Fra 2-> x kanaler. Har B&W 805 og Arcam FMJ A32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra 2-> x kanaler. Har B&W 805 og Arcam FMJ A32

Har stereooppsett i dag:

Stereoforsterker: FMJ A32
    Høyttalere: B&W Nautilus 805
    + 46" Samsung LCD...

Nå har vi nettopp flyttet inn i ny(gammelt) hus og har pusset opp stort sett alt (inkl. 2 bad m/vannboren varme fra borehull. Dyrt!)

Har skarve 25.000,- igjen på budsjettet som skal gå til ny hjemmekino.

Utfordringen min til dere er: hva foreslår dere av høyttaller og receiver som kan erstatte eller utvide mitt eksisterende anlegg? Jeg ser for meg å beholde mine Nautilus 805 som en del av oppsettet, men usikker på om det skal være som front eller bakhøyttalere. kan også flytte stereokomponentene ned i eget lytterom/kjellerstue hvis det blir nødvendig. hjemmekino skal være i egen del av stua (80m2)

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zimba07
    Har stereooppsett i dag:

Stereoforsterker: FMJ A32
    Høyttalere: B&W Nautilus 805
    + 46" Samsung LCD...

Nå har vi nettopp flyttet inn i ny(gammelt) hus og har pusset opp stort sett alt (inkl. 2 bad m/vannboren varme fra borehull. Dyrt!)

Har skarve 25.000,- igjen på budsjettet som skal gå til ny hjemmekino.

Utfordringen min til dere er: hva foreslår dere av høyttaller og receiver som kan erstatte eller utvide mitt eksisterende anlegg? Jeg ser for meg å beholde mine Nautilus 805 som en del av oppsettet, men usikker på om det skal være som front eller bakhøyttalere. kan også flytte stereokomponentene ned i eget lytterom/kjellerstue hvis det blir nødvendig. hjemmekino skal være i egen del av stua (80m2)
    Du kan kjøpe en surround reciever,surround og center høyttaler og en sub, så kan du beholde den intrigrerte forsterkeren du har nå. Det du da gjør er at når du ser på film kobler du pre-out front til prossesoringagngen på forsterkeren din. Mens når du hører på mussik kobler du til en cd-spiller eller dac til en av de vanlige ingangene på forsterkeren.

Hvis du lurer på hva prossesoringang er, så er det en inngang der signalet vil få et fast volum og gå utenom forforsterkeren og isteden gå rett til effektforsterkeren.

Så på film blir altså recieveren din brukt som forforsterker og den intrigrerte forsterkeren blir kun brukt som effektforsterker på frontene

På mussik bruker du ikke recievern i det helle tatt og bruker kun arcamen og en cd-spiller.Fordelen med dette er at forforsterkeren som sitter i arcamen din er nok bedre en den som er i recieveren din, har du en god cd-spiller har nok denne en bedre dac en recievern din også.

Eneste ulempen med dette er at vist du har en sub, får du ikke denne med på mussik, da den er koblet til pre-out på recieveren.

frksmpl dette

bakhøyttalere
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM685 Høyttalere

center:rimlig altarnativ
    Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM7 Senterhøyttaler

center: dyrt altarnativ
    Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM4S Senterhøyttaler

reciever
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V1900

sub
    L-Sound - SVS PCi 25-31

Stikkord for denne tråden