B&W 703 vs. JBL LS80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 703 vs. JBL LS80

Jeg har nå et par 703 som jeg kjøpte for 2-3 år siden. Er fornøyd, men kunne også godt tenkt meg en forandring(/oppgradering).

Musikk/film er 50/50.
    Har pr. dags dato en Jamo center og Kenwood bakhøyttaler, men hvis jeg skifter til LS80 så er planen å også skifte til center i samme serie.

Alt blir drevet av H/K AVR355.

Så… som overskriften sier:

Er det noen som har hørt både B&W 703 og JBL LS80 og kan si noe om hvordan disse er opp mot hverandre?

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL LS er veldig forskjellig ifra BW 703 (som jeg selv har vært eier av.). Til film er JBL klart å foretrekke syns jeg, til musikk kommer det veldig ann på sjanger.

Siden B&W 703 ikke låter spesielt behagelig (i mine ører) når man drar på litt, så syns jeg JBL er en bedre musikk allrounder (med mindre felegnukking o.l. er din greie). JBL er mer livat for å si det mildt .

Men du har ikke tenkt å sjekke ut Dali Mentor da ? . Det er en utrolig god sak, om du har rett forsterkeri. Vet ikke helt hvordan HK passer. På JBL er jeg 90% sikker på at det er en knallgod match .

B&W har sine fordeller med ekstremt go mellomtone, men hva hjelper det, når det lett blir tynt og "skrikende" oppover. Litt kjedelig vil jeg nesten si.

Jeg er ikke i tvil, du vil mest sannsyneligvis få mye mer morro og glede av JBL .

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så mye felegnukking det går i nei. Er vel stor sett pop/rock. Har enda ikke opplevd at 703 blir slitsom oppover i registeret, men det er jo alltid gøy med noe nytt.

HFK har ikke lenger senter/sub i samme serien så da må jeg på bruktmarkedet hvis jeg skal bygge ut i samme serie.

Da forsterkeren ikke er mer enn 2 mnd. gammel er jeg ikke helt i modus for utskifting enda. Mulig jeg skifter mening når AVR 655 kommer(hvis den noen gang kommer).

Mulig jeg må legge de ut for salg hvis jeg fremdels vil bytte etter å ha hørt på noen alternativer.
    Hva kan jeg forvente å få for et par 100% strøkne B&W 703, kjøpt 10/10-05?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et par 703 å selge, så er iallefall jeg interessert