeeget bra. Mye bedre punch en 52 og spiller bedre i mellomtonen. Går ikke like dypt som Rf 82 men nesten.

Så likte du RF 52 kan du glede deg til de større modellene. Men jeg tror du må ha Yamaha Marantz eller Onkyo for å bli fornøyd.
    Er det jeg har oppfattet/lest, det blir for skarpt!

Men har da fleremuligheter...ser for øyeblikket på Kef iQ serie...

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal chorus 700V

Jeg ville vurdert focal chorus 700 serien. ta en tur innom kinoen min og se.

Jeg kan varmt anbefale dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter som dere sikkert har skjønt med å velge høyttalere om dagen...og ikke minst riktig høyttalere! Så lurer på om noen her har erfaringer med hvilke høyttalere som spiller godt/bra med Pioneer!? Hvilket merke passer?
    Første gang jeg har pioneer, så vet ikke selv så godt hva som passer...men har fått med meg at Klipsch kan blir litt skarpt med pioneer.
    Har jo hvert og hørt en del, og skulle prøvd og fått låne med noen hjem.
    Hva bør jeg prøve/velge? Hva bør jeg ikke velge?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •