Valg av HT og plassering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av HT og plassering

Hei skal gå fra 5.1 til 7.1. Så da trenger jeg 2 ht til
    Anbefalinger? Har ikke så mye penger igjen etter jul. Har nettopp bestilt Onkyo 706..:-D Idag har jeg bw602 bak. Og skal flytte inn i ny leilighet i januar.
    Som så jeg har tenkt å plassere oppsettet,så blir det ikke noe bakvegg pga åpen stue/kjøkkenløsning. stue/kjøkken er på 30kvm. se vedlagt bilde
    Innspill tas imot med takk

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innfellings høyttalere kan være en løsning, om leiligheten er din egen ivertfall.
    B&W har slike i forskjellige størrelser.
    Ellers finnes det også noen som er ganske flate for å henge på veggen som også kan henges i taket, så slipper du ta store hull i taket.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Innfelling er en god ide, jeg har brukt JBL sine (Soundgarden.no) i min soveromskino (7.1) se bilder under. Etter en del testing har jeg funnet ut at de bakre ht'ene må flyttes mot mitten av veggen (THX oppsett) så de blir flyttet snart. Jeg er svært godt fornøyd med lyden.

Jeg har satt:
    - JBL HTI 8 i front.
    - JBL HTI 55 som center
    - JBL HTI 6 som side og bakhøytalere.
    Høytalerfrontene kan males/lakeres, det er også enkelt å strekke stoff over dem.

TV'n er en Pioneer KURO 50" som til vanlig er skjult i en hjemmelaget "boks" så den ikke blir så ruvende. TV heisen kjøpte jeg hos Konseptor.

Håper du får noen gode ideer og lykke til.

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt leiligheten ja hmm..innfellingshøytalere ser vanskelig ut. Tenker på å ha frontene på veggen til venstre på bildet. evt den på toppen. men da får jeg vinduene bak,med sine ulemper det medfører.
    En annen løsning kan jo være satelitter i taket,men da må de være så små at man ikke stanger borti de

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haarstad
    Kjøpt leiligheten ja hmm..innfellingshøytalere ser vanskelig ut. Tenker på å ha frontene på veggen til venstre på bildet. evt den på toppen. men da får jeg vinduene bak,med sine ulemper det medfører.
    En annen løsning kan jo være satelitter i taket,men da må de være så små at man ikke stanger borti de
    Innfelling medfører en del arbeid ja, vinduer kan skjermes godt med gardiner. Å henge ht'ene i taket er en god løsning det også, hvis leiligheten er "ny" burde ikke takhøyden være noe problem. Jeg driver å forsker på noe lignende til naboen der det er kino i halve stua (uten bakvegg). En ide kan være å handle noen små satelitter av god kvalitet... hmm - må vist forske litt mer :-D

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvordan blir det lydmessig når man bare har plass til små satelitter bak?
    Blir jo 602 på sidene da. ser ikke ut som jeg har plass til de minste i 600 serien bak. Går det bra å kjøpe noen mindre fra ett annet merke?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haarstad
    Hei skal gå fra 5.1 til 7.1. Så da trenger jeg 2 ht til
    Anbefalinger? Har ikke så mye penger igjen etter jul. Har nettopp bestilt Onkyo 706..:-D Idag har jeg bw602 bak. Og skal flytte inn i ny leilighet i januar.
    Som så jeg har tenkt å plassere oppsettet,så blir det ikke noe bakvegg pga åpen stue/kjøkkenløsning. stue/kjøkken er på 30kvm. se vedlagt bilde
    Innspill tas imot med takk

Har litt samme problem som deg. Skall utvide fra 5.1 til 7.1 eg også. Trenger to surround bak høgtalere og har også lite penger igjenn etter jul. Så eg trenger noen tips selv. Glad eg fann denne tråden Har laget en lignende tråd og kann videreformidle tips eg eventuelt får til deg Og så kann eg lese litt på denne tråden og kansje du får noen tips eg også liker av valg av høgtalere Er litt opptatt av att det skall være litt pent å se på samtidig som det er høgtalere som tåler litt høgt volum på film, men eg personlig kann ikke bruke innfellingshøgtalere. Eg har bakvegg, men siden sofaen står helt inntill veggen er det kansje høgtalere festet i taket tett inntill bakvegg som er en løsning for meg også Men da må desse ha ett slags veggfeste som kann tilte høgtalerne ned mot lytterposisjon. Du er hjertelig velkommen til å "låne" noen tips av valg av høgtalere i min tråd også viss det kommr noen tips:-D

http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...hogtalere.html

Er ikke meningen og "stjele" tråden din, men ønsker som deg p.g.a lite penger etter jul å finne noen fine og rimelige høgtaler løsninger som er "gode nokk" til surround bak høgtalere og synes derfor denne tråden kann være nyttig lesning Du er som sagt selvfølgelig velkommen til min tråd også etterhvert som det dukker opp tips på den også:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    deal

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste ikke helt hvor jeg skulle spørre om dette med prøver alikevel 8) Tv delen av stuen vår skal flyttes på inn i en del hvor rommet er rimelig smalt. Problemet er at tv benken som vi har brukt mye penger på samt høytalere osv ikke får plass langs veggen i bredden. Det vil si at jeg må flytte front høytalerene da det bare blir plass til benk med tv. Front høytalerene er Dynavoice Definition DF-5 serien og som bakhøytalere har jeg også Dynavoice Definition DM-5, bare i små størelse.
    Så spørsmålet mitt blir om det vil ødelegge lyden veldig hvis jeg tar bakhøytalerene og fester de til veggen ved tv`n og bruker de som front. Og da selvfølgelig bruke gulvhøyalerene som surround høytalere. Da blir det isåfall plass til alt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •