Oppgradering av sub i hjemmekino-oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av sub i hjemmekino-oppsett

Hei!

Jeg har idag en dali swa-15 sub men føler nå for å bytte ut denne til fordel for noe råere. Dalien er jeg godt fornøyd med men jeg vil ha mer....

Rommet er på ca 14m2, ikke stort men det duger. resten av oppsettet består av dali concept 8 ifront med bakhøytalere og senter i samme serie.

Jeg har lest mye her på forumet og jeg kommer ikke utenom at det er svs og mer svs som er det jeg MÅ HA:-D
    Jeg kommer til å satse på å kjøpe brukt og alternativene jeg vurderer er 1stk Svs Pb12/plus2 eller 2 stk SVS PB-12-Plus.
    Eller holder kanskje med bare en SVS PB-12-Plus.

Er det nevneverdig forskjell på 12.2 og 12.3 elementene fra svs?

En ting som er verdt å nevne er at formålet er 95% film.

Hadde satt stor pris på noen konkrete råd om hva jeg burde gå for og jeg er selfølgelig åpen for forslag av andre modeller og merker....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke komme med noe konkret råd, men kan si at jeg gikk fra SWA-15 til 20-39 PC+ og er veldig godt fornøyd.
    Den går dypere, "forsvinner" mer i lydbildet og spiller generelt bedre enn Dalien.

Ville absolutt vurdert en tube om jeg var deg, den tar mindre gulvplass enn boksmodellene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset, tube er absolutt ingen dårlig ide. Fikk du samtidig mer trøkk i rommet ditt med tuben vs dalien?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    takk for tipset, tube er absolutt ingen dårlig ide. Fikk du samtidig mer trøkk i rommet ditt med tuben vs dalien?
    Hold på tupeen sier jeg bare..............for de som har det!

Har selv en slik SVS, ANBEFALES!!!!!!!!!!!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble mer trykk, men det er litt vanskelig å sammenligne direkte siden plasseringen ble en annen med SVS.

Har ikke hatt så mange suber inom her, men en 7-8 har det blitt prøvd og SVSen er helt klart den beste. Holder på med en replika, det må jo bli enda bedre
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser på lsound sine sider at SVS PC12-Plus er arvtageren til 20-39 PC+ men så ser jeg at jeg får 2 stk av SVS PCi 25-31 for 1500.- mer.....

En stor eller 2 litt mindre? ser også på avtorget denne : http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=40131&cat=12

Ikke enkelt dette her

Sendte en mail til lsound nå for å høre deres annbefaling etter hva slags rom jeg har!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye penger har du tengt og legge i 1 eller 2 suber ?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Mye penger har du tengt og legge i 1 eller 2 suber ?
    Jeg hadde håpet å klare meg med 10.000.- fikk mail fra lsound og her er ett lite utdrag av svaret jeg fikk!

" 2stk PCi 25-31 vil være mer sammenlignbar med PC13-Ultra, men vil være bedre enn PC12-Plus. 2stk PCi 25-31 i rommet ditt vil gi deg en fantastisk opplevelse på musikk og på film… og vil gi deg en annen dimensjon enn din nåværende subwoofer kan prestere. Vi snakker da om dynamikk, kontroll, autoritet, linearitet, og ikke minst ren og dyp bass."

Jeg spurte om PCi 25-31 i mailen min da denne koster 5500.- pr stk og la fram at jeg hadde budskjett på 10 - 12 tusen....

må si at det frister å følge annbefalingen her da det passer utmerket inn i rommet mitt med 2 stk, da de ikke er mer enn 82cm høye. Bakerst i hvert hjørne kanskje.....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet blir vel 2 stykker SVS PB10 NSD suber da til den prisen.

25-31 er mye sub til prisen.
    Om romet er brukbart og kalibreringen gjort så er det mulig og komme seg opp mot 120db eller kansje over også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg må bare slenge meg på anbefalingene ang. 2 sub'er. Jeg fikk min andre PC-Plus 20-39 for noen uker siden og det var liksom prikken over i'en når det gjelder å fylle hele rommet med (dyp)bass.

Morten

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt opplagt at to eller flere suber øker virkningen og jevnheten (dersom du plasserer dem på hver sin side i front). Tubene bør absolutt passe ditt rom!

To slike suber gir også et solid bassfundament - det setter seg godt i møbler (og gulv - dersom du har dét).

Dersom du senere går videre, kan du bare bygge på de du har! :-D
    Fire suber er bare herlig!

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så dere annbefaler 2stk PCi 25-31 framfor en en av de kraftigere subbene fra svs ?

vil det være stor forskjell på å plassere dem på hver sin side i front eller på hver sin side bak?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har tenkt deg to, og har råd; gå for én Ultra nå - og én til senere.
    Dersom ikke; ta to av 25-31.

Bedre å ha dem i front enn bak, men dersom det ikke går, blir vel andrevalget bak, ja....

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dersom du har tenkt deg to, og har råd; gå for én Ultra nå - og én til senere.
    Dersom ikke; ta to av 25-31.

Bedre å ha dem i front enn bak, men dersom det ikke går, blir vel andrevalget bak, ja....

Er ganske usikker på hva jeg skal gjøre og siden jeg ikke har plass til tube i frontrekka mi ville fks en SVS PB12Plus/2 som dukker opp på bruktmarkedet med ujevne mellomrom være ett vel så godt alternativ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •