FrontHT - Budsjett 5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FrontHT - Budsjett 5000

Hei. Jeg suste innom dette forumet i håp om å finne noen med kompetanse og uten "selgerinstinktet", og håper dere kan hjelpe meg litt med valg av nye fronthøytalere.

Sitter for øyeblikket på Logitech z5500 som var kjøpt mens jeg fortsatt trodde at veldig billig kunne være bra. Jeg har nå sett meg lei av rævva lyd og lydbilde og vil derfor begynne å bygge på ett 5.1 eller 7.1 sett (har ikke helt bestemt meg på den fronten).

Jeg har ett totalbudsjett på 10000 og synes 50/50 (reciever/høytaler) virket som en god plan. Men dette er høytalerseksjonen, så la oss holde oss til det.

Det jeg ser etter er en slags klarhet i lyden, hvor bassen ikke "krangler" med mellomtone og diskant om oppmerksomheten. En relativt avbalansert høytaler med trøkk i f. eks Transformers (sint autobot scenene). Jeg forstår at jeg ikke kan forvente guds gave til entusiastene med dette budsjettet, men har forventninger til at ett par gode gulvstående kan fylle den lille stua mi med brukbar lyd.

En ting som er helt og totalt uaktuelt er Cerwin-Vega, siden jeg oppfatter disse som bråkehøytalere som bare er laget for å spille høyt uten noen form for kontroll.

Så, med denne lille "wall of text" regner jeg med at expertene har nok info for å gi ett brukbart svar?

Takk på forhånd
    Kristoffer

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=40094&cat=500 Dette er som nytt! Hvor i landet befinner du deg?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selgerinstinktet tok overhånd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=40094&cat=500 Dette er som nytt! Hvor i landet befinner du deg?
    Glemte å nevne at jeg kvier meg for å kjøpe brukt, liker orginalembalasje og slikt. Takk for svar uansett da

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kristoffer88
    Hei. Jeg suste innom dette forumet i håp om å finne noen med kompetanse og uten "selgerinstinktet", og håper dere kan hjelpe meg litt med valg av nye fronthøytalere.

Sitter for øyeblikket på Logitech z5500 som var kjøpt mens jeg fortsatt trodde at veldig billig kunne være bra. Jeg har nå sett meg lei av rævva lyd og lydbilde og vil derfor begynne å bygge på ett 5.1 eller 7.1 sett (har ikke helt bestemt meg på den fronten).

Jeg har ett totalbudsjett på 10000 og synes 50/50 (reciever/høytaler) virket som en god plan. Men dette er høytalerseksjonen, så la oss holde oss til det.

Det jeg ser etter er en slags klarhet i lyden, hvor bassen ikke "krangler" med mellomtone og diskant om oppmerksomheten. En relativt avbalansert høytaler med trøkk i f. eks Transformers (sint autobot scenene). Jeg forstår at jeg ikke kan forvente guds gave til entusiastene med dette budsjettet, men har forventninger til at ett par gode gulvstående kan fylle den lille stua mi med brukbar lyd.

En ting som er helt og totalt uaktuelt er Cerwin-Vega, siden jeg oppfatter disse som bråkehøytalere som bare er laget for å spille høyt uten noen form for kontroll.

Så, med denne lille "wall of text" regner jeg med at expertene har nok info for å gi ett brukbart svar?

Takk på forhånd
    Kristoffer
    Link: Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

disse spiller helt greit. Har vertfall bra bass, og bra trøkk og dynamikk... litt usikker på diskanten i disse, men mener og huske at den var helt ok, men det er lenge siden eg hørt de så.... men eg hadde lett kjøpt brukt, det er MYE mer lyd for pengene... eg betalte 8000kr for mine ht, som var to mnd gamle, og de koster 15000 kr ny.. er helt strøken... så viss du vil ha mest/best mulig lyd for pengene, "bør" du kjøpe brukt... men men, det er du skal som skal ha nye ht, og skal betale, så..
    men de ht eg nevnte lengre oppe er vertfall ganske bra til prisen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha EF NS-777

Sett litt på denne, klarer ikke å finne noen tester på dem, men ut fra "speccsa" ser de grei nok ut for meg. Hvis vi setter denne som referanse, hva er bedre/dårligere?

Edit: HT er subjektivt, kom gjerne med din mening.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kanskje ta en titt på denne tråden:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-6000-a.html

Kanskje det kan være noe for deg, bra WAF også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Du kan jo kanskje ta en titt på denne tråden:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-6000-a.html

Kanskje det kan være noe for deg, bra WAF også
    Lest endel av erfaringene der, virker ikke så ille mht prisen, men satser først å fremst på å kjøpe brukbare fronter først, inntill jeg flytter er det så trangt at det er uaktuelt med 5.1/6.1/7.1, men etter jul blir det nok leting etter ny leilighet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv akurat fått frontene i hus , men kan ikke komme med allverdens tilbakemelding før disse har løsnet litt.

Disse krever nok litt mere effekt enn en gjennomsnittlig reciver,.... Jeg har disse koblet opp mot et JungSon trinn.

Prisen er latterlig: 5195,- levert på døra!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    Link: Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

disse spiller helt greit. Har vertfall bra bass, og bra trøkk og dynamikk... litt usikker på diskanten i disse, men mener og huske at den var helt ok, men det er lenge siden eg hørt de så....

Har disse selv å har hørt en del forskjellig til under 5000 og tror disse ranker høyest... hvertfall med tanke på lydtrykk.... har fått justert mine ganske bra de siste dagene så diskanten er ikke like irriterende som den var i starten! var ganske så frustrert til jeg begynte å leke meg med innstillingene både på forsterker, spiller og høyttalere! men nå er alt bare fryd og gammen... pene er de også! men hadde jeg vært deg tror jeg jeg ville kjøpt Dynavoice Dynamite istedet.. tar jeg ikke feil så er de litt tyngre samtidig som de er billigere...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice Dynamite er jo ikke akurat flotte av utseendet - Får litt flashbacks til genexxa gx 1000 / proson libra ....

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Dynavoice Dynamite er jo ikke akurat flotte av utseendet - Får litt flashbacks til genexxa gx 1000 / proson libra ....
    Pianolakk er som ketchup... alt blir bra med det!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Jeg er vel en av dem som alltid har en flaske Idun i kjøleskapet....

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regler for innlegg