Nye høyttalere til Primare I21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere til Primare I21

Hei,

Kjenner jeg er klar for en liten oppgradering på høyttalerfronten. Anlegget består i dag av Primare I21, Primare CD21, Dali concept 6 og XTZ 99 W10.16 sub.

Rommet det skal stå i ser omtrent slik ut:

Musikken som spilles er meget varierende. Mark Knopfler, Dire Straits, Dance with a stranger osv osv. Hard rock, opera og metal spilles det svært lite av, så det kan utelukkes.

Har vært noen lytterunder og har falt veldig for B&W CM1. De er også innenfor budsjettet på 7-8000,- De spiller etter min mening meget bra i forhold til både størrelse og pris.

Var like før jeg slo til på hifiklubben, men tenkte jeg skulle høre om noen hadde gode alternativer til CM1. Er selvfølgelig åpen for å handle brukt!

På forhånd takk for tips og tilbakemeldinger!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som har primare som velger System Audio.

SA 1750 er en meget bra match mener mange.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA er en meget god match til primare uten tvil. Men nå var det vel stativhøyttalere han var ute etter anter jeg ettersom han titter på CM1?

Isåfall kan SA705 være verdt en lytt. Har hatt disse selv på Primare I30 og var veldig fornøyd med den komboen.

Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet SA 1550 og 1750 hos soundgarden både i Oslo og Skien, men de matchet ikke mine ører 100%. Mulig det har litt med lytterom og plasseringen hos soundgarden å gjøre, men de falt ikke helt i smak hos meg. Testet også dynaudio focus 140 som etter min mening spiller klart bedre på stort sett alle områder. Desverre er de litt for dyre.

I samme prisklasse har jeg testet b&w cm7 som fikk meget høy score hos meg. Desverre ligger den litt høyere i pris enn budsjettet kan strekkes til. Har også testet b&w dm683 som kan være et alternativ hvis jeg handler brukt. Mine bekymringer når det gjelder dm683 er at de skal få for lite krefter og at de blir for store for rommet?

SA705 har jeg ikke hørt. De ligger også godt innenfor i pris, så ikke umulig at jeg får testet de på neste og forhåpentligvis siste lytterunde i denne omgang

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du skal titte på System Audio kan jeg vel kanskje nemne at disse(SA720) ligger meir i din prisklasse. Ser at dei ikke har dei på nettsiden lengre, men burde vel ikke vere umulig å få tak i.

Men du ha jo og System Audio Exact

Veit ikke hvordan det er å få disse på stativ ettersom det er hovedsaklig en vegg høytaller. Begge høytallerne jeg nemnte koster/kostet 8000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil Primare I21 fungere på Dali Concept 8 eller B&W DM683?

Eventuelt andre tips til et sett gulvhøytalere til ca 10 000,- til denne forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert disse:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/55547/cat/12
    Dynaudio Contour 1.3 SE Reviews

Audio Physic Step SLE (B) og Audiovector K3 Super (D) kan være gode alternativer.
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 -

Kombinert med en god, musikalsk sub er Usher S520 et kupp til denne prisen:
    emtech as

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dynaudio Focus 110 sammen med Primare A20 (forrige modell av I21).

Selv om rommet mitt ikke er bra mtp. lyd, er jeg svært fornøyd. Hører på mye av den samme musikken som deg. Mark Knopfler/Dire Straits, Pink Floyd m.m.

Dessverre er det ikke så mye bass å hente, men det kan skyldes at jeg er tvunget til å ha høyttalerene nær bakvegg.

koster 11.000,-, men jeg fikk tak i mine i meget god stand til 7.000,- inkludert Dynaudio Stand 1.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shjer
    Hvordan vil Primare I21 fungere på Dali Concept 8 eller B&W DM683?

Eventuelt andre tips til et sett gulvhøytalere til ca 10 000,- til denne forsterkeren?
    Hvis rommet ditt ikke er altfor stort og du ikke har tenkt å spille takløftende høyt, kan Primare I21 fungere greit sammen med B&W 683. Jeg brukte en Primare A20 sammen med de beryktet tungdrevne B&W DM604 - og på normalt lyttevolum gikk det veldig bra. På partynivå begynte åndenøden hos forsterkeren å gjøre seg merkbart gjeldende. Men ellers synes jeg B&W generelt - rent klangmessig - passer bra til Primare.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •