Primare I30 med Gallo Reference 3.1....?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare I30 med Gallo Reference 3.1....?

Lurer på hvordan den komboen vil fungere? Noen med råd? Jeg er glad i Primare-elektronikken min og vil helst oppgradere på høyttalersiden. Bare lurer på om de høyttalerne kanskje ikke er for kravstore til selv en så bra integrert forsterker...?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Lurer på hvordan den komboen vil fungere? Noen med råd? Jeg er glad i Primare-elektronikken min og vil helst oppgradere på høyttalersiden. Bare lurer på om de høyttalerne kanskje ikke er for kravstore til selv en så bra integrert forsterker...?
    Vet ikke men har hørt de høytalerne på mine jungson blokker og maken til lyd fra noe så smått og vakkert,helt rått

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok ikke kunne spille veldig høyt, men det vil helt klart fungere greit!

Selv syns jeg f.eks A21 fra Parasound ble for svak, men det gikk mest på SPL

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er de SÅ strømtørste!? Hmmm. Spørs hva du definerer som "veldig høyt" men jeg bor i leilighet - 95% av tiden er det lavt volum som gjelder men av og til vil man jo plage naboene litt. Har ikke behov for konsertnivå her inne (jeg er glad i ørene mine), men bare så høyt at jeg kan føle lyden på kroppen. Eneste er det at jeg ikke ønsker at dynamikken skal være for latent.

Det er fullt mulig at jeg drar den helt ut når jeg får bedre plass med effekt på Primare A32 og PRE30 forforsterker, men kan det ikke nå, pga. mange baller i lufta (banebilkjøp, MC-lappen osv.). Har så lyst på de høyttalerne. Men hvis A21 fra Parasound ikke holder, lurer jeg om A32 fra Primare ikke holder heller, for det er det maksimale jeg gidder å bruke på stereo før det begynner å bli latterlige investeringer...

Åh. Tøffe valg. De XTZene jeg har nå skal også være "strømtørste" men de klarer i allefall å presses opp til smertegrensen med Primare-forsterkern jeg har nå... Selv om jeg vet at Galloene er i en annen liga noen hakk over...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke helt umulig at jeg er litt over kanten kresen, samt at jeg har et L rom som suger endel krefter. Det er jo andre som er veldig fornøyd med Gallo på en surround reciver

Jeg har langt mer tro på A32, denne har jo bla. større strømforskyning en A21.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult Skal ha meg et brukt par etter nyttår. Det blir spennende å se hvor mye bedre Galloene er enn de jeg har nå. Håper jeg blir veldig fornøyd, for jeg hadde ikke planer om å bruke så mye når jeg joinet AVForum. Joa, velkommen til den klubben, tenker vel du å si nå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Kult Skal ha meg et brukt par etter nyttår. Det blir spennende å se hvor mye bedre Galloene er enn de jeg har nå. Håper jeg blir veldig fornøyd, for jeg hadde ikke planer om å bruke så mye når jeg joinet AVForum. Joa, velkommen til den klubben, tenker vel du å si nå?

Alltid hyggelig når medlemmer havner på "kjøret"

Spørsmålet om du blir fornøyd med høytalerne er nok litt komplisert...
    Har du et STORT rom som er noe vansklig akustisk kan Gallo være et dårlig valg, men får du de til å fungere er de utrolig gode !
    Det riktig store fundamentet og trykket i nedre mellomtone er de uansett ikke i stand til å gjengi med full realisme syns nå jeg.
    På en annen side er de utrolig kjappe og fine i bassen, øvre mellomtone og diskant er jo veldig "elektrostatisk"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åkei, takk for tilbakemelding.

Jeg skal satse brukt, sånn at hvis høyttalerne ikke er noe for mine ører, så kan jeg få solgt de igjen uten betydelig tap.

Gleder meg særdeles mye nå.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse meget gode Gallohøyttalerne gjør seg vel best med sin tilhørende forsterker for basselementene,gjør de ikke?Da kreves det jo heller ikke så mye av den intergrerte forsterkeren din.samtidig blir bassen mektig og veldefinert med en autoritet av en annen verden spør du meg.Du får prøve deg frem.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en Gallo SA amp på hifisentalen.no....(ja det er min;P)
    Med den til å drive bassene ned til 22hz om ønsket, og primaren til å ta seg av mellomtone/diskant, tror jeg det kan bli meget bra. Har brukt primare på galloene min selv, med den varme lyd signaturen det merket gir så var iallefall jeg kjempe fornøyd. lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •