Bytte fra 5.1 til Stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte fra 5.1 til Stereo

Hei,
    har i dag et 5.1 oppsett med klipsch RF-35 i front RF-25 bak og RC-25 center, og ein svs pb12/2, alt blir drevet av en onkyo 805, vurderer å selge alt for å kjøpe meg et stereo oppsett da det blir spilt mindre film og mer musikk på det.

musikken som kommer til å spilt er veldig variert men blir nok litt overvekt på rock, så eg håper at noen snille der ute kunne hjelpe meg med å plukke ut noen gode forsterkere og høytalere til rundt 30.000.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil gå vekk fra Klipsch?
    Spørsmålet er vel hva du legger vekt på... ?

RF35 er jo en morsom høytaler parret med riktig elektronikk. Hva med å selge alt utenom RF-35, for så å kjøpe en god stereo forsterker ? En integrert Primare f.eks?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lyst å prøve noe annet en klipsch har hatt det en god stund nå,
    legger vel vekt på at det skal spille med større lydbilde og inlevelse en det mitt nåverende oppsett klarer og samtidig ha muligheten til å spille høyt når huset er tomt, men liker iden om primare på kilpsch.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan legge til at eg har lurt på å bytte til stativ høytalere, eller mindre gulvstående da, kilpschene ikkje får nok luft rundt seg,
    har også sett på et par system audio sa1750 men lurer påp kva som kan brukes av forsterkere på disse har siklet litt på primare sin I21 men er usikker på matchen her.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av paddo
    kan legge til at eg har lurt på å bytte til stativ høytalere, eller mindre gulvstående da, kilpschene ikkje får nok luft rundt seg.
    hva med audi pro med aktiv bass

Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paddo
    kan legge til at eg har lurt på å bytte til stativ høytalere, eller mindre gulvstående da, kilpschene ikkje får nok luft rundt seg,
    har også sett på et par system audio sa1750 men lurer påp kva som kan brukes av forsterkere på disse har siklet litt på primare sin I21 men er usikker på matchen her.
    Har testet Primare I21 på SA1750 flere ganger, og det er en allright match selv om jeg ikke falt 100% for SA høyttalerne. Veldig mange som skryter av denne kombinasjonen, men har testet dette hos soundgarden både i oslo og skien uten å bli overstadig imponert.

Hvis du vil gå for stativhøyttalere vil jeg anbefale Primare I21 med Dynaudio Focus 140. En fin match og fantastiske høyttalere etter min mening.

Ville også tatt en titt på b&w cm7, eller den nye cm serien som snart kommer!

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    hva med audi pro med aktiv bass
    Dei hadde jeg ikke valgt. Har mangler i øvre bass omradet synes jeg.

Hva med noe snacks fra brukt markedet?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Patos Lyric 402 MKIII? En knall høyttaler det er å få tak i på brukten. Vokser kanskje ikke på trær på brukten, men har da stadig sett noen til salgs, både her på forumet, og hifi sentralen. Patos Lyric er forøvrig en knall match med Electro Companiet :-)

Patos krever også litt pusterom, men kanskje ikke så ille som Klipsch.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok at patos krever for masse pusterom rommet er ganske lite og høytalerene kommer til å bli plasert nærmt bakvegg:???:

kjøpe brukt er helt klart en mulighet, men liker ikkje tanke på at det skal sendes, så eventuelt gode kjøp på bruktmarkedet bør vere i nærheten av bergen, kan selvfølgelig vere noen timers kjøring, litt må eg nå ofre8)

sitter å ser på veldig masse forskjellig på nettet for tiden og vurderer fram og tilbake, lurer også på om CD-spillern må byttes ut, bruker en sony cdp-m305 i dag.

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner en som har de nevnte Patos høyttalerne. Han har de i et veldig lite rom, klint tett optill veggen. Men spiller som en drøm likevel!

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv en primare spa21 og SA1750 og en SE200 i 2.1 oppsett, hadde 5.1 før men nå brukes anlegget utelukkende til musikk.
    (film på 26" med hodetelefoner)

Jeg syns dette er en fantastisk kombinasjon og kommer ikke til å selge i nær fremtid. Men det er du som må finne ut hva som behager dine ører.
    Selv er jeg også veldig fan av dynamikken i klipsch og dersom jeg var deg ville jeg prøvd forskjellige forsterkere og kilder på de høytalerene du allerede har.

God jul og hele pakka

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •