Hjelp til kjøp av STOR center høytaler. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med en Vienna Acoustics Oratorio? 2x9", 1x7" og 1x1" gir masse punch! Frekvensresponsen er 33-25000 Hz. Min opplevelse er at den gir mer bunn enn en Vienna Beethoven Concert Grand. Et lite minus er at den er gått ut av produksjon og at den så og si aldri er å se på bruktmarkedet. :-? Men den finnes i svart. :-D

Vienna Acoustics Oratorio
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke prisen på denne Vienna-en, men jeg tviler på at den ligger innenfor budsjettet til trådstarter som var 3k.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på hifiklubbens lagersalg side er det en dali 5005le gulvhøytaler til 998kr, legg denne på stereobenken så har du en stor å billig senter høytaler frem til du har spart opp til noe skikkelig. kan jo gi dem et skam bud siden har vært der noen måneder

(bare en midlertidig løsning forslag)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Nå vet jeg ikke prisen på denne Vienna-en, men jeg tviler på at den ligger innenfor budsjettet til trådstarter som var 3k.
    Det gjør den nok ikke, dessverre. Må lese litt nøyere neste gang før jeg poster. ops:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer glenners sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget står mellom disse to:

Komplett.no - PSB Image C60 Sort Senterhøyttaler

Komplett.no - Klipsch RC62 Black

Må si at Klipsch frister mest for den vriker meget lettdreven i forhold til PSB.

Når jeg skal oppgradere resten så kommer jeg ut i samme sum.
    Så jeg bør vel ta de som er mest lettdereven siden jeg skal drive alt med en forsterker.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker skal du bruke? Synes selv Pioneer blir for skarpt i toppen på klipsch, mens yamaha er helt konge på den høytaleren

EDIT: leste at du hadde Pioneer ja.... hmm?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Hvilken forsterker skal du bruke? Synes selv Pioneer blir for skarpt i toppen på klipsch, mens yamaha er helt konge på den høytaleren

EDIT: leste at du hadde Pioneer ja.... hmm?

blir nok en brukt Harman Kardon for jeg trenger ikke HDMI på forstern.

Blir å lage tåd om det senere.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje PSBen ligger nærmest i klang i forhold til det du har nå. Jeg har den forrige modellen av denne 9C og klangen i PSBene mine synes jeg ligger godt unna det lille jeg har hørt av Klipsch. Men jeg har ikke hørt mye Proson, selv om jeg har noen runder med Dynavoice som muligens ikke er helt ulikt Proson.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Tror kanskje PSBen ligger nærmest i klang i forhold til det du har nå. Jeg har den forrige modellen av denne 9C og klangen i PSBene mine synes jeg ligger godt unna det lille jeg har hørt av Klipsch. Men jeg har ikke hørt mye Proson, selv om jeg har noen runder med Dynavoice som muligens ikke er helt ulikt Proson.
    Mener at det proson og Dynavois bruekr mye av de samme ellementene men forskelige delfilter og kassene til Dynavois er noe mere kvalitet.

Etter å lest litt rundt hær og dær så ser det ut til at det blir Klipsch serien på meg. (Legger inn bestilling nå)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget, håper du blir fornøyd

Mulig du må bytte ut resten av høyttalerrekka etterhvert og kanskje

Ops. Mye til salgs i signaturen din der ja ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Er det flere her som har hørt earthquake centeren? 8)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenners
    Mener at det proson og Dynavois bruekr mye av de samme ellementene men forskelige delfilter og kassene til Dynavois er noe mere kvalitet.

Etter å lest litt rundt hær og dær så ser det ut til at det blir Klipsch serien på meg. (Legger inn bestilling nå)
    Gratulerer, tenkte på klipsch selv en stund, men gikk for noe større
    Til seinere så er Dynavoice, bra saker til kronasjen, men Klipsch er tøffere på de fleste måter.

Selges mye brukt klipsch rundt omkring så hold øye med torget for å spare noen kroner

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Gratulerer, tenkte på klipsch selv en stund, men gikk for noe større
    Til seinere så er Dynavoice, bra saker til kronasjen, men Klipsch er tøffere på de fleste måter.

Selges mye brukt klipsch rundt omkring så hold øye med torget for å spare noen kroner
    Skal jeg kjøpe høytalere brukt skal jeg vite at de har vært spilt inn rett og er brukt på rett forsterker før jeg kjøper de og ikke noe som har stått på et gutterom som er bromma på en liten forsterker.

Ka du valgte over klipsch?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg kjøpe høytalere brukt skal jeg vite at de har vært spilt inn rett og er brukt på rett forsterker før jeg kjøper de og ikke noe som har stått på et gutterom som er bromma på en liten forsterker.

Skeptiske til brukt kjøp er vi

Kan vel si at jeg var skeptisk selv, men har endt opp med å kjøpe det meste brukt. Kjøper som oftest av folk her inne, er en aldri så liten ekstra trygghet.
    Min erfaring er vel også at det skal være veldig hardt brukt før man merker det spillemessig.

Jeg valgte Swans F1.1 som nye koster 60høvdinger, kjøpte dem brukt et drøyt år selv og kan ikke se noe problem med det, tvert imot de er allerede innspilt og godt holdt

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Skeptiske til brukt kjøp er vi

Kan vel si at jeg var skeptisk selv, men har endt opp med å kjøpe det meste brukt. Kjøper som oftest av folk her inne, er en aldri så liten ekstra trygghet.
    Min erfaring er vel også at det skal være veldig hardt brukt før man merker det spillemessig.

Jeg valgte Swans F1.1 som nye koster 60høvdinger, kjøpte dem brukt et drøyt år selv og kan ikke se noe problem med det, tvert imot de er allerede innspilt og godt holdt
    Slik utstyr er som regel brukt rett av folk for det er neppe en komfirmant som har kjøpt seg noe slik å trødd det på en liten forsterker.

Men det blir sikkert noe brukt i hjemmekinostereoen skal du se !

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det akkurat kommet en brukt sub i huset, SVS PB-10, levert på døra. Dønn strøken til en god pris. Har ingen betenkeligheter med det.
    Har ellers kjøpt mye annet brukt også, og med et eller to unntak har jeg vært godt fornøyd.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den RC62 spiller heilt rått, litt krefer og den spiller mye råere en man kunne tru.

Men hva mener du med riktig innspilt ved brukt kjøp??
    Er mange som sier at man må spille roligt til og begynne med, ikke noe og si... og spille inn betyr mere for kvalitet på lyden eller holdbarheten, de tåler ikke mindre når de er nye, men kan låte litt hardere/kvassere i lyden osv

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik utstyr er som regel brukt rett av folk for det er neppe en komfirmant som har kjøpt seg noe slik å trødd det på en liten forsterker.

Men det blir sikkert noe brukt i hjemmekinostereoen skal du se !
    Kan jo velge varer med omhu også da, og ikke være altfor godtroende til konfirmanter.

Finnes også eksempler på yngre folk som har interesse og som vet å ta vare på sakene sine.

Hjemmekinostereo, den var ny

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Er mange som sier at man må spille roligt til og begynne med, ikke noe og si... og spille inn betyr mere for kvalitet på lyden eller holdbarheten, de tåler ikke mindre når de er nye, men kan låte litt hardere/kvassere i lyden osv
    Det er MYE lettere å sprenge ellementa før dem er innspilt! Men som oftest går det grett, det skal mye til for å sprenge et ellement(vist du prøver er det selfølgelig ikke noe problem!)

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Det er MYE lettere å sprenge ellementa før dem er innspilt! Men som oftest går det grett, det skal mye til for å sprenge et ellement(vist du prøver er det selfølgelig ikke noe problem!)

Nå er isje eg någen produsent eller ekspert på dette8) men drev en del med bilstereo bygging før, og var litt i kontakt med JLaudio da. og kan si at JLaudio sa rett ut at deres element tålte like mye nye som brukte/fint innspilte.. Blir jo litt som Bildekk, de tåler ikke mere etter noen mil kjøring. Dårlig sammenligning da:???: av kantopphenget på HT. er som regel denne som ryker.
    Hvordan det er med diskant elementa vil eg isje uttale meg om. Kanskje desse tåler mere etter innspilling.......

Men det er vel feil bruk som ødelegger mest da, for liten forsterker til formålet osv, setter volumkonotten til 10-5 på halv.

Men uansett til trådstarter, RC62 med godt med efekt er kanon, har hørt en koblet til en Parasound NC275 i brokoblet stand, fy pokker det kan spille høyt og uten at det høres ræva ut...har selv kun en liten RC52 på Onkyo SR705, og det er ikke centeren som gir seg først dersom eg drar på:-D
    Klipsch blir bare så naturlig i kinosammenheng,Filmlydene kunne ikke blit mere realistiske en dette, meine eg da. ivertfall ikke i denne prisklassen ivertfall.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •