Subwoofer til gulvhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer til gulvhøytalere

Hei!
    Jeg har to stykk B&W V203 95 watts gulvhøytalere, og fundrerer litt på om jeg skal kjøpe en subwoofer. Men jeg er litt i tvil på om det kommer til å bli merkbar forandring i lyden av en subwoofer, siden høytalere gir ganske god basseffekt. Vil det være noen vits i å kjøpe en subwoofer, og eventuelt hvilke modeller kan bli anbefalt? Tenker å bruke rundt 2-3 tusen. Høytalerne blir brukt på et 15 kvadrat rom.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evenfm
    Hei!
    Jeg har to stykk B&W V203 95 watts gulvhøytalere, og fundrerer litt på om jeg skal kjøpe en subwoofer. Men jeg er litt i tvil på om det kommer til å bli merkbar forandring i lyden av en subwoofer, siden høytalere gir ganske god basseffekt. Vil det være noen vits i å kjøpe en subwoofer, og eventuelt hvilke modeller kan bli anbefalt? Tenker å bruke rundt 2-3 tusen. Høytalerne blir brukt på et 15 kvadrat rom.
    Spørsmålet ditt er noe uklart siden du ikke nevner noe om bruken og smaken din. Romstørrelsen ar egentlig lite å si, på generell basis vil en sub. gi et mer utfyllende lydbilde og derfor kunne være et godt supplent til ditt anlegg. B&W AS1 er en nett liten sub med en lav prislapp, siden det er en B&W vil den nok spille godt med dine høytalere og med tanke på størrelsen vil den ikke overkjøre dine V203. Du bør i allefall prøve den hjemme i oppsettet ditt før du kjøper.

Lars.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vert litt kjekt med link til HT, slik at en for spesifikasjoner og inntrykk av høytaler.

Også en annen avgjørende ting er om du bruker anlegget til musikk og/eller film.

Vist jeg fant rett høytaler(fant ikke 203v men 203i) så ser jeg at den bare går til 47hz etter spesifikasjonene, noe som kan vere litt lite for enkelte musikk typer.

Men, vist du er fornøyd med bassen(føler at du ikke mangler noe) så er vel ikke ikke så veldig viktig å kjøpe seg sub?

Uansett, en for ikke de mest musikalske subene til 2000-3000kr. (Sjølv om SUBer begynner å få "god" lyd i den prisklassen og.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Jeg bruker generelt anlegget til diverse musikk innenfor rock og punk, både gammel og ny. Jeg føler at anlegget gir grei nok bass, men vil gjerne få det ekstra trykket en sub gir. Skal sjekke ut subwooferen det ble referert til.

Link til spesifikasjoner:
    http://www.trademe.co.nz/Browse/List...px?id=45528869

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •