Dynavoice M-65 vs. Cerwin Vega CLS 10 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 104
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har du ikke jordingstøy nei.. Dette har med kontaktene å gjøre, den metalljordingen som finnes på enkelte kontakter.. Særlig subwoofere har ofte sånne, det samme gjelder laptopkontakter.. .og antennekontakt er som sikkert også vet også jordet i festet...

Men ikke dvdspiller og lignende.... Vanlige datamaskiner er ofte også skjermet mot jordings støy, men langt fra alle.....

Når jeg skal se film med min laptop så drar jeg bare ut kontakt og kjører på batteri, problemet er ofte at batteri ikke varer lenge nok...
    Så derfor brenner jeg ofte serier/filmer over på dvd og ser de på spilleren.....
    Så DVD har ingen problemer..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du sa du skulle selge 661 din, hva skal du ha for den ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selge min for å kjøpe 663 eller 683 om jeg får den billig nok.

Jeg skal ha det jeg sa ca3000, men tror jeg skal ha den litt til.
    Først og fremst skal jeg få meg Denon1800 bluray.
    Deretter selger jeg Yamahan for å oppgradere til en nyere Yamaha....
    Det er iallefall minst 2-3 uker til jeg skal selge den, prøve å rekke Januar salget...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaok, men jeg er interesser å kjøpe den for 3000 kr, og du kan sende den i posten og med orginal emalasje og kabler og slikt.
    Spørs hva som kommer i januarsalget

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har orginal emballasje, bruksanvisning og fjernkontroll antenne og strømkontakt også... dvs det som fulgte med.

Jeg kan sende deg en mail om to-tre ukers tid, når jeg har nok kr til å handle ny Yamaha.
    Er egentlig ikke lov å kjøpslå her, men på privatmail og Avtorget så er det sef greit....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da sier vi det så

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke meningen å bryte inn mitt i en tråd, men det ser ut som trådstarter får god hjelp av dere og han får sikkert fortsatt hjelp av dere selv om eg bryter litt inn her

Håper trådstarter viser forståelse og kann tilgi en desperat mann med begrenset økonomi:wink:

Ser det er en del her i denne tråden som har erfaring med Dynavoice høgtalere Eg har aldri hørt desse høgtalerne selv så eg trenger litt hjelp Har lite penger nå etter jul, men skall gå fra 5.1 til 7.1 og trenger derfor noen rimelige høgtalere til surround back kanalene. Ønsker noen høgtalere som spiller bra i forhold til pris og som tåler att det spilles på høyt volum på film De må også høres så det er en fordel viss de er litt lette å drive Har sett litt på Dynavoice Magic S-4 EX White Glossy. Den vil også ta seg bra ut på bakveggen som er hvit. Er dette en høgtaler som egner seg for mitt oppsett? Er det en annen modell som egner seg bedre? Er det mulig å feste veggfeste på Dynavoice Magic S-4 EX White Glossy høgtalerne? Kann strekke meg noen hundrelapper opp i pris viss det trengs. Her er en link der det står om mitt oppsett og om mitt problem med valg av høgtalere:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...hogtalere.html

Blir VELDIG takknemlig viss noen kann hjelpe meg siden eg ikke har mulighet for å høre desse høgtalerne og siden eg har litt stramt budsjett for tiden:-D

Edit: Fann litt informasjon om høgtaleren på Surround.no, men trenger selvfølgelig fortsatt hjelp på det eg lurer på om denne høgtaleren av dere siden det virker som dere kjenner lyden i Dynavoice høgtalerne ganske godt:-)

Specifikationer Dynavoice Magic S-4:
    Lådkonstruktion:
    2 x basreflex frammåt
    Guldplätterad terminal
    Bestyckning:
    1” Superaudio-diskant
    4” bas/mellanregister
    Impedance:
    4-8 Ohm
    Frekvensområde:
    50-32 000 Hz (- 3 dB)
    Känslighet:
    90 dB
    Max Effekt:
    100 W
    Storlek (H x B x D):
    250 x 150 x 180 mm
    (utan galler och spikes)
    Vikt:
    2,4 kg/styck (vill derfor også egne seg godt på min bakvegg som er av gips)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amdturion
    OK, men det er da budsjettet da. Det står skrevet på hifiklubben.no's side at CV er nokså lettdrevent og har meget god bass og om det står på et lite rom så vil det gå bra uten sub. Det kan da være en fordel siden jeg har trang budsjett.
    Dynavoice har vell ikke den bassen som CV har, og trenger da en sub i tilleg ca 1500-2000 kr, og da blir det litt mye penger til slutt, noe jeg ikke har rå til.
    Men har du forslag til noe bedre ?

CV er ikke "lettdrevene".. men effektive! Dvs. Lite effekt skal til for at de spiller høyt. De spiller jo godt over 90db med kun 1 watt inn.. og de takler jo sikkert 150watt over tid... da sier det seg selv, her trenger man strømreserver! Akuratt på lik linje som f.eks Klipsch; effektive, men det krever også strømforsyning av rang.

CV 10" krever en GROM forsterker .

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Er ikke meningen å bryte inn mitt i en tråd, men det ser ut som trådstarter får god hjelp av dere og han får sikkert fortsatt hjelp av dere selv om eg bryter litt inn her

Håper trådstarter viser forståelse og kann tilgi en desperat mann med begrenset økonomi:wink:

Ser det er en del her i denne tråden som har erfaring med Dynavoice høgtalere Eg har aldri hørt desse høgtalerne selv så eg trenger litt hjelp Har lite penger nå etter jul, men skall gå fra 5.1 til 7.1 og trenger derfor noen rimelige høgtalere til surround back kanalene. Ønsker noen høgtalere som spiller bra i forhold til pris og som tåler att det spilles på høyt volum på film De må også høres så det er en fordel viss de er litt lette å drive Har sett litt på Dynavoice Magic S-4 EX White Glossy. Den vil også ta seg bra ut på bakveggen som er hvit. Er dette en høgtaler som egner seg for mitt oppsett? Er det en annen modell som egner seg bedre? Er det mulig å feste veggfeste på Dynavoice Magic S-4 EX White Glossy høgtalerne? Kann strekke meg noen hundrelapper opp i pris viss det trengs. Her er en link der det står om mitt oppsett og om mitt problem med valg av høgtalere:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...hogtalere.html

Blir VELDIG takknemlig viss noen kann hjelpe meg siden eg ikke har mulighet for å høre desse høgtalerne og siden eg har litt stramt budsjett for tiden:-D

Edit: Fann litt informasjon om høgtaleren på Surround.no, men trenger selvfølgelig fortsatt hjelp på det eg lurer på om denne høgtaleren av dere siden det virker som dere kjenner lyden i Dynavoice høgtalerne ganske godt:-)

Specifikationer Dynavoice Magic S-4:
    Lådkonstruktion:
    2 x basreflex frammåt
    Guldplätterad terminal
    Bestyckning:
    1” Superaudio-diskant
    4” bas/mellanregister
    Impedance:
    4-8 Ohm
    Frekvensområde:
    50-32 000 Hz (- 3 dB)
    Känslighet:
    90 dB
    Max Effekt:
    100 W
    Storlek (H x B x D):
    250 x 150 x 180 mm
    (utan galler och spikes)
    Vikt:
    2,4 kg/styck (vill derfor også egne seg godt på min bakvegg som er av gips)

hadde jeg vert deg hadde jeg kjøpt klipch siden du har det i front, eller samme type som di gamle bak høytalerene...

Men vist du absolutt vil ha nytt merke er Dynavoice et merke jeg vil sterkt anbefale! Flagg skipet DM-5 tror jeg hadde vert tingen:P Men så er det dette med farge da, tror ikke den finnes i kvit:S

Dynavoice Definition DM-5 i sort farve

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt

Ser det er en del her i denne tråden som har erfaring med Dynavoice høgtalere Eg har aldri hørt desse høgtalerne selv så eg trenger litt hjelp Har lite penger nå etter jul, men skall gå fra 5.1 til 7.1 og trenger derfor noen rimelige høgtalere til surround back kanalene. Ønsker noen høgtalere som spiller bra i forhold til pris og som tåler att det spilles på høyt volum på film De må også høres så det er en fordel viss de er litt lette å drive Har sett litt på Dynavoice Magic S-4 EX White Glossy. Den vil også ta seg bra ut på bakveggen som er hvit.
    ----------------------------------------------------
    eknaD

Jeg tror Dynavoicene vil passe meget bra i oppsettet ditt.
    Har selv F6 som ligner ganske mye, og synes de henger meget godt med i det som skjer.
    Som budgettht i surround så er de absolutt å anbefale.
    Om de går å henge på veggen vet jeg ikke, mulig surround vet dette...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er CV merket for deg! Cls-6 spiller noe hinsides i forhold til prisen!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at CV også kan være et godt alt. som sideht Har Centeren selv og er storfornøyd med denne. Har også vurdert slike som bakht. men måtte droppe det pga plassmangel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lagt ut en anonse for ønsket receiver til Dynavoice M65.
    Receiver ønskes til 2 stk Dynavoice m-65 | FINN torget

Fikk i dag et svar på anonsen:

Hei, er det en surround receiver du er på jakt etter. Innehar en stk. Philips Matchline
    FR 986 receiver, og en Sony STR-DB1080 for salg.

Er det noen som har erfaring om disse høyttalerene ?
    Vil de fungere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice Definition DM-5 var veldig fine og sikkert verd en høvding ekstra i forhold til Dynavoice Magic S-4 EX White Glossy, men denn er litt for tung til å henge opp på bakvegg desverre. Viss eg skall ha Klipsch må det være p.g.a att det skall stå i stil med fronthøgtalerne både lydmessig og fargemessig (tenker da på att eg har rf82 som hører til i referanseserien) og da blir det for dyrt i første omgang (men kansje senere....) Dynavoice Magic S-4 EX er lett nokk til å henge opp på bakvegg og den kan skaffes i hvit glossy som eg trur vil bli lekkert på bakveggen Lyden er selvfølgelig det viktigeste, men viss eg ikke får råd til Klipch og først skall gå for en billigere høgtalerløsning så er kansje Dynavoice Magic S-4 EX ett godt alternativ. Eller hva mener dere som kansje har erfaring med denne høgtalermodellen? Att Magic S-4 EX White Glossy tar seg godt ut på hvit bakvegg gjør jo heller ingenting Skall sjekke om det går å ha veggfeste på dei. Håper dei gjør jobben bra som surround bakhøgtalere. Har inntrykk av att en får mye for pengene med Dynavoice Må i tenkeboksen nå og finne ut om eg skall gå for budsjetthøgtalerne Dynavoice Magic S-4 EX (som er billig og i hvit glossy som går litt mer i ett med den hvite bakveggen og sikkert gjør en "god nokk" jobb med tanke på lydkvalitet i forhold til pris) eller spare til eg har råd til Klipsch høgtalerne (som matcer fronthøgtalerne i lyd og farge) Mulig det dukker opp flere tips som er verdt å sjekke ut også. Men med tanke på pris og finnish frister Dynavoice Magic S-4 EX White Glossy VELDIG. Den koster jo ikke mer enn att det går å bytte den ut etter en stund viss eg ikke blir fornøyd med lyden den gir:-D Men viss noen her på forumet har bedre forslag tar eg i mot med takk:-D Kann som sagt legge i noen hundrelapper til

Takker for god hjelp så langt folkens:-D

Edit:

Er klar over att jo kraftigere forsterker jo bedre, men er Dynavoice Magic S-4 EX en høgtaler som tåler litt høyt volum på film? Har en Rotel RSX-1056 reciver. Tror den har 75 watt på hver kanal. Er ikke sikker på hvor strømsterk den er. Tenker bare på om Dynavoice Magic S-4 EX har begrensninger eller noen form for svakheter som gjør att eg må velge en annen modell. Men håper og tror att reciveren skall klare å ha god kontroll på denne høgtaleren og vere kraftig nokk til å ikke sprenge diskanten på litt høgt volum på film siden det frister veldig å kjøpe Magic S-4 EX :-) Diskanten kann jo ryke på alle høgtalere viss en spiller på høgt volum over tid med for svak forsterker selvfølgelig, men lurer bare på om denne høgtaleren er litt svakere på dette området enn andre merker. Spør kunn fordi eg ikke veit så mye om denne høgtaleren og den er jo veldig billig (litt derfor eg lurer på dette), men mulig eg ikke har grunn til å bekymre meg unødig :-)

Edit 2: Leste en plass her på forumet att det var pianolakk folie på desse høgtalerne som ikke var så pen. Hadde selvfølgelig ikke regnet med att det var ekte pianolakk til denne lave prisen:-) Kann ikke få i pose og sekk heller for den prisen, men er de styggere i virkeligheten enn på bildet på Surround sine sider? Kann jo ikke forvente for mye av en høgtaler til den utrolige lave prisen, men viss en får mye god lyd for pengene er det sikkert ett sikkert kjøp håper eg:-)

Takker for svar:-) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Help!

HEy!. Jeg skal kjøpe en forsterker til høytalerene mine (2 stk)Cerwin vega vs-10 - og (1stk) Hitachi Hs - 301 bare lurte på om, DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

DENON PMA-510AE Integrert forsterker passer nok til dem? takk till alle svar!.

mvh tomzann: )

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Nei....
    Gå for noe med mer effekt!
    CV er effekthungrie å får nesten aldri nok.

Sitat Opprinnelig postet av tomzann
    HEy!. Jeg skal kjøpe en forsterker til høytalerene mine (2 stk)Cerwin vega vs-10 - og (1stk) Hitachi Hs - 301 bare lurte på om, DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Nei....
    Gå for noe med mer effekt!
    CV er effekthungrie å får nesten aldri nok.

Så du sier at Forsterkern drar ikke høytalerne, for jeg så på testen og alt mulig og det var nok til og dra høytalerne bassen var flott var bare en liten ulempe når du drar dem ppå ful guffe, IM A NooBIE dont laugh!

takk for svar mvh tomzann

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså... du kan spille høyt med 1w inn på en høyttaler.... kontroll er noe helt annet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm.

Kontroll?`, sammenheng med kontroll over høytalerne som i OHM ?, IIM a NNOOBIIE Dont laugh

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomzann

Du vil få lyd ja, men du vil ikke kunne spille særlig høyt før det vrenger.

Sats heller på noe kraftigere saker, hva med PA?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •