Dynavoice M-65 vs. Cerwin Vega CLS 10 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 104
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan jo også si at den receiveren jeg kjører nå har mye mer effekt, 90Watt + biamp jeg er ikke sikker på hvor mye det blir biampet men er vel over 100 Yamaha watt iallefall.

Allikevel foretrekker jeg klart den gamle 45stereoforsterkeren iforhold til 661 på musikk, selvom bassen ikke er like kontrollert så er lydbehandlingen i forhold til musikk mye bedre og stemmer, instrumenter og rom kommer mye bedre frem på den gamle stereoforsterkeren.

Det har jo litt og si det også, selve behandlingen av lyden og ikke bare hvor mye effekt man har.
    Det hjelper jo ikke akkurat å koble på en 80watts Nad på M65 heller, det blir jo bare bass og diskant og null mellomtone.

Med en god lydbehandling og god strømforsyning så kan man egentlig komme ganske langt med en lettdreven ht, det kommer litt an på om du kan klare deg med å spille høyt eller om du må ha volum helt opp.
    Personlig så hører jeg ikke musikk noe høyere enn kl9k-kl11 på volum og da klarer jeg meg med grei lydbehandling og strømforsyning. Trenger ikke koble på noe atomkraftverk til mitt bruk i alle fall.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Kan jo også si at den receiveren jeg kjører nå har mye mer effekt, 90Watt + biamp jeg er ikke sikker på hvor mye det blir biampet men er vel over 100 Yamaha watt iallefall.
    100 yamaha watt er jo ikke så ekstremt mye.... tipper at 661 klarer mellom 40-60 ekta watt uten å vite, så det er ganske det samme som din gamle receiver.

Trådstarter, kjøp en rimleg forsterker på brukt markede du. Det er mye mer for penga og du kan fort få forsterkere som er 4-5 år gamle for 2-3000kr som kosta nye 12-15000kr. Sub er også muligt å få på brukten, derimot tror jeg det er vanskeligt å få tak i m65 på brukten, dessverre:S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ender med en CV

Yamaha RX-V363 Svart
    Ville denne klart å dratt en CV VE-12 ? - Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-12F Høyttalere

Vis ikke, ville den klart å dra Dynavoice M-65 ?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amdturion
    Tror det ender med en CV

Yamaha RX-V363 Svart
    Ville denne klart å dratt en CV VE-12 ? - Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-12F Høyttalere

Vis ikke, ville den klart å dra Dynavoice M-65 ?
    Dersom du har lite plass kan ve-8f vere noke, eg har den, trykker bra på ca 17kvm2.
    8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Dersom du har lite plass kan ve-8f vere noke, eg har den, trykker bra på ca 17kvm2.
    8)
    Ja, men jeg spurte om den receiveren jeg linket til ville dratt CV VE-12 ? :-P

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker, jeg har 2*150 NAD watt på ve-8f og det trengs
    Har lest at NAD 372 er litt for lite til 12" Cerwin Vega.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til receiver til CV VE-12 ?
    Helst en pris under 4000 kr.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min har modellen før den den og den er SVAK!

Jeg ville gått for M65 og en dyrere forsterker! Jeg tror det blir mye bedre på alt av lyd, bass, mellomtone og diskant! Høyt nok vil det også spille, bassene i M65 trykker ganske bra!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den forsterkeren du har råd til, og ta den med til klubben. Da kan du med egne ører avgjøre hvilken CV som passer forsterkeren og deg. Synsing her inne kan fort vise seg å gi et helt annet resultat i virkeligheten. Jeg vil imidlertid tro at den du linket til mangler jernhånden som kreves for å holde så store elementer under kontroll ved høye lydtrykk. Personlig mener jeg fortsatt at du på sikt blir mest fornøyd med Dynavoice M-65. De har teknisk og lyttemessig større anvendelighet. Da kan du velge og vrake i forsterkere, omtrent. Og tro endelig ikke at jeg har Dynavoice. Her går det i Denon og Dali, så dette er fullstendig upartisk fremstilling. Men du må vel gjennom CV-perioden. Det er sikkert uunngåelig, akkurat som med jenter som har rosa-perioden.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du liker bare bass og driter i hvordan mellomtone og diskant er så for al del kjøp cv.

Liker du god lyd over hele registret så kjøp m65.
    Broren har disse på en Rotel forsterker som han låner av meg som yter ca 2*80w 8ohm og kan spille så det høres i hele huset uten sub.

Plassere de nærme veggen eller i hjørner om du syns det er for lite bass i m65

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å ha et hjemmekino med god lyd og med god bass. Snakket med hifiklubben for ikke så lenge siden og spurte om CV'en egner seg godt til hjemmekino og det gjorde den. I tilleg kjenner jeg en som har CV CLS 215, og de synes jeg er helt topp. Men hører at folk synest det er dårlig diskant og mellomtone.

Dynavoice M-65 har fått god kritikk nesten overalt. Litt lite bass, men ellers helt topp. Tar ikke store plassen som CV gjør heller, og bedre diskant og mellomtone en CV.

Har et rom på 11m2, så jeg vet ikke hva hvilke høyttaler jeg må ha for å fylle rommet med god hjemmekino lyd.
    --
    Det er recevieren som er problemet :-P

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ er Klipsch om filmlyden er viktig.
    Klipsch sin styrke er Filmlyd og underholdning.

Høy følsomhet gjør at klipsch er veldig lette og dra for en mindre forsterker.
    Det er et men... klipsch er nøye på elektronikken.
    Yamaha - Marantz - Onkyo er og fåretrekke på klipsch.

Grunnen er at klipsch har horndiskant som kan bli veldig masete med feil matcing av forsterkere.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M-65 har fått god kritikk nesten overalt. Litt lite bass, men ellers helt topp. Tar ikke store plassen som CV gjør heller, og bedre diskant og mellomtone en CV.

Har et rom på 11m2, så jeg vet ikke hva hvilke høyttaler jeg må ha for å fylle rommet med god hjemmekino lyd.
    --
    Hvem sier at M65 har lite bass? Den har jo overdrevent mye bass og det liker jeg:P Er det noe jeg er mest fornløyd med på mine M65 så er det bassen!

Mtp på rommet ditt vil jeg også vurder M65, da har du også mulgihet til å avstemme bassen best mulig i forhold til rommet da det er 4 bassporter på baksiden og det følger med 2 skumpropper, evt bare bruker sokker el om du må tette igjen flere...

Den rimeligste yamaha er også for svak til m65, broren min har som sagt forrige modell og antar at det fortsatt er mye av det samma i den nye. Den kutter ut om man spiller høyt med m65.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 på Yamaha RX-V659 var supert! Veldig veldig god match.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 11m2 er det sikkert bedre med stativhøyttalere, har selv måtte bytte meg ned i størrelse på høyttalere, pga. fikk ikkje utnytte større høyttalere skikkelig.
    Fikk mye bedre lyd med 8" Cerwin enn eg fikk med 12" og bytta også fra B&W 603s3 til den mindre CM1, fikk mye bedre lyd med mindre høyttalere.

Newcomer dj-numark sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

etter som jeg skjønner så skal du ha anlegget ditt til fil i hovedsak?

og jeg har m-65 og har hatt cls 215

og vis det skal brukes til film ville jeg uten tvil valgt m-65 og det har bass nokk de å men for å ut nytte bassen i dem ordentlig så må du ha litt effekt:P

hadde det på en denon avr2307 og da var det litt lite bass i dem men så fikk je en rotel på 2X 200 w 8 ohm rms og da ble det andre saker

og uasett så løner det seg med en sub vis du skal ha det til film helst en da spiller dypt!

men uansett

vil jeg sterkt ambefale m-65 til ditt formål;D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva ble prisen totalt på anlegget ti M-65 da ?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg vore deg ville jeg gått for en BRUKT forsterker, ingen problem å få forsterkere til 12-13000kr helt nede i 3-4 000kr etter noen få år.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å ha et hjemmekino med god lyd og med god bass. Snakket med hifiklubben for ikke så lenge siden og spurte om CV'en egner seg godt til hjemmekino og det gjorde den. I tilleg kjenner jeg en som har CV CLS 215, og de synes jeg er helt topp. Men hører at folk synest det er dårlig diskant og mellomtone.

--
    Det er ikke lite bass på M65? Har du hørt de??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, bare på noen snutter på youtube, men de videoene kan jeg ikke dømme etter. Jeg skal ikke uttale meg om noe jeg ikke vet, det er bare noe jeg har lest og hørt. Har ikke hørt de selv.

Men har selv ikke hørt de, så det er derfor jeg er redd for om jeg kjøper høyttalere jeg kanskje ikke blir fornøyd med. Men har utrolig lyst :neutral:

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •