Dynavoice M-65 vs. Cerwin Vega CLS 10 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 104
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Han mener nok det at om man har store fronter, og en center som ikke matcher de overhodet. så velger man center=NO i oppsettet, og recieveren mixer centerlyden inn i frontene, slik at du slipper å bruke en pinglete center sammen med 2 store fronter.

Jeg har gjort slik i 3år, de fungerer utmerket! så lenge man sitter i sweetspot. å det ser jeg ikke på som noe problem i et 11m2 rom, da setter man jo oppsettet slik at man sitter i sweetspot å ser film.

Just my 2 cents.
    Det er helt riktig. Har selv erfaring med at det er bra uten senter. Har også fått anbefalinger om at hvis jeg ikke har råd til den største VA-senteren, er det bedre å la vær. Den er helt uaktuell for meg (25K), og har ikke savnet det da jeg ikke har stort rom, stor avstand mellom høyttalere, eller mange sitteposisjoner.

I tillegg var det ment å være en kommentar til Dankes innlegg om at man må ha senter for ikke å miste info.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE Nad til M65, de passer absolutt ikke. Men Denon derimot tror jeg er en ganske perfekt match, samme med Pioneer.

Yamaha er egentlig også en meget bra match, om du gikk opp en 1000lapp så kan du kjøpe Yamaha663 for 5000,- om den koster litt over så bare prut, det er finanskrise og har du 5lapper så får du den for det ganske sikkert.
    Den har meget god effekt og kan biampe, har de samme gode komponenter og byggekvalitet som dyrere Yamaha og har dessuten full støtte for HDlyd og det kan være godt med om du får deg bluray..

Newcomer dj-numark sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

har m-65 og denon og det låter konge på film

men vis du hører på musikk så blir lyden litt skarp med denonen men det skal gåan å biampe 230? en :P je har ikke prøvd på min 2307 men vet det skal gå da tror de jeg saken blir en helt annen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye penger på budsjettet. Omtrent 6-7000 kr, så om jeg nå kjøper et par Dynavoice M65, hvilken receiver bør jeg kjøpe da ?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amdturion
    Jeg har ikke så mye penger på budsjettet. Omtrent 6-7000 kr, så om jeg nå kjøper et par Dynavoice M65, hvilken receiver bør jeg kjøpe da ?
    Må det være en Receiver?
    Hvorfor ikke en stereoforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal lage hjemmekino og da er vell det best med receiver, eller ?
    Det er vertall slik jeg har forstått det.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par CLSC 10 (eldre modellen) og vil ikke si det er spesielt mye bass med mindre de står veldig nærme vegg. Som nevnt går de heller ikke veldig dypt, så jeg hadde ihvertfall ikke vært helt tilfreds uten 12" suben min.

Mine får guffe fra en NAD T753, og volumet har på fest blitt dratt såpass opp at hele forsterkeren kutta. Ingenting ble skadet, men det tyder kanskje på at 753 ihvertfall ikke er for stor for CLS 10 (?)

edit: Det var jævlig høyt da.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør iallefall ha mulighet til subwoofer synes jeg, senter er heller ingen dum ting. Bare for å forklare så gir senteren 60% av all lyd i en hjemmekino. Altså ganske viktig.
    Lavfrekvent bass er også viktig, får ikke det samme woosjet uten subwoofer i eksplosjoner og effekter...

For å få en bra delefrekvens bør du nok ha en hjemmekinoreceiver ja. Klarer du deg derimot med to ht så kan du kjøre stereoforsterker...

Jeg råder deg til å velge Yamaha,Pioneer eller Denon til M65. Den Yamahaen du ser på surround er ikke dårlig, men det er den gamle modellen og kan ikke kjøre HDlyd selv men er avhengig i at bluray dekoder dette.
    Bluray dekoder generelt dårligere enn receiveren, så synes du skal velge enkeltkomponenter istedenfor pakke.
    De selger den pakken bare for å bli kvitt den gamle 1 serien, bare så du vet....
    Men ellers er den helt grei løsning for ditt bruk da....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selvfølgelig tenkt til å kjøpe en sub og en center. Men det er receiver som er problemet mitt.
    Hvilen receiver vil du anbefale meg til å kjøpe til en pris til ca 4000 kr ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg si Yamaha661 ELLER den nyere Yamaha663...

Dette blir hipp som happ, de er veldig like 663 har 5watt mer og full støtte for HDlyd.... mens 661 er den gamle modellen og sikkert billigere om du får tak i den fortsatt, 661 kan også spille HDlyd men bare dersom blurayspiller kan dekode....

La lommeboka eller feelingen avgjøre... jeg hadde valgt 663 men det er ikke min lommebok...

Jeg er storfornøyd med Yamaha, absolutt kvalitet hele veien.
    Til film er den rett og slett fenomenal.
    Til musikk er den best på rock, hiphop, pop og tekno... Er ikke like bra på all musikk, men veldig god musikkavspiller til prisen.
    Har selv hatt og prøvd flerer receivere, bla HK, nad osv.. av disse så er Yamaha absolutt vært best....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne brukt:
    yamaha rx-v650 Til salgs i LUNDE

Vil denne fungere `?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har IKKE hdmi og er altfor dyr, dessuten juger han. Det er 95watt og ikke 140w. Han viser til watt målt i 4ohm som bare er tull.

For eksempel skal jeg veldig snart selge min 661 som HAR HDMI og er en nyere modell for 3000 kanskje billigere også.

Dvs det er tull å gi noe mer enn 2000 for den receiveren der...
    HDMI kommer du nok til å trenge da de fleste nyere dvd, bluray og spillkonsoller bruker HDMI.

Ellers er den jo grei. Spørs litt hva slags tv og dvd du har også da...
    Du bør iallefall ha Component inngang på tvn din med den receiveren du viser her..
    Har du bilderørstv så er sef den receivern helt ok, men den er som sagt litt vel dyr...

Det er iallefall mer enn nok kraft i den til feks M65...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at 661 receiver kan takle Dynavoice M65, to bakhøyttalere (små), sub, center ?
    Den har HDMI sier du. Men hva mener du med at bluray må dekode HDMI eller noe sant ? (har lite kompetanse innen dette :-P )

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags utstyr kan du bruke det på?

Selvfølgelig er 661 bra nok, jeg har det jo selv.
    661 har vunnet massevis av priser i lydogbilde, hjemmekino og svenske blader. Yamaha hjemmekino har tilogmed vunnet en eisapris men husker ikke om det akkurat var 661 eller en annen mod som vant den....

Den drar M65 og resten av ht og sub uten minste problem...
    Sub bør sef ha egen innebygd forsterker dvs en aktiv subwoofer...

....Edit det jeg mener er at man med 661 må passe på at bluray KAN dekode HD lyden og sende det som PCM gjennom HDMI til Yamahaen for 661 kan nemlig ikke dekode hdlyd selv men den kan spille av hdlyd dersom blurayspillern kan dekode og sende videre i HDMI.

Ellers dekoder 661 bare dolbydigital og DTS... mens bluray spillere kan spille av DTS-HD og Dolby HD som er endel bedre.....
    Dersom man velger 661 så er det altså bra om man har en bluray som har innebyggede hd dekodere. Det er mer og mer vanlig at blurayspillere har disse dekoderne nå om dagen....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men om jeg kobler denne receiver til en datamaskin og skal for eksempel en film, vil denne receiveren skape skillelig surround lyd, og vil den skape "rett" lyd om jeg skal si det sann ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amdturion
    Ok, men om jeg kobler denne receiver til en datamaskin og skal for eksempel en film, vil denne receiveren skape skillelig surround lyd, og vil den skape "rett" lyd om jeg skal si det sann ?

Yes det vil den, men husk å bruke jordingskille til tv og forsterker dersom du bruker flere jordede kontakter. (koster mellom 100 og 200 på elbutikk)

Et såkalt galvanisk skille, ellers får du jordingstøy.

Særlig gjelder dette antenneledning og laptop som har litt jordingsproblemer og har lett for å skape støy..

Når det gjelder RETT lyd dvs surround så er Yamaha absolutt en av kongene på lydprosessering, 661 gir bakoversveis for å si det sånn.
    Den er også prisvinneren av alle merkene i sin klasse, kåret til årets beste hjemmekino i fjorårets lydogbildeblad 2007...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en skal jeg bare bruke til film og musikk, det samme med receivern, så regner med at jeg ikke trenger antenne, eller ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal se tv så trenger du ingen antenne nei..

Mulig du trenger skille mellom data og forsterker... Har du vanlig data trenger du nok ikke.
    Men laptoplader og kontakt er det værre med...

Dessuten skal du ha bra lyd i data dvs surround la si DTS minst så må du ha brukbare kontakter for dette.
    Dvs optisk kontakt på data iallefall, ellers vet jeg ikke hvordan man kan spille HD lyd fra data, men det vet sikkert andre her inne...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javell, men om jeg kobler til en DVD-spiller til receiver isteden for data da, vil det hjelpe mot jordingsstøy ?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •