Innspilling av høytalere - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 357
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var betrygget respons

Jeg skal ta meg en kjøretur i morra og låne med meg en del høytalerpar, men jeg har ikke klart å få tak i T65. Jeg tenkte da å være litt sleip, kjøpe høytalerne og benytte meg av angrefristen etter et par dager :P

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Det var betrygget respons

Jeg skal ta meg en kjøretur i morra og låne med meg en del høytalerpar, men jeg har ikke klart å få tak i T65. Jeg tenkte da å være litt sleip, kjøpe høytalerne og benytte meg av angrefristen etter et par dager :P
    Du har ingen angrefrist ved kjøp fra fast utsalgssted (populært kalt "over disk").
    Elkjøp er unntaket som tilbyr 30 dagers full returrett, men det er selvpålagt, ikke lovpålagt.

Angrerettloven gjelder kun for postordre, telefonsalg, kjøp på Internett og lignende.
    (Full tittel på loven sier vel det meste: "Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted" ).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet. Men det gjelder vel hvis jeg bestiller på nettet og avtaler å hente varen i butikken?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Vet. Men det gjelder vel hvis jeg bestiller på nettet og avtaler å hente varen i butikken?
    Gråsone slik jeg ser det. Her må du finlese lovteksten. Men siden kjøpet foregår på internett tror jeg du faktisk har angrerett i dette tilfellet. Men skulle du få problemer, så tar ikke jeg noe ansvar her...

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk i villrede for meg at å kjøpe en router på binders var en god idè her om dagen. Dette viste seg å være en klønete avgjørelse da prisen lå om lag 70% lavere på nett.. Jeg gikk tilbake neste dag og leverte varen uåpnet med kvittering samt sa at jeg ville benytte meg av angreretten. Pengene ble sporenstreks gitt tilbake, null problem. Var jeg heldig?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, egentlig. Det er en del situasjoner der man har noen uskrevne regler i varehandelen. F.eks. ved bytte av gaver. Ingen kan forlange bytte, men det går som regel greit. Siden pakken var uåpnet er det uproblematisk for butikken å selge den som ny vare, og da var de vel greie med deg. Bedre med en fornøyd kunde, sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en liten ting.
    Jeg klarte og sprenge sikringa til subbene på ene CLS-215 høyttaleren, satt i en ny og skrudde opp volumet, og da røyk den igjenn. Satte derfor i en 10Amp (Org. 5Amp) sikring og det har holdt. Kan dette ha noe med at høyttaleren kanskje ikke er skikkelig innspilt slik det blir tyngre og drive elemente og derfor mer belastning på sikringa? Det er med en CV! KW2.6 forsterker.
    Har spilt inn høyttalerne på ganske lavt volum over ca. 40 timer.

Dette er kanskje et uhyre dumt spm.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joergen84
    Lurer på en liten ting.
    Jeg klarte og sprenge sikringa til subbene på ene CLS-215 høyttaleren, satt i en ny og skrudde opp volumet, og da røyk den igjenn. Satte derfor i en 10Amp (Org. 5Amp) sikring og det har holdt. Kan dette ha noe med at høyttaleren kanskje ikke er skikkelig innspilt slik det blir tyngre og drive elemente og derfor mer belastning på sikringa? Det er med en CV! KW2.6 forsterker.
    Har spilt inn høyttalerne på ganske lavt volum over ca. 40 timer.

Dette er kanskje et uhyre dumt spm.
    Husk på at den sikringa står der for å beskytte elementene mot overbelastning = varmgang. Garantien ryker med å bytte den sikringa til en større.

Membranene i HT din vil mykes mer og mer etter hvert som du bruker den, dette fører til at det trengs mindre effekt for å oppnå mer bass enn du har pr i dag.

Råder deg til å pakke inn ei orginal sikring og holde deg under grensen til det som HT (med original sikring) er lagd for å klare. Så slipper du å fly mellom klubben å bytte elementer i eninga.

Er det for lite trøkk ville jeg heller prøvd en annen plassering av HT. Står disse monstrene plassert rett skal man være ganske full og død-drukken for å ikke føle nok bass av 4x15" med den forsterkeren du har.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillot meg å klistre denne tråden a dette er et tema mange lurer på. Mye nyttig info her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspilling av høytaler - hjelper det egentlig?

Moderator EDIT:
    Tråd flyttet inn i en av de eksisterende som allerede dekker dette tema.

Leser i endel tester at HT må spilles inn.
    Kan ikke helt forstå det.
    Hva er det, fysisk altså, som skjer inne i en HT når den spilles inn?
    Hva er det som er endret inne i HT'en etter 150 timer med musikk?
    Kan dette måles?

Ingenius.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en hel haug med tråder om dette emnet. Er jo klart at gummi-oppheng, membraner og denslags, blir litt mykere med tiden. Vil tro de fleste høytalere endrer seg ganske mye fra de er helt ny, og opp til noen hundre timer.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/3...hoytalere.html

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Er en hel haug med tråder om dette emnet. Er jo klart at gummi-oppheng, membraner og denslags, blir litt mykere med tiden. Vil tro de fleste høytalere endrer seg ganske mye fra de er helt ny, og opp til noen hundre timer.

japp lyden endrer seg etter hvert når den får noen timer på baken(løsner opp)

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste elementer er stive fra fabrikkenn.
    For å spille optimalt må de spilles inn.
    Dette er ikke mulig å ungå, da de blir spilt inn når du bruker de som normalt.
    Bare husk å ikke bunne elementene eller gi de for mye signal å jobbe med da kantopphenget er stivt enda.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar

+1

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    +1

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil si han er enig

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    det vil si han er enig
    Åååååååååja! Ikke helt våken i dag..

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min nye høytalere i går og har lest litt på forskjellige tråder, men er fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til ting... Ser ut som det kanskje ikke er noe triks og starte en egen tråd da det finnes mange fra før.

Ser noen sier dra på fra første stund og noen sier vær forsiktig i begynnelsen og jeg tror jeg går for den siste delen for sikkerhets skyld.

Men når jeg skal spille inn, hvilken musikk skal jeg da bruke? Er det plater som er å annbefale? Skal e bruke den musikken e vanligvis hører på (Trance og Metallica o.l)

Hva er "ikke så høyt" "høyt" og "for høyt", leser at noen sier at de skal spille inn på et så høyt volum at du kan føre en normal samtale i rommet? Stemmer dette?

Andre sier du skal gradevis øke volumet? Kan det være skadelig med for lite volum? Noen sier du skal spille høyt.

Og er det viktig at høytalerene spiller sammenhengenede lenge? Dager? Eller kan jeg sette på musikk mens jeg ikke er hjemme på dagen, og kanskje ta en pause når e kommer hjem, så se en film på kvelden og så sette på om natta igjen? Altså kan jeg spille inn i ettapper på timer og bruke høytaleren til f.eks film innimellom (på moderat volum)?

Brukt en del penger på dette nå så hadde jo vært greit og behandle høytalerene riktig.

Høytalerene det er snakk om er Pioneer S-3EX-W, har sett at det er flere som har disse så gode råd mottaes med takk..

Sikkert en masse dumme spm og mye jeg sikkert kunne søkt meg fram til om jeg leta mer, men det er veldig greit å spørre direkte og få svar.

På forhånd takk

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt normal bruk vil gi optimal lyd i høyttalerene etter ca 100-200 timer. Ikke noe hokus pokus her. Har du det travelt så finnes det plater med ulyd i hele frekvensregisteret som du kan spille høyt i et døgns tid. Har du det ikke travelt så kommer godlyden helt av seg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er veldig enkelt. Følg bruksanvisningen som hører til høyttalerene dine!

Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •