YH501 fra lavpris.net - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

...

Sub

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er såpass leveringsproblemer for XTZ-subber for tiden, kan noen si mer om disse subbene? Lavpris alternativer er veldig interessant, og disse YH i rød pianolakk ser sexy ut :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer litt på om sound sound kan annbefale dette oppsettet? har dynavoice m65 nå og skal bytte de ut mot no større og finere.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    dæven for en størrelse 52" ser ut som en 32 he he.skikkelig jålete da,blir vel
    ant mere dybde om en hekter på en rå 2 kanaler vil jeg tro:-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som forundret meg mest med 501 er at det ser ut til at de tåler forferdelig lite. Jeg har sprengt diskantene i to topper, og det uten at jeg på noen måte har kjørt de hardt... Så monstersenterprosjektet var ikke noen suksess.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilkonstruert delefilter?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig. Var ikke spreke greiene heller. Ligger bilder i 631 tråden.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett dem.... Glad for at jeg har 631 Noe bedre der, men akk... Man får jo hva man betaler for.
    Er sugen på å prøve noe nytt snart....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva er beste å kjøpe yh501f eller yh631 ?jeg ser at yh501 tåler forferdelig lite. er det noen andre som har opplevd det? jeg har jævla lyst på yh501, men vist det er så lett å sprengt diskantene så er 10 000mye penger å betale for noe som går i stykker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det som forundret meg mest med 501 er at det ser ut til at de tåler forferdelig lite. Jeg har sprengt diskantene i to topper, og det uten at jeg på noen måte har kjørt de hardt... Så monstersenterprosjektet var ikke noen suksess.
    Vet ikke hvilken forsterker du har brukt, men går ut ifra at du vet at for svake forsterkere har drept flere diskanter enn for store.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Da får jeg prøve å skrive noen ord om høyttalerne her og se om jeg klarer å vedlegge noen bilder.

Har både Klipsch RF 63 og RC 64 jeg har testet de sammen med. YH 501 er en større høyttaler og låter større også. Faktisk ikke så mye bass som jeg hadde regnet med. Litt mindre tyngde enn RF 63 føler jeg, men det er veldig mye lyd som kommer ut av YH 501, mer enn hos RF 63. Prøvde de både på en Denon 2809 receiver alene samt på en Jungson IA-200 som gir 200 Watt kontinuerlig i 8 ohm og 380 i 4 ohm og som veier 30 kg.

2809 klarte faktisk og drive dem mer enn bruktbart. Lyden forandret seg ikke så mye som forventen med Jungson. Høyttalerne har et meget stort lydbilde i bredden og også meget brukbar dybde, vil si ganske mye større enn hos Klipsch. Føler de er ganske skarpe i toppen. Litt vel mye egentlig. Skarpere en Klipsch. Musikken låter mere detaljert enn på Klispch, men det kan ha mye med toppen å gjøre som er veldig frempå. Uansett blir det da veldig lett å høre detaljer og stemmer på musikk og film med disse, men det blir noe spist når man drar på uansett forsterker.

Høyttalerne låter rett og slett ganske voldsomt, men har ikke super dybde i bassen merkelig nok. Dog mye mere trykk der nede enn f.eks Cerwin 1515 og slike festhøyttalere jeg har hatt tidligere i karrieren. Et tips til de som vil ha en Cerwin erstatter. De høyttalerne låter jo rett og slett møkk i det fleste tilfeller

Merkelig nok er ikke mellomtonene delt nedover. Testet sinus toner i bassen og mellomtone elementet er det som får kjørt seg mest. Fant ikke noe delefilter i det hele tatt i basskasse, bare et veldig enkelt ett i toppkassen. Dog drev jeg ikke å så etter det i lengre tid. Måtte se hva slags elementer det var satt i og så meg da litt rundt i samme slengen.

Elementene har brukbare magneter som dere forhåpentligvis ser. Ellers er det kassa som er det mest imponerende vil jeg si, men relativt bra byggekvalitet og imponerende finish. ca 90 kg pr side pr front høyttaler

Kan skrive mere senere. Ingen profesjonell tester, men man får et lite innblikk. Interessant om flere kan skrive brukeromtaler
    Hmmm, kan dem sammenlignes med Klipsch sine høytallere?
    Da må dem jo være bra for mine ører ihvertfall :-)
    Ser frem til videre sammenligninger og tester :-)

Det vil si at man kan anbefalle dem til andre da(jeg kommer nok ikke til å handle noe da jeg har allerede handlet)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vet ikke hvilken forsterker du har brukt, men går ut ifra at du vet at for svake forsterkere har drept flere diskanter enn for store.
    Så ikke denne før nå, men selvsagt. Jeg kjørte en Rotel RB-1070 brokoblet til 360w på denne.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •