Hjelp til valg av surround back høgtalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av surround back høgtalere!

Hei folkens!

Trenger litt hjelp til valg av surround back høgtalere (7.1 oppsett)

Har kjøpt meg en blu-ray spiller til jul og trenger noen høgtalere til surround bak kanalene. Har 5.1 oppsett nå og har stilt surround back høgtalerne til ingen på spilleren og da blir surround back kanalene mikset inn i de "vanlige" surround kanalene. Ønsker 7.1 lyd og trenger noen "brukbare" høgtalere til surround bak kanalene.

Ønsker ikke å legge for mye penger i desse høgtalerne siden eg ikke har så mye penger nå etter jul og det att det ikke er alle BD filmene som har 7.1 lyd og derfor blir desse høgtalerne ikke brukt så ofte. Den første grunnen er vel den største grunnen :wink: Sofaen står helt inntil bakvegg og bakveggen er av gips. Da trenger eg noen små og lette høgtalere (på grunn av att gipsvegger er ganske porøse )med veggfeste som kann tiltes ned. Kann selvfølgeleg finne ut hvor stenderane er og viss dei er der eg ønsker å ha høgtalerne så er jo det fint Det er vel ca 60 cm mellom stenderane. (muleg eg tar feil) En annen mulighet er jo å kjøpe noen høgtalere som festes i taket helt inntil bakveggen, men da må det i vertfall være noen små lette høgtalere som kann stilles ned til lytteposisjon.

Har en Rotel RSX-1056 reciver.
    Høgtalerne eg har er:
    Front: Klipch rf82
    Senter: PSB Image C60 (Skall byttes til Klipch senter med tiden)
    Subwoofer: PSB Image Subsonic 6
    Surround: Focal JM-Lab

Har sett litt på nettet og har funnet noen alternativ:

-Dynavoice Magic S-4 EX High Glossy Black (fine, lette og billige)
    -PARADIGM Cinema 70 (fine, lette og billige)
    -PARADIGM Cinema 90 (fine, lette og billige)
    -PARADIGM Cinema 110 (fine, lette, men litt dyrere)
    -DLS Flatbox Mini design vegghøyttaler (litt dyre for meg men må vurderes)
    -DLS Flatbox Large design vegghøyttaler (litt dyrere)

Dynavoice har flere modeller med priser som passer meg perfekt.

Paradigm sine to minste modeller paser perfekt med tanke på pris, men Cinema 110 må jo også være med til vurdering.

DLS blir vel for dyre for meg nå, men siden de var så stilige må eg vurdere om eg kansje må kjøpe desse litt senere viss det er noen som mener desse er verdt prisen, men det er høgtalere eg ikke har råd til akkurat nå.

Har ikke hørt noen av desse høgtalerne og veit att matching og att det er lyden i forhold til pris som gjelder, men att de tar seg godt ut på veggen gjør jo heller ingenting

Setter ikke for store krav til matching med surround back høgtalerne, men det er viktigt for meg att de er "gode" i forhold til pris og att de høres og er av slik kvalitet att de tåler att det spilles på høyt volum på film

Er det noen her på forumet som har hørt eller har erfaring med de nevnte høgtalerne eller har andre gode eller bedre tips til surround back høgtalere til en pris som passer meg?

Setter STOR pris på all hjelp, erfaringer og eventuelt tips på andre merker med pris som passer meg siden eg ikke har mulighet for å høre Høgtalerne i butikk selv:-D

EDIT: Pris som paser meg er opp til 2000,-. Er klar over att en ikke får mye for den prisen, men ønsker høgtalere som klarer jobben så bra som mulig i forhold til pris

EDIT 2: PARADIGM Cinema selges på hifi klubben. Er vel noen som har kjennskap til desse. Tror desse høgtalerne passer fint på bakveggen, men hvordan lyden er....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som vanker i hifi klubbens lokaler som kann hjelpe en frustrert mann med begrenset økonomi?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •