Velodyne DD15 og DD18 sub'er - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Kan ikke si meg enig i det alså.
    Har du hørt dem begge :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en tråd fra US med noen erfaringer med blindtest av bla DD18, JL F113 og SVS PB13 ultra.

Her kan en lese mange meninger basert på erfaring i samme rom med samme utstyr. Jeg synes de kan være verd å lese før en eventuelt bruker så mye penger på SUB.

Sunday Mini-Shootout at PBCs - AVS Forum

Saturday Mini-Shootout part 2. - AVS Forum

Vi snakker større forskjellen mhp boks form, størrelse (plasseringsvennlighet), pris og visuell kvalitetsintrykk enn i lyd forskjeller som er nyanser som for noen er viktige og andre ikke :-D

Som ble skrevet tidligere i testen sitter mye av "chest slam" frekvensene vel så mye i hovedhøytalerne som i sub så hvis det er det du er ute etter får du nok mer for pengene ved å bytte ut dem :-D

802D sparker godt i brystkassen så den kan anbefales, men det er mye annet flott utstyr der ute som også gjør det :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det ser ut for meg som du bruker formålet med servo-systemet og prinsippet bak trykkammerkonstruksjoner som en forklaring på hvorfor servo koster mye effekt?

Men som du ser i praksis, så er det ikke lavere output og høyere forvrengning som er resultatet av å sette servo på maks.
    Jeg sier bare at forsterkereffekt går med til å kompensere for feilbevegelse i elementet (som sensorer registrerer) pga luft som affiserer elementet pga trykkammerkonstruksjonen (reflekterer tilbake til elementet etter å ha truffet kabinettvegg(ene). Det er jo ikke noe hokus pokus, bare en måte å minske forvrengingen på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig artig lesning Henning! Fornøyd med dine JL suber?

Har du noen ord om positive/negative sider ved dem etterhvert som du har fått lyttet og blitt fortrolig med dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Veldig artig lesning Henning! Fornøyd med dine JL suber?

Har du noen ord om positive/negative sider ved dem etterhvert som du har fått lyttet og blitt fortrolig med dem?
    Jeg er fortsatt veldig fornøyd med dem de er verd ett hjemlån :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et lite tips hvis du bestemmer deg for Velodyne er å ta kontakt med Velodyne direkte og høre hva de sier.
    curt@velodyne.com
    Curt svarer meget raskt på mail og sitter inne med mye kunnskap. Han hjalp meg å finne riktig sub til mitt anlegg og jeg er veldig fornøyd (SPL-1000R - pga leil. i Oslo sentrum må jeg begrense meg på bass).
    DD-subbene finnes på ebay med 240V forsterker. Der er det mulig å gjøre en god deal og spare noen tusen (men ikke så mye som i sommer da kursen på usd var 5).

Hvis du er interessert i hjemlån kan du høre med Stereofil i grensen (hvis de har en inne).

Uansett har du iallefall en rå kino som sikkert de fleste misunner. Lykke til med valget (eller kalibreringa)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Sunday Mini-Shootout at PBCs - AVS Forum

Saturday Mini-Shootout part 2. - AVS Forum

Vi snakker større forskjellen mhp boks form, størrelse (plasseringsvennlighet), pris og visuell kvalitetsintrykk enn i lyd forskjeller som er nyanser som for noen er viktige og andre ikke :-D
    Takk for linker. Hadde ikke sett den før, og fikk endelig sett et bilde der DD-18 stod ved siden av F113. Sannelig ikke mye den gjør ut av seg den lille boksen til JL. Passer utmerket for oss som sitter med leilighet. Må bare ha meg et par sånne etter hvert. 8)

Litt OT, men bruker du noe annet enn den innebygde 1-bånds parametriske EQ`en? Vet du nevnte det en gang før, men nå har du jo hatt de en stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Litt OT, men bruker du noe annet enn den innebygde 1-bånds parametriske EQ`en? Vet du nevnte det en gang før, men nå har du jo hatt de en stund.
    Bruker den og så en runde med Audyssey etterpå. Det tar kulen vi hadde ved 50 hz i lytte posisjon, det er fotsatt enn liten topp med center rundt 18/19 hz. Den er gøy ved film men gjør ikke noe av seg på (det meste av) musikk.

Ja de er vesentlig mindre enn DD18 :-D

Er det noen som selger dem i Oslo? Jeg forstår Resonans her i Stavanger sleger en del av dem her i distriktet. Stenvik her på forumet bor vel i Oslo han har ett par F113 og det går jo an å høre om han kan ha en demo.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Bruker den og så en runde med Audyssey etterpå. Det tar kulen vi hadde ved 50 hz i lytte posisjon, det er fotsatt enn liten topp med center rundt 18/19 hz. Den er gøy ved film men gjør ikke noe av seg på (det meste av) musikk.

Ja de er vesentlig mindre enn DD18 :-D

Er det noen som selger dem i Oslo? Jeg forstår Resonans her i Stavanger sleger en del av dem her i distriktet. Stenvik her på forumet bor vel i Oslo han har ett par F113 og det går jo an å høre om han kan ha en demo.
    Stereofil har også JL-subber. De hadde i allefall en stående sist gang jeg var innom for et par uker siden.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0