Oppgradering av høytalere - Kef? Canton? Vienna?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av høytalere - Kef? Canton? Vienna?

Hei.

Jeg sitter idag med iQ9 som funker tålig bra, men ettersom eg flyttet i hus og har en 35kvm stue har jeg lyst på større høytalere. Forslag?

Helst holde meg til de merkene her: Kef XQ40, Vienna Acoustic Grande Beethoven eller Baby Beethoven og Canton. Kan også komme med andre forslag i samme prisklasse. Opp til 30-35.000,-

Elektronikken er og FORBLIR Arcam FMJ A38 + Arcan FMJ P38 effekt. Også Arcam FMJ CD17 cd-spiller.

Musikk sjanger jeg stort sett lytter til: Akustisk, pop, rock.

Artister: Pearl Jam, Pink Floyd, Metallica, Foo Fighters, Gun's N Roses, Bruce Springsteen, Neil Young, Tracy Chapman, Nils Lofgren, Vamp og Bjørn Eidsvåg etc.. Denne stilen her

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på Vienna Acoustic Grande Beethoven som en mulig oppgradering, men etter hva jeg har forstått så har ikke denne mulighet for bi-wiring???

Hvordan skal det evt. kobles da? Siden jeg har intigrert forsterker + effekttrinn. Og kjører nå Intigrert på mellomtone/diskant og effekt på bassene, siden iQ9 har 2 høytalerkontakter.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det stemmer at det ikke er mulig å kjøre biwire på vienna. Det er vel ingen måte å bruke både integrert og effekt på disse. Siden du vurderer XQ40 kan jeg nevne at jeg er veldig fornøyd med mine. Spiller veldig pent og gir et stoort lydbilde med god dynamikk. Du skriver at du vil ha noe større en IQ9, hverken beethoven eller XQ40 er noe særlig større enn IQ9 med tanke på bestykning og frekvensregister, men begge vil gi bedre lyd Lykke til i jakten på julegave til deg selv.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    det stemmer at det ikke er mulig å kjøre biwire på vienna. Det er vel ingen måte å bruke både integrert og effekt på disse. Siden du vurderer XQ40 kan jeg nevne at jeg er veldig fornøyd med mine. Spiller veldig pent og gir et stoort lydbilde med god dynamikk. Du skriver at du vil ha noe større en IQ9, hverken beethoven eller XQ40 er noe særlig større enn IQ9 med tanke på bestykning og frekvensregister, men begge vil gi bedre lyd Lykke til i jakten på julegave til deg selv.
    Ok, ja eg har faktisk ikke fått høre denne XQ40 selv enda, kun Expert som har den for demo i området, gidd ikke gå der og få en demo, sist jeg va innom spilte de radio på XQ40 :P Noen som vet om resonans i stavanger har den for demo?

Men uansett, hvis jeg vil ha ett større og bedre lydbilde, bedre lyd, hva kan ellers anbefale? Er oppgraderingen fra iQ9 til XQ40 verdt pengene?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke direkte sammenligne IQ9 med XQ40 da jeg ikke har hørt særlig på IQ9. XQ40 har jeg nå i hus og de imponerer stadig med åpenhet og et stort og presist lydbilde. På ingen måte perfekt, jeg er ikke helt enig med meg selv om diskanten, den er på enkelte plater litt dominerende i det lyse.

Og ja - Resonans hadde XQ40 inne sist jeg var inne (Klipsch demo'en) og var da koblet opp med EC elektronikk.

Mulig jeg kjører noen demoer før jul - hvis tiden strekker til - da kan du alternativt komme innom meg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Men uansett, hvis jeg vil ha ett større og bedre lydbilde, bedre lyd, hva kan ellers anbefale? Er oppgraderingen fra iQ9 til XQ40 verdt pengene?
    Resonans bør jo helt klart være stedet for deg, da jeg mener bestemt at de har XQ40 inne. Og ja; oppgraderingen er vel verdt pengene i mine ører...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •