Høytalere til H/K avr 255

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til H/K avr 255

Hvilke høytalere er en god match til denne? Passer JBL avr 255 godt?
    Tar gjerne imot tips om gode høytalere til maks 7000,- (front høytalere)

På forhånd takk! 8)

Mvh
    Tommy.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL er en kjempe match til KH sine forsterker: Jbl har etter min mening en livesound karakteristikk, som kan noen ganger bli litt slitsom...i mine ører vel og merke. Men det er en en helt klar skikkelig kul høytaler til HK. System Audio er også en match som jeg har hørt endel sammen med HK sine forsterker.
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

SA(System Audio) Har en litt mer "rett i tryne" lyd karakter, den spiller veldig godt til all type musikk, men da den har små elememter, så får du ikke den kjeller dype bassen, men en raskere bass som også er relativt dyp..SA er etter min mening en litt mer HIFI høytaler...den farger ikke lyden på den måten JBL gjør(livesound), men er litt mere nøytral...Det er jo selvfølgelig en smaksak om hvilken høytaler man liker når en først hører på de 2 merkene..forskjellig er de i stor grad.. har hatt mange gode opplevelser med både JBL og SA, men hadde jeg skulle velge, så hadde jeg tatt SA..Da jeg syns den spiller musikk bedre, og er bedre på vokal og detaljer...Og den er lettere og plassere i forhold til JBL...Men når alt dette er sagt, så er det jo bare og ta en tur på Soundgarden og lytte til de forskjellig høytalerne...

Lykek til.

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Soundgarden anbefaler de alltid System Audio og JBL.

Jeg har også kjøpt meg en H/K 255 og lurer på nye høyttalere.

Har veldig lyst å prøve meg på XTZ 99.36 eller 99.26, men har aldri hørt om kombinasjonen XTZ+H/K

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr 255 er jo relativt kraftig og gan drive nokså store høyttalere. Du vinner jo en del på effektforsterker til frontene likevel, selv om du må ganske høyt opp i pris for å finne noe som er like kraftig.

Har kun hørt avr 255 på jbl ES, fikk ikke helt bakoversveis av trykket, det spilte høyt og rent, men savnet dynamikk. Nå var det på robbie williams jeg prøvde det, og den musikken kan vel ike skryte av en eksplosiv dynamikk

Det gjenstår å høre den på QLN artech 8, dette er noen høyttalere som skal ha en bra trøkk og dynamikk, har veldig lyst på den serien i hjemmekinoen min..

Og en ting til; det kan lønne seg å spør etter en god pris hvis du kjøper alt på soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en avr 255 sammen med Jbl es høytalere. Jeg syntes det er en flott kombinasjon til film! Er glad i action og fartsfylte filmer, kombinasjonen jbl+ h/k sørger for skikkelig hollywood-lyd! Har ikke fått hørt så mye musikk på settet, da spilleren min har streika.

Syntes ellers at avr 255 er en god forsterker, selv om jeg har fått en av de uheldige bråkebøttene som sliter med høy viftestøy( var en "designfeil" på enkelte av de, men de nye man kjøper i dag sliter ikke med dette).

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville f.eks. JBL TL260 blitt for voldsomt for 255, eller er dette høyttalere den takler uten problemer? Hva slags musikk er det folk her hører på, og hvor mye har det å si for høyttalervalget? Åpenbare svaret er vel at det har mye å si, men som ihuga lytter av elektronisk musikk har jeg inntrykk av at man blir satt litt i bås i forhold til høyttalervalg etter hva man hører på. Er så og si 100% sikker på at jeg selv ikke ville hatt CW eller noe lignende, da jeg syntes det er viktigere med fin/pen lyd enn høy lyd (dog om man kan få i pose og sekk...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •