Høyttalere for dummies

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere for dummies

Noen som vet om steder der man kan lese seg opp på helt basic om høyttalere?

Konkret prøver jeg å finne ut hva som er forskjellen på en center og en fronthøyttaler. Kan man om man har dar det liggende bruke en fronthøyttaler som center i 5.1? Eller for mitt tilfelle, kan man bruke to centerhøyttalere i et stereoanlegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!Tror det er en tråd her inne en plass som forklarer virkemåte og historie for høyttalere opp igjennom årene.
    Å bruke en vanlig HT som center skal vel i grunn ikke være noe problem men det er vel litt diskusjon om det påvirker lyden og ha en vanlig HT liggende istedenfor stående.
    Jeg ser ikke noe problem i å bruke to senter ht i ett stereooppsett, ta feks B&W har jo en HT som heter LCR og ett eller annet nummer og dette står for Left Center Right og disse kan m an bruke som da venstre, senter eller høyre kanal.
    Men det beste vil vel være og bruke en dedikert senter ht i surround oppsett.Sikker mange andre inne her som kan forklare litt mer, dette var bare min "synsing".Det aller beste er og prøve og høre selv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •