Høytalere til min Pioneer lx 51?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til min Pioneer lx 51?

Har kjøpt meg en ny Pioneer lx 51,som jeg så langt er veldig fornøyd med,men så kommer oppgraderinglysten på høytalere også! Har vert inne på surround.no, og sett litt,og der er det jo noen "billige" alternativ. En ting er klart: SKAL ha meg en el kansje to xtz 10 toms sub'er! Så er det nye fronter da?
    Alt.1 XTZ 89 Front
    Alt.2 Dynavoice M-65 Black Oak
    Alt.3 Dynavoice Magic F-6 EX Black High Glossy

Lurer på om noen har prøvd disse på lx51? Ser her inne at noen mener M-65 bør ha en litt strømsterk forsterker? Er en lx51 bra nok i så måte?
    Dynavoice magic F-6 er jo utrolig billige da - kan det vere noe bra da? (Det er vel egentlig alle disse da)
    XTZ 89 ser jo helt ny ut,så ikke mye å finne om disse. Noen som har hørt dem?
    Har lest at Pioneer ikke er så glad i 4 ohm's høytelere,alle disse står det 4-8 ohm på! Burde vel gå greit da eller?
    Håper på noen synspunkter blant alle dere erfarne her inne!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig ville jeg valgt m65 framfor f6, syns m65 har mer av alt. Xtz høytaleren kan jeg ikke si noe på, for den har jeg ikke prøvd. Angående subben ville jeg kjøpt 12" og heller kjøpe enda ein seinare vist budsjettet går til H......

edit: har du vurdert brukte høytalere? mye bra på brukten

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 er et meget godt kjøp, men skal du ha center burde du velge en fra di større seriene til Dynavoice.

Og med en eller to xtz subwoofere og noen bakht. er det en gunstig hjemmekino-pakke som fungerer meget godt.

Skal du vri volumknotten litt godt mot høyre burde du ha en brukbar reciver. M65 har ganske lav last i mellomregisteret, og er noe tungdrevet selv om følsomheten er 93db.

Lykke til og God Jul

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    M65 er et meget godt kjøp, men skal du ha center burde du velge en fra di større seriene til Dynavoice.

Og med en eller to xtz subwoofere og noen bakht. er det en gunstig hjemmekino-pakke som fungerer meget godt.

Skal du vri volumknotten litt godt mot høyre burde du ha en brukbar reciver. M65 har ganske lav last i mellomregisteret, og er noe tungdrevet selv om følsomheten er 93db.

Lykke til og God Jul
    Det er det jeg har hørt,og derfor lurer jeg på om min Pioneer lx 51 strekker til?
    Ser også på enda en nykommer ynavoice definition DF-5. Noen som har hørt den?
    Takker for alle innspill!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun hatt center fra denne serien, da jeg ville ha en centerhøyttaler som var litt mer påkostet og var noe mer dynamisk i henhold til C-5 fra challenger serien.

Den holder godt følge med m65 og har et dynamisk lydbilde, noe som er meget viktig på film. Samme type delefilter med x-change som på m65, og bassporter bak gjør at man kan optimalisere lydsignaturen til din egen smak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •