Kjøpe B&W 683 eller beholde det jeg har??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe B&W 683 eller beholde det jeg har??

Kjøpte mission 753 høytalere for litt siden ( + b&w 602 som jeg har fra før) men NAD forsterkeren jeg har er for liten for de, så lurer på å kanskje selge unna alt og heller kjøpe alt nytt.

Hva syns folket, hvordan er lyden i B&W 683 +++ i forhold til de mission 753 og b&w 602???

(Jeg har ikke brukt disse 4 ht sammen, det er to forskjellige anlegg)

Er det et kjempe stort hakk opp i lyd eller ikke? Syns de mission ht er litt harde i forhold til b&w eller er jeg helt borte nå??

Håper på svar.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    B&W 683 er visst veeldig tungdrevne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også kjøpe nytt forsterker til det også da hvis det blir til det, men litt usikker på hva jeg skal gjøre. Ha flere småanlegg eller et stort bra et? Får ikke hørt på så mange av gangen uansett så kanskje ikke vits å mye forskjellig.

Hva slags forsterker må man ha for å drive disse høytalerene? Så billig som mulig, er ikke ute etter en sinnsykt dyr greie.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt tips er å beholde gode høyttalere (om de er det). elektronikk bytter man mye oftere..
    låter det så gærnt da?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv en stor B&W fan, men uansett hvilke høyttalere må de passe til rommet og utstyret ellers.
    Det er etter min mening ingen vits i å kjøpe de store DM 683 dersom man ikke har forsterker eller stort nok rom til de.
    Da er det nok bedre å tilpasse høytalere til rommet, og så kjøpe forsterker som kan drive de optimalt. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må kjøpe en annen forsterker til å drive de mission 753 høytalere uansett, siden den som er nå er for liten. Har brukt den NAD T743 forsterkeren til mine b&w 602 høytalere men tenkte nå å enten bytte med de mission eller ha 2 anlegg. En av flere grunner er at det må kjøpes inn en ny forsterker som allerede nevnt, så litt usikker på alt her.

Liker veldig de 602 høytalerene men vil ha litt mer trøkk, så tenkte litt på de 683 . Liker veldig lyden i B&W så litt derfor også.

Og de mission 753 ht er i mine ører litt harde i forhold til b&w ht jeg har prøvd. De låter bra men er litt harde + litt for mye bass.

Så spørsmålet er jo om man trenger 2 forskjellige anlegg i en leilighet. Holder vel egentlig med et i stua ved tv og sånt, enn ha enda et på soverommet hvor det er så mye plass. ER vel ingen vits å ha ting bare for å ha det når det ikke blir brukt stort.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Er selv en stor B&W fan, men uansett hvilke høyttalere må de passe til rommet og utstyret ellers.
    Det er etter min mening ingen vits i å kjøpe de store DM 683 dersom man ikke har forsterker eller stort nok rom til de.
    Da er det nok bedre å tilpasse høytalere til rommet, og så kjøpe forsterker som kan drive de optimalt. :-)
    683 funker faktisk i rom som ikke er alt for store. Trekkes HT litt ut fra side/bakvegg så spiller de meget bra. Men som sagt krever de ganske mye effekt for å våkne til liv.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tror 743 er i minste laget for 683. Kan jo supplere med et sluttrinn hvis 743 har pre-out for front.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil bruke 10k på 683 så ville jeg heller lagt i noen tusenlapper ekstra og fått tak i 805S brukt. (Ligger ofte på rundt 13-14k)
    Da får du faktisk toppserie-lyd og i tillegg mindre krav til effekt (men selvfølgelig krav til kvalitet)

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har hifiklubben tilbud på 683, 7998!

Hi-Fi Klubben

se siden 12-13! meget bra tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge holder det tilbudet der??? Ikke lett å si kanskje.

Kommer det kanskje til å holde seg nede der eller fyker den opp til 11000kr igjen???

Er avhengig av å selge den Nad t743, Nad t514 b&w 602 , mission 753 , før jeg får kjøpt så kanskje jeg ikke rekker det.

Tror det blir til at jeg kjøper de 683 høytalerene. Da er det bare forsterker igjen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 372 + 272 skal holde, eller NAD 172 og 2*272.
    Hørde NAD 172 + 2*272 på HI-FI KLUBBEN, skal si det trykkte, var i et stort demo rom.
    Høyrde også 684 på samme kombien og det var imponerende.
    Høyrde også 684 på den dyraste NAD M3 forsterkaren, ca. 25000 kr. i et lite dempet rom, da blei det dårleg og innestengd lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •