Jeg har 10 000 å bruke på nye høytalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg har 10 000 å bruke på nye høytalere.

Heisann, jeg er på utkikk etter ett surroundoppsett som ikke nødvendigvis river skjorta av kroppen min, men som gir meg lytteglede all mass.

Mine krav er utseende på frontene, ønsker meg helst stativhøytalere, men ingen nødvendighet. Bør ikke overstige 100cm i høyde hvis de er gulvhøytalere.

Bør være slanke og mørke.

Lyden bør være klar og fin, skal drives av en denon 2707 tror jeg den het. litt usikker, kjøpt på klubben i fjor vår. Har ingen ekstra amp heller, så det er utelukket å kjøpe fronter som krever mer enn det denon'en kan gi.

Har forelsket meg i xtz sine 99.26 men da har jeg ikke råd til bakhøytalere og senter. Sub blir en DIY sonosub, tenker jeg. Har ett 18" soundsplinter rl-p18 stående nede i kjelleren som jeg skal bygge inn etterhvert, men har det ikke så travelt med det enda.

Er det noen som kan komme med ett eller flere forslag på høytalere jeg bør kjøpe, så er jeg evig takknemlig. På forhånd tusen takk for svar.

Mvh Sture

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM1. dette er en perle av en stativhøyttaler. denne burde du høre på.

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W CM1 Høyttalere

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har forelsket deg i 99.26 synes jeg du skal kjøpe 99.26, ellers kommer du til å sitte med en gnagende følelse av at du kanskje skulle ha kjøpt 99.26 istedenfor det du nå måtte ha gått for. Stativhøyttalere og senter lander jo på 10k, går jo an å supplere med billige bakhøyttalere (tja, 500 penger?) så lenge.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med siste taler.

En forelskelse går ikke alltid over, og du kommer kanskje til å angre i fremtiden. Har erfart dette selv.

Jeg skulle en gang på hifiklubben og kjøpe B&W DM 640. Var meget forelsket i disse. Ble overtalt av selgeren om å gå for Dali 850.

Er fortsatt irritert over mitt valg selv om det er 14 år siden...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Tigerberget skriver så kan det ofte lønne seg å følge forelskelsen, for det er en sterk følelse og hvis man går imot den er det lett å angre etterpå. Nå har jeg aldri fått hørt skikkelig på xtz, men om budsjettet er 10k kan du jo sjekke ut yh631. Dette settet ble testet i hjemmekino nr 10\2008 og skribenten var mer enn klar nok til å slakte det med stil. Men omtalen var alt annet enn slakt: "Hårreisdende bra" var selve konklusjonen.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de fleste her sier. Den lille "forelskelsen" kommer nok ikke til å gå over..

SKulle du alikevel finne ut at du ikke kan ta deg råd til XTZ kan du jo ta se litt på Monitor Audio RS serien. Tipper at Hifihuset kan gi dge en god pris på disse.

Rs6 (fronter) +RS LCR (senter) bør vel havne på drøyt 8k. Og du får sikkert noen gode bakhøytalere der for rundt 1,5k
    Han som driver butikken (Andrè) pleier å gi ganske gode tilbud

Sist jeg var der nede kunne han hvertfall gi meg Rs6 til 5,5k. Og de høytalerene spiller overraskende bra!

HI-FI Huset AS - Vis Produkter >>

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe over budsjette, men de er virkelig verdt pengen...og siden de tydeligvis er på tilbud, så er det bare og spare en mnd til??

Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden

kanskje ikke veldig lekkre..

Alt 2 fra meg er et litt rimeligere alternativ....disse vet jeg det er mulig å skaffe matchende stativer til, slik at ht ser ut som en lang søyle..Skikkelig elegant..
    OG DET LÅTER DRIT KULT.

Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden

Lykke til og godt nytt år..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •