Stereo - med eller uten sub? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    Det må sies at noe av grunnen til at den ikke står på hele tiden er at jeg ikke har fått kalibrert den helt slik jeg vil ha den
    Det er derfor jeg nå har bestemt meg for å gi opp min xtz sub..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skulle ha kjørt frontene med ett skille på. >80hz, der subben er delt på<80hz. da vill frontene ikke slite med di dype, domge frekvensene å la suben gjøre den jobben. frontene vil fort lite litt bedre bare av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det negativt å bruke høyttalerinngangen på sub?

Hei

Er i ferd med å bygge en sub (Peerless xxls 12" med Hypex 2,0 D) for å utfylle et par B&W CM1, og har et par spørsmål som kanskje passer i denne tråden:

1. Forsterkeren min (Yamaha A-S700, splitt ny modell) har ikke pre-out, eller sub-utgang. Sub-forstereken må da mates med høyttaler signalet (det er innganger på forsterkeren for dette). Vil denne tilkoblingsmåten gi dårligere bass-respons sammenlignet med pre-put/sub? Bør jeg bytte forsterker...(noe jeg ikke ønsker, den nye Yamaha funker veldig bra sammen CM1...)

2. Bør jeg avlaste CM1 med en kvalitets-kondensator i serie (for å kunne spille høyere), evt. hvilken størrelse bør den være på (bør vel dele på ca. 60 Hz). Eller vil en kondensator i serie "ødelegge" kvalitetene til CM1?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •