Patos 510 mk2 auksjon, tull?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos 510 mk2 auksjon, tull?

Vant akkuratt et parr patos 510mk2 for 2700 kr. Disse skal ifølge patos ha en nypris på rundt 8000,-
    Kan dette stemme? Har jeg gjort ett røverkjøp eller har jeg blitt lurt? Satser på det første.

Spm 2. Vil en nad stereoforsterker av type C372 være en grei kamerat til disse? Har denne fra før av og er veldig fornøyd til nå.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Vant akkuratt et parr patos 510mk2 for 2700 kr. Disse skal ifølge patos ha en nypris på rundt 8000,-
    Kan dette stemme? Har jeg gjort ett røverkjøp eller har jeg blitt lurt? Satser på det første.
    Disse koster i dag ca 4600.-

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Spm 2. Vil en nad stereoforsterker av type C372 være en grei kamerat til disse? Har denne fra før av og er veldig fornøyd til nå.
    Ja, det går nok bra, se DENNE tråden her på forumet.

Håper det var til nytte.
    Lars.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese litt om forskjellene på MKII og MKIII her:Patos - med fokus pÃ¥ lyd:

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Herlig forvandlig?! :D

Tenkte jeg skulle gi litt lyd fra meg om hvordan det hele gikk da jeg selv savnet noen som skrev litt utfyllende om deres inntrykk av disse høytalerne.
    Det som står til nå er veldig sprikende; noen mener det er diskantfeil på disse, noen mener dette er kinaskvip med elendig kvalitet, noen klager over totalt fravær av bass. Andre mener høytalerne har bass i overflod og veldig ok høytalere uten å imponere voldsomt (Lyd og Bilde).

Kvaliteten på kabinettet er helt ok, mye bedre enn høytalere jeg har vært borti til rundt 2-3000 kr og dårligere enn det man forventer av høytalere til rundt 8000kr. Kabinettet er stivt og tøft, men har simpel finish og middelmådige terminaler.

Lyden da jeg hørte på dem for første gang var helt FORFERDELIG. Det var skarpt, forvrengt, usammenhengende, flatt og helt fullstendig uten bass.
    Jeg skrudde på en ren bass test for å se om de rett og slett var defekte. Det var så vidt litt hørbar bass som gikk over i støy når jeg dro på litt. Jeg lo nesten, dette kunne ikke være riktig. Har kun lest ett sted om en som ikke fikk noe bass ut av disse.

Sånn fortsatte det i noen dager, jeg var klar over at det kunne kanksje løsne litt med litt innspilling, men fordi det låt så for j*velig orket jeg bare å spille lavt, så jeg var forberedt på at det kunne ta lang tid og var uansett klar over at dette aldri kunne bli særlig bra.

Så pluttselig i dag skrur jeg på forsterkeren, setter på Michael Jackson "You rock my world" på det som til nå hadde vært middels nivå og mister nesten pusten. Bassen drønner i veggene, mellomtonen er engasjerende og diskanten er totalt fri for forvrengning og skarp lyd. Hva?! Jeg tror ikke mine egne ører. Prøver alt av basstung musikk, klassisk, vokal, country osv og lyden er ikke til å kjenne igjenn. Det spiller høyt, rent, så mye bass du orker i ett såpass lite rom som jeg har dem i nå. Måtte skru bassen litt ned for å ikke få for mye.

Nå støtter jeg meg fult og helt til annmeldelsen disse fikk i lyd og bildet:
    De er høytalere som er lett å like, med masse bass og fri for skarp ubehagelig lyd selv ved høye volum. De er dog litt for mørke i diskanten og mangler litt attack i øvere mellomtone. Bassen er som nevnt i lyd og bilde ikke så presis og tørr som virkelig god bass skal være, men heller ikke dårlig eller grøtete.
    Dette er jo akkuratt det jeg har hørt fra Roar Moen og noe jeg kommer til å fikse enkelt med en seas diskant og litt delefilter modifisering.

Jeg føler meg nå helt trygg på at jeg har gjort en veldig bra kjøp, da jeg betalte 2700 kr og fikk disse levert gratis av en kamerat som kjører lastebil-

Jeg er usikker på hva oppgraderingen vil koste, men trolig noen få hundrelapper. Da er vi på ca samme pris som nye Dynavoice challenger M-85 og jeg er ganske overbevist om at dette er en bedre høytaler. Et sted midt i mellom dem og de virkelig gode store gulvstående høytalerne som ellers var med i lyd og bilde sin test. Dette er uansett høytalere jeg vil bruke til fest og morro og ikke alltid med optimale rom eller kilder uansett.

Om det er interssant bruker jeg altså Nad C372 forsterker og kilden er FLAC materiale fra en laptop via et eksternt usb lydkort.

Noen teorier om denne pluttselige forvandlingen etter ca 15 timer spilling?

NB! Forbehold om trykkfeil, dette er litt impulsivt skrevet =D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte disse for 2000 kr på komplett.
    Kjører disse på en hegel h200 og xindiak muse delux. det første jeg hørte var den ekstremt store glippen mellom melomtone og bass. helt j...
    og får en dårlig finnish!!!! jesus 8k for disse er jo helt sykt. svindel og fanteri.
    og med doble 8" burde svinge mer! mye mer!!!
    skrudde opp volumet lit og front dekselene begynte og bråke.

posetive ting:

spiller høyt uten å være ubehagelig
    flott bygget(bra kasser)
    spikes følger med

helt greie høytalere til 2000 men jeg synes synd på de som har betalt 8 tusen lapper for disse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •