SVS PC12-Plus kjøpt og testet ørlite grann :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 100
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Jepp. Justere subben før du kjører Auto setup. Bør ha en db måler. Sette alle HT til small og deling på 80hz. Kjøre en sinustone på 50hz med mastervolum på reciver på -20 db. Juster gain på sub til du får 80db på måleren.
    Må i tilfelle få meg en db-måler da. Jeg får kjøpe det snart Jeg satte faktisk høyttalerne på small, men følte at jeg mistet en del trykk av det, så jeg satte de tilbake på large.

Hvorfor syntes folk egentlig det er så "riktig" å ha de på small? Frontene mister jo all mellombassen de orginalt har. Subben tar seg selvfølgelig av dypbass, men jeg føler at mellombassen også er viktig?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Justere subben før du kjører Auto setup. Bør ha en db måler. Sette alle HT til small og deling på 80hz. Kjøre en sinustone på 50hz med mastervolum på reciver på -20 db. Juster gain på sub til du får 80db på måleren.
    Heisann! Jeg har også tenkt å kjøpe sub(er). Blir nok xtz på meg, ser de har fått god omtale,og de passer mitt budsjett!
    Ser dette tipset om å kjøre sinustone på 50 hz. Hva må man ha for å få gjort det da? Db måler? Hva koster en sånn da,å hvor kjøper men sånt?

Takker for tips
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost....

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Må i tilfelle få meg en db-måler da. Jeg får kjøpe det snart Jeg satte faktisk høyttalerne på small, men følte at jeg mistet en del trykk av det, så jeg satte de tilbake på large.

Hvorfor syntes folk egentlig det er så "riktig" å ha de på small? Frontene mister jo all mellombassen de orginalt har. Subben tar seg selvfølgelig av dypbass, men jeg føler at mellombassen også er viktig?

Akkurat dette lurer jeg på å...
    Jeg som har Focal Electra 1027 BE, som skal være kjent for en veldig bra mellombassen, bør vell ikke kutte ut den?
    Eller??

Regner med jeg kommer til og bestille meg 2 slike jeg også til sommeren, når jeg har fått flyttet inn og pusset opp huset jeg har kjøpt.
    Er litt misunnelig på deg nå sjefern..

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann! Jeg har også tenkt å kjøpe sub(er). Blir nok xtz på meg, ser de har fått god omtale,og de passer mitt budsjett!
    Ser dette tipset om å kjøre sinustone på 50 hz. Hva må man ha for å få gjort det da? Db måler? Hva koster en sånn da,å hvor kjøper men sånt?

Takker for tips
    L-Sound - Radio Shack Analog

Edit: blandt veldig mangen plasser

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for tips

Sinustoner laster du ned fra nettet. Brenner det så ut på en CD. Mulig det ligger noen på kringlyd - moro med lyd

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hupp!

Gratulerer med ny sub! Flotte greier!

Daniel; kan du slette bildene fra post 12...?
    Bildene har vi jo sett, og det blir sabla mye å scrolle seg igjennom... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hupp!

Gratulerer med ny sub! Flotte greier!

Daniel; kan du slette bildene fra post 12...?
    Bildene har vi jo sett, og det blir sabla mye å scrolle seg igjennom... ;-)
    Sløv som vanlig Roger

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vært med på flere rom selv der jeg faktisk har fått best resultat med å kjøre frontene som LARGE, så det er nesten noe du bare må prøve deg frem med.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sinustoner laster du ned fra nettet. Brenner det så ut på en CD. Mulig det ligger noen på kringlyd - moro med lyd
    Takk for tipset! Var inne der og leste litt om dette nå. Og det spørs om jeg ikke må bestille meg en sånn en ja!
    Du har rett - det ER morro med lyd
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Var inne der og leste litt om dette nå. Og det spørs om jeg ikke må bestille meg en sånn en ja!
    Du har rett - det ER morro med lyd
    Jepp

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vært med på flere rom selv der jeg faktisk har fått best resultat med å kjøre frontene som LARGE, så det er nesten noe du bare må prøve deg frem med.
    Det var godt å høre. Var redd for at det var noe fundament galt med gehøret mitt siden alle sier at det blir best lyd når høytalerne står på small.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen fasit, men de de aller fleste tilfeller er SMALL definitivt best.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre. Var redd for at det var noe fundament galt med gehøret mitt siden alle sier at det blir best lyd når høytalerne står på small.
    Men prøv å kalibrere slik jeg beskrev. Bruk db måler. Eller hør med Flageborg ang dette.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må få tak i en db-måler snart ja. Kanskje jeg kan få noen tips av flagborg i tillegg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må få tak i en db-måler snart ja. Kanskje jeg kan få noen tips av flagborg i tillegg
    Hva er det som utgjør lydforskjellen hos deg om frontene er i large eller small?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som utgjør forskjellen om frontene er i large eller small?
    ved large, setter du frontene til full range. altså de spiller all lyd som kommer inn til frontene.

ved small, route receiveren front signal lavere enn crossover til subben/lfe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av parisbamse
    ved large, setter du frontene til full range. altså de spiller all lyd som kommer inn til frontene.

ved small, route receiveren front signal lavere enn crossover til subben/lfe
    Sier du det Snakker om hva som utgjør de store lydforskjellene hos trådstarter. Les hele tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det Snakker om hva som utgjør de store lydforskjellene hos trådstarter. Les hele tråden.
    Hah, my bad.. men ved kalibrering, anbefaler du da å sette alle høyttalere til small, deling på 80hz og måling på 50hz, MED høyttalerene koblet til? eller skal kun sub være koblet til?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av parisbamse
    Hah, my bad.. men ved kalibrering, anbefaler du da å sette alle høyttalere til small, deling på 80hz og måling på 50hz, MED høyttalerene koblet til? eller skal kun sub være koblet til?
    Justere subben før du kjører Auto setup. Bør ha en db måler. Sette alle HT til small og deling på 80hz. Kjøre en sinustone på 50hz med mastervolum på reciver på -20 db. Juster gain på sub til du får 80db på måleren. Deretter kjøre auto setup om man har det. Så setter du alle HT til small og deler på 80Hz. Frontene klarer aldri å levere det samme som subben gjør i de lave frekvensene. Du avlaster også frontene en del, samt at du slipper faseproblemer mellom front og sub.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •