Innspilling av høytalere - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 357
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Fikk beskjed her inne av en av dei som sitter inne med stor kompetanse, at sånn musespilling på lavt volum ikke hjelper, en bør kjøre dei litt med tung bass.
    B&W f.eks skriver at sine må innspilles 15-30 timer og resten er tilvenning av lyden, eg tviler litt på det.
    Mine Triangle eg hadde før brukte 1 år før dei var innspilt, var og ekstreme med oppgitt 700 timer før alt satt 100%
    Mine Vienna no, er under innspilling. Spilt i ca 1-1.5 mnd og er begynt så smått å løsne no.
    Jeg mente det samme som deg jeg, men hva når målinger viser at våre meninger ikke stemmer med virkeligheten? Mine Focaler skal iflg produsenten spilles inn i 30 timer, men jeg kan komme på flere grunner til at produsenten ønsker at vi skal tro dette.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...tml#post363743
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    100 timer gjorde underverker med bassen i mine Cobal 816 S. Dette har ingenting med tilvenning å gjøre. Elementene er litt stive fra fabrikken og må mykes opp litt. Diskanten er heller ikke så skarp som når jeg koblet opp høyttalerene. Vil tro at et stivt element har litt "kantete" lyd.
    Hehe.. Her er i alle fall synsing fra min side fra 2006. :-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at du har rett denne gangen, og at du ikke vil le av din synsing i år i ett innlegg i 2014?

Jeg har også fått med meg at mange som mener at det ikke kan måles noen forskjell før og etter innspilling, men har aldri sett en slik test. Noen som kan finne en med skikkelige målinger?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du er sikker på at du har rett denne gangen, og at du ikke vil le av din synsing i år i ett innlegg i 2014?

Jeg har også fått med meg at mange som mener at det ikke kan måles noen forskjell før og etter innspilling, men har aldri sett en slik test. Noen som kan finne en med skikkelige målinger?
    Vet ikke hva jeg skal tro lenger jeg, men slik er det vel å være skeptiker? :lol:

Denne linken som Fahnsen postet var ikke noe nyttig? Speaker Break In: Fact or Fiction? — Reviews and News from Audioholics

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente det samme som deg jeg, men hva når målinger viser at våre meninger ikke stemmer med virkeligheten? Mine Focaler skal iflg produsenten spilles inn i 30 timer, men jeg kan komme på flere grunner til at produsenten ønsker at vi skal tro dette.
    Det viser seg ofte at alt kan ikke måles og øret vårt er bedre enn alt av måleinstrumenter. Mange som nekter på dette, men viser seg ofte det. Noe av det samme her og?
    Triangle som eg hadde gikk året alså, før bassen og resten satt 100% med samme forsterker, mulig og innspilling av rør på forsterker hadde en del og si.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg ofte at alt kan ikke måles og øret vårt er bedre enn alt av måleinstrumenter. Mange som nekter på dette, men viser seg ofte det. Noe av det samme her og?
    Triangle som eg hadde gikk året alså, før bassen og resten satt 100% med samme forsterker, mulig og innspilling av rør på forsterker hadde en del og si.
    Jeg er usikker på dette om innspilling har noe for seg eller ikke, men det er brennsikkert at dette kan måles og at måleinstrumenter er langt bedre enn ørene våre.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er usikker på dette om innspilling har noe for seg eller ikke, men det er brennsikkert at dette kan måles og at måleinstrumenter er langt bedre enn ørene våre.
    På enkelte ting ja, men nokre ting har ingen klart å målt, finnes ikke måleinstrument for alt du..sett deg inn i ting før en sier det er brennsikkert.
    :-)
    Ellers hadde det vert så enkelt som du sier hadde vi hatt like forsterkere og max noen få for smakens skyld.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang innspillingstid på Klipsch KLF-30?

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Hvor lang innspillingstid på Klipsch KLF-30?
    vil bare si at basser er ferdig innspillt fra før.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel egentlig bare og spille som normalt, så kommer vel høytalerne til og spille bedre og bedre med tiden...sånn er det hvertfall med mine subber=)

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt et demopar av Klipsch Palladium hjemme hos meg (som var brukt litt), og fikk så de jeg bestilte. De nye var vesentlig stivere i opphenget på bassene. De jeg har nå begynner å bli like myke som demoene jeg lånte.

Hvor mye spilletid de har fått er vanskelig å si ettersom tid alene er ubrukelig uten kontekst, men de har spilt på alle volumer i en periode på ca. 1 måned med forskjellig bruk. Kanskje 100 timer?

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Jeg har hatt et demopar av Klipsch Palladium hjemme hos meg (som var brukt litt), og fikk så de jeg bestilte. De nye var vesentlig stivere i opphenget på bassene. De jeg har nå begynner å bli like myke som demoene jeg lånte.

Hvor mye spilletid de har fått er vanskelig å si ettersom tid alene er ubrukelig uten kontekst, men de har spilt på alle volumer i en periode på ca. 1 måned med forskjellig bruk. Kanskje 100 timer?
    Så spørsmålet her er jo da: låt de nye du fikk anderledes en de du hadde lånt? Med en gang du fikk de nye.
    (her vil vi jo kunne fjerne tilvennings delen.)

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en goddel "billigere" høyttalere da men.. Jeg har gode erfaringer med inspilling.

Hørte Klipsch F1 på soundgarden, ble fantastisk overrasket over trykket.. Kjøpte ett par og fyrte opp hjemme, daft som fy!

Så kjøpte jeg meg en SVS PB10 og da delte jeg jo høyttalerne til ca. 80hz. Så gikk det noen mnder. Plutselig en dag spilte jeg av noe musikk også var det så voldsomt midbass-trøkk, hmm har subben skrudd seg opp lurte jeg? Nei.. Den var av..

I bil også, f. eks min nye B2audio HS15 var STIVHARD når jeg fikk den. Nå er den myk som saue-pels (?) og spiller høyere, mer kontrollert og dypere..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg pleier å alltid å øke gradvis under inspilling forde det er det jeg har lært og fordi det virker best etter mitt vett..

uansett..

Men er det sånn at man kjøper "katta i sekken" da hvis man kjøper noen brukte høyttalerer som feks gikk rett fra esken og på fest? At de kanskje ikke spiller helt slik som var ment fra produsenten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne fra Bruksanvisningen til mine Dali Mentor 8 sier alt ang innspilling av høyttalere:

Like any mechanical system, a loudspeaker requires a “running-in” period to perform at its best.
    You will experience a gradual increase in sound quality during the first period of use. The breakin
    period will vary depending on use and playback volume (approximately 50 hours at medium
    volume is recommended). Unlike other mechanical systems, the life-span of a loudspeaker is
    increased by normal, regular playback of music.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain

1 mnd er vel 100 timer delt på ca 30 dager= over 3 timer pr dag.
    Sikker på det? :wink:
    Dagene går kjapt og hos meg med familie tar det lengre tid å spille inn..gjerne 3/4 år. 8-)
    Høyttalere:

Newcomer Harri sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder akkurat nå på å spille inn høyttalere. De hadde nok spilt ca 20-30 timer i butikk før jeg fikk dem. I begynnelsen syntes jeg de ble bedre i toppen uten at forskjellen var dramatisk. Etter ca tre uker og 85 timers total spilletid fikke jeg råd om å kjøre dem litt hardt med radiosus. Så nå har de gått 15 timer til med pink noise.

Hører ingen forskjell......Det som ble bedre, ble bedre de første 50 timene.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg ofte at alt kan ikke måles og øret vårt er bedre enn alt av måleinstrumenter. Mange som nekter på dette, men viser seg ofte det.
    Det viser seg ofte at de som sier slikt som det over ikke har peiling på hva de snakker om. Mange som nekter på dette, men det viser seg ofte det.

-k

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det viser seg ofte at de som sier slikt som det over ikke har peiling på hva de snakker om. Mange som nekter på dette, men det viser seg ofte det.

-k
    Den satt! :-D

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh

-k
    Forsåvidt helt enig med deg knutinh, men det er vel også sånn at hørselen og sanseapparatet vår er subjektivt, og faktisk kan påvirkes/innbilles til å høre/merke forskjeller som ikke eksister...

Det klarer man jo ikke så lett å måle med objektive måleinstrumenter.... :wink:

Om det var det Lovemusikk egentlig ville frem til er jeg mer usikker på...

Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •