Ny subwoofer til Argon 7000 hjemmekinoanlegg, noen tips? helst fra hifiklubben!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny subwoofer til Argon 7000 hjemmekinoanlegg, noen tips? helst fra hifiklubben!

Savner bassen ved avspilling av musikk med mitt Argon 7000 hjemmekinoanlegg. Har en Denon AVR2105 som brukes, noen som kan hjelpe meg med tips til en sub som passer dette systemet. Høytalerne er veldig slanke og ikke spesielt bassdyktige ved musikk, men spiller veldig flott lyd! Suben som brukes nå spiller utmerket bass ved film, men ved musikk forsvinner dypheten helt, kan det være noen instillinger jeg evt har gjort feil?

Har kikket en del på B&W ASF608 og B&W ASF610 og B&W PV1 , er det noen fare for at en subwoofer kan bli for kraftig i forhold til forsterkeren og anlegget generelt?

Er det noe annet jeg heller bør gjøre for å få bedre bass/lyd? Vil ikke bytte ut det eksisterende høytalersystemet forøvrig da jeg liker designet veldig godt:-D

Takker for svar!

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    antar du skal ha en sub med forsterker, da kan du kjøre 22" uten problem.

personlig ville kjøpt en xtz 12", da har du trøkk på film og får også glede av den i musikk Har fått ekstremt mye skryt her på forumet! Har du råd til SVS bør du vurdere det også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig kjøpt en Velodyne CHT-10R og er godt fornøyd med den. Den har fjernkontroll med volum og er derfor lett å stille "on-the-fly". Jeg bruker LFE inngangen og direct innstillingen på suben, da ordner hoved forsterkeren resten. Prisen er snaue 4000.- (hos soundgarden tidl. Hifi-Center kjeden). Det kommer en ny som heter CHT-10Q nå - så med litt pruting bør du få R-utgaven til en god pris.

Les mer om Velodyne CHT -R serien HER
    Les om XTZ HER
    Les om SVS HER

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, hmm, skal ikke være lett dette. Hva med System Audio SE 175 fra soundgarden, ser den er på tilbud til 3995,- har kostet 5995,- før!

Tenker kanskje at en 12` blir litt stor med tanke på størrelse og at høytalersystemet mitt ikke er av det kraftigste, føler kanskje at suben da vil overkjøre høytalerne. Så det blir nok enten 8` eller 10` toms som er aktuelt. Hva med de B&W jeg har nevnt først i artikkelene, noen som har noen erfaringer med de?

Vil også fortrinnsvis kjøpe suben fra butikk, og ikke fra nettet, holder til i Bergen!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjers
    Okey, hmm, .............

Vil også fortrinnsvis kjøpe suben fra butikk, og ikke fra nettet, holder til i Bergen!
    B&W har jeg ikke erfaring med men en ide kan være låne med en sub. hjem og teste den med anlegget ditt. Burde gå bra det?

Soundgarden:
    Strandgaten 18 - 5013 Bergen

Hi-Fi Klubben:
    C. Sundts gate 58
    5004 Bergen

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, ja det kunne absloutt være et triks, tenkte å ta meg en tur på hifiklubben i Ålesund i dag og sjekke ut noen suber, er på ferie nemlig, begynner å bli litt rastløs når det gjelder ny sub :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •