Sub til stue-stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til stue-stereo

Tenker på å snike inn en liten sub i stua. Vurderer en liten XTZ 99 W8.16 (eller W10.16). Rommet er ca 30 m2, musikk 50%, film/TV 50%. W8.kan kanskje bli litt liten for rommet..?! (men tviler på nabo'en er enig..) Forsterker XTZ-A100II, høyttalere Focal Chorus 816V. Så var det dette med plassering da...:-?
    Sub til stue-stereo-img_2596_small-jpg
    Som du ser på bildet er mulighetene veldig begrenset. Kunne evt. flyttet forsterker til venstre i skapet, men da kan jeg glemme å kjøre på class A (den blir gloheit). Hylle i skap til venstre kan heller dessverre ikke tas ut..
    Noen ideer hvordan det vil funke hvis sub plasseres ved siden av hoved-høyttalere eller andre steder? Vet det ikke blir optimalt, men kan det bli brukbart..?

Godt nytt år

Mvh, sub-newbie

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optimal passering kan like gjerne være under stuebordet. Subben trenger absolutt ikke å stå i front for at den skal yte bra men en hjørne plassering er ofte bra. Vet ikke hva budsjettet ditt er men en SVS SB12 Plus tror jeg ville ha passet godt til anlegget ditt.

Welcome to L-Sound!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Ser at bl.a. SVS fraktisk anbefaler hjørneplassering, så det kan bli bra. SVS SB12 frister veldig, ser ut som den slår knockout på alle konkurrenter i prisklassen. Problemet mitt (uavhengig av sub-valg) er "nabo-faktoren", usikker på hvor mye det slår igjennom til naboen i underetasje... Uansett, går jeg for en sub så står det mellom SB12'en og XTZ 99 W10.16 (som jeg har "råd til ikke å bruke").

Eller kanskje bygge hjemmekino på loftet? Hmmmmmmmm...

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler på de varmeste xtxW10.16.. tar seg bra ut og spiller supert... passer til film og musikk

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er to subber som gjør en god jobb når det gjelder å riste naboen i underetasjen, så hjemmekino på lofte hadde vert det beste for naboen

Har du råd til SVS går du for SVS, har du ikke råd til SVS går du for XTZ, så enkelt er det.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub med justeringsmuligheter

Jeg ville tatt en titt på XTZ sin 12" med elektronisk equaliser. Harry eller ikke, dette funker for å få en ryddig og stram bass når plasseringsmulighetene er begrenset.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Granitt helle altså stien.. det er en effektiv demping for vibrasjoner fra suben.

Den legges under subw med noe mykt mellom hellen og golvet, litt usikker på hva som funker best og legge mellom

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble til slutt en XTZ 99 W10.16 - angrer ikke et sekund. Ble positivt overrasket over trøkket i denne boksen og hvor mye den gjorde med lydbildet, en liten a-ha opplevelse igrunn..:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •