Rumperister

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: Rumperister

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rumperister

Er det noen som har testet disse rumperisterne fra Eltek?
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet742.htm

Hordan er de sammenlignet med vanlige rumperister, 12/15/18" som monteres under sofaen?

Vurderer en eller annen løsning, som kan bygges inn i en stor 3 seters sofa.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ??

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt på forumet. Det er mange som har gjort dette før

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 2 stk Clark Synthesis tst 239 i min 3 seter, og jeg har myyye å gå på. Den du linka til kosta jo 2895,- og da hadde jeg mye heller kjøpt 'orginalen' 2800,- for 2 stk tst 239 på avshop.no, finnes sikkert billigere og.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg bruker 2 stk Clark Synthesis tst 239 i min 3 seter, og jeg har myyye å gå på. Den du linka til kosta jo 2895,- og da hadde jeg mye heller kjøpt 'orginalen' 2800,- for 2 stk tst 239 på avshop.no, finnes sikkert billigere og.
    har hørt at noen sliter med ressonanser i sofaen med denne typen, kjenner du noe til dette?

Brukes det bare en vanlig sub forsterker?

Hvor har du lagt delefrekvens?

Takk for svar.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Halo C2 prosessoren endel kjekke detaljer, bla etpar pre out utganger som kan settes opp som du vil. Husker ikke delefrekvensen, kan se neste gang jeg ser film, men har tatt hele sub signalet, og deler av front og senter kanalene mixet inn.
    Testa meg frem til jeg fikk en innstilling jeg var fornøyd med, skal ikke være for lite bevegelse, men blir fort masete med for mye.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et par Bass Shakers koblet til hver stol. Jeg har enkelt og greit festet de med elektrikker strips unders stolens ramme. De to er koblet til en 250W Zachry monotrinn.

Jeg må faktisk sette forsterkeren på mellom 1,5 og 2,5 (altså veldig lavt) slik at det ikke blir for mye risting. Blir det for mye risting så ødelegger det min kinoopplevelse ved at jeg blir mer forstyrret enn sugd inn i handlingen. Mine Bass Shakers er stilt sånn at det oppleves bare som at SVS`n har ekstra skyv (selv om den ikke akkurat trener det).

Fordelen med de jeg har er at de er veldig rimelige. Jeg fikk teste ut stolene som Avforum hadde utstilt på messa før jul. De hadde de langt mer avanserte Tactile. Kunne ikke si at jeg merket noe forskjell, med unntak av at de kunne riste mer. Men siden dette for meg oppleves som "for mye av det gode", så holder Bass Shakers i massevis.

Om det hjalp deg noe
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Er det noen som har testet disse rumperisterne fra Eltek?
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet742.htm

Hordan er de sammenlignet med vanlige rumperister, 12/15/18" som monteres under sofaen?

Vurderer en eller annen løsning, som kan bygges inn i en stor 3 seters sofa.
    Nå får ikke jeg opp innholdet i den linken du la ut, men regner med det er Earthquake rumperisterne du tenker på....?

Jeg har 2stk av de minste (MiniQuake), 1stk i en 2seter og 1 stk i en 3seter og det rister bra det...:twisted:

Bruker en SF 2500 forsterker (også fra eltek) til å dra de og det går som smurt

Jeg vurderte også Tactile sine en stund, men endte opp med å kjøpe earthquake da de plutselig hadde dukket opp hos eltek en dag og jeg følte en trang for å teste de. Svært fornøyd, og syns absolutt det rister bra nok

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp om disse og testen som var lagt med på Eltek sine sider. Virket jo veldig interesante de, da Ikke så gal pris heller. Så på testen at det var å få kjøpt en plate som man kunne feste de på...finnes dette hos Eltek? Jfr testen: Product Review

Jeg er skeptisk til å begynne å skru fast trebord i mine fine kinostoler. En av grunnene til at mine Bass Shakers var greie var at de kunne festes uten at jeg måtte snekre på stolene.

Hvilke alternativer er det å feste disse rumperisterne?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Hjellegjerde Boss 3 seter med regulerbare seter. Denne har en kvadratisk jern/stål stang som går fra armlene til armlene, og alle 3 setene har et regulerbart 'stempel' som er festet til denne. Jeg festet begge tactilene til en ca4x4x80 cm tre-bjelke som jeg så festet til denne stål/jern-stanga med plastdekket metallbånd som ble strammet godt til med el.drill. Sitter som bare pokker den.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert rumperister, så når det først er folk her som har peiling får jeg vell komme med et par enkle spørsmål.

Kan jeg koble opp slik? sub pre-out fra forsterker til effektforsterker og igjen til 2 stk 12-15" ellemeter i sofaen. Er dette for lett? eller vil det funke? Hvordan blir det da med lyd?

Edit: hvordan kobler jeg denne? Bass shaker BR-25 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning samme hvilken utgang jeg bruker på forsterkeren? og den vill ikke spille noe annet enn risting?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg har en Hjellegjerde Boss 3 seter med regulerbare seter. Denne har en kvadratisk jern/stål stang som går fra armlene til armlene, og alle 3 setene har et regulerbart 'stempel' som er festet til denne. Jeg festet begge tactilene til en ca4x4x80 cm tre-bjelke som jeg så festet til denne stål/jern-stanga med plastdekket metallbånd som ble strammet godt til med el.drill. Sitter som bare pokker den.

Hva slags forsterker benytter du til disse? Jeg koblet opp mine på 2 ledige kanaler på NAD M25.....kanalene gikk i "protectmode" så den likte det ikke :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Hva slags forsterker benytter du til disse? Jeg koblet opp mine på 2 ledige kanaler på NAD M25.....kanalene gikk i "protectmode" så den likte det ikke :-)
    Det problemet fikk jeg også, derfor måtte jeg seriekople de.

Hver av TST 239'ene er på 4 ohm. Hvis du kopler begge på en kanal på 'vanlig' måte så vil de belaste forsterkeren med 2 ohm. Jeg har mine på 1 av 3 200w kanaler på Rotel RB993, og da ble resultatet at mine 2 høyttalere belastet forsterker med 2x200w 8 ohm, og mine 2 stk tst239 (som da var paralell koplet) belastet den tredje kanalen med 800w i 2 ohm!! Dette likte forsterkeren svært dårlig. Når jeg heller seriekoplet tst239'ene så gikk de fra 4 ohm til 8 ohm belastning, og matchet høyttalerene.

Hvis du allerede har 4 ohms last på de resterende kanalene så skulle en og en tst239 på hver sin kanal funke, men forskjellig ohm belastning er visst ikke bra (8 høytt. og 4 eller 2 ohm tactile)

Rumperister-illustrasjon-jpg

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobler du di opp på surr/surr back eller?

Godt forklart forresten!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Jeg har 2xRB993, dvs 3x200w til frontene og 2x200 til surround. Har dem koplet på den siste kanalen. Har forsåvidt ingen betegnelse..

Edit: Må takke Nobleman for hjelpen med oppkoplingen den gangen. Han som hjalp meg med å finne ut at jeg måtte seriekople..

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god skisse Shallow_

Prøvde meg med seriekobling. Men ved THX intro (der "kula" smeller) og "Irene...F###ing Irene Scenen" Black Hawk Down, gir NADèn opp og velger å vise RØDT lys på benyttet kanal...well well...

Seriekobling gir jo muligheter for å finne flere forsterkeralternativer til Tactiles :-) Mange takk for info :-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å felle inn en bash 500w bak sofaen å koble den til LFE for å drive rumperistere?

Har tenkt tanken selv... Men hvor mange watt trenger de egentlig?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kun 15år, så å bruke 4-5000kr på rumperister blir ikke aktuelt, så derfor lurer jeg på om det går ann og koble den på surr back utgangene uten problem... Noen som har peiling?

EDIT: snakker om denne: Bass shaker BR-25 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning og ikke store elemeter(ble for trangt under sofaen:S)

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hifi-Sondre]Bass shaker BR-25 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning
    Denne var jo rimelig. Men ser at den ikke går lavere en 30HZ, da egner den seg vel ikke så bra i hjemmekino?
    Jeg har også lyst å prøve "rumperister", men skal bare riste litt i en recliner, så trenger ikke være store greiene.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Denne var jo rimelig. Men ser at den ikke går lavere en 30HZ, da egner den seg vel ikke så bra i hjemmekino?
    Jeg har også lyst å prøve "rumperister", men skal bare riste litt i en recliner, så trenger ikke være store greiene.
    30HZ har vell ingenting å si når den ikke skal lage lyd? Den skal vel bare riste? Det står jo at det er naboensvenn

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •