Fannt gull på bosset i dag !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fannt gull på bosset i dag !

Va på lønningen igjennvinningsstasjon i dag og skulle kaste noe greier og finner noe ganske så utrolig.. visste ikkje helt ka det va for noe men kjennte på vekten og så litt på konstruksjonen og konstaterte med at dette umulig kan ha vert billige greier når de va ny, visste lite om merket men testet de før eg søkte etter de og ble noe overasket, de spillte helt faktisk helt fantastisk og måtte deretter søke litt på nettet, googlet "imf electronics" .
    Kom frem til at mine heter Compact Monitor 2 og kostet 475 usd i 1982.
    Gleder meg som en unge til å teste mer i morgen når klokkeslettet tillater det litt bedre, har foreløpig kun testet få minutter med lite volum da det va sent når jeg begynnte.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med svært kjekke transmisjonslinjer.
    Utrolig hva som havner på dynga.

Er alle opphengene på membranene 100%? De kan ofte tæres litt med tiden.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk forbudt å ta med seg hjem søppel fra dynga...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt elementet ute av kassen men begge høytalerne virker som de har veldig bra gummi hele veien på membranen, føler meg som Fetter Anton i dag så regner med at det sjer noe fælt i morgen, disse va utrolig fet lyd i tatt alder i betraktning, igrunnen fet lyd uansett alder

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Det er faktisk forbudt å ta med seg hjem søppel fra dynga...
    På denne dynga er det lov Egen hall med selvplukk (Noe jeg kommer til å angre på at ble skreve)

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en variant av et Kef basselement og Peerless diskant. Du får ta og vaske kassene og olje dem.
    IMF Compact II

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at IMF har mange spennende konstruksjoner, men er ikke disse ekstremt tungdrevne?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Jeg synes at IMF har mange spennende konstruksjoner, men er ikke disse ekstremt tungdrevne?

Sitat Opprinnelig postet av http://www.marklev.com/IMF/CompactII/index.html
    Efficiency Measured via Pink Noise at 1 metre on axis for 40 watts
    99dB

Driving Power Requirements
    15 - 40 watts
    Selv om de større utgavene i Studio serien har svært lav sensitivitet har denne (enklere) konstruksjonen helt akseptabel ytelse som oppgitt i spesifikasjonene. IMF måler sensitiviteten med 40w og ikke 1 som de fleste andre, alikevel oppgir de at driftskravene er opp mot 40w

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde først med tandberg tr3030, den va for svak til å få høy lyd med skikkelig bass men bra nok til å få inntrykk av god lyd. Usikker på utgangseffekten på tandbergen men den er vell ikke så vannvittig høy at det gjør noe....
    Nå står de som fronter sammen med en pioneer vsx - 1016v 7x170 pioneer watt, drives greit med den iallefall men skal se om jeg ikke kan klare å lure meg til å prøve de sammen med en skikkelig klasse a forsterker snart .

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig greier med borrelåssystem til gitteret Har selv lagt fra meg noen høyttalere der (akai=ubrukelige). Vet aldri hva man kan finne. Sist jeg var der gikk det en mercedes-eier og letet. Får bare håpe at alt er inntakt for din del. Var det bare én høyttaler forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ett par . Har fått testet med litt forskjellig musikk i dag og må bare smile mer å mer hele tiden, oser ut med kvalitetslyd . De/den som har kastet disse høytalerne har virkelig ikke visst va dette er for noe. Hatt lydpirkete kompis på besøk i dag som har drevet endel med bygging av eksklusive høytalere, han ble overbevist etter få sekunder med micheal jackson - beat it, er nok mange høytalere den dag i dag som må pent sette seg i skyggen på hvor fint disse spiller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg satt ut litt....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t1Daniel
    Fikk ett par . Har fått testet med litt forskjellig musikk i dag og må bare smile mer å mer hele tiden, oser ut med kvalitetslyd . De/den som har kastet disse høytalerne har virkelig ikke visst va dette er for noe. Hatt lydpirkete kompis på besøk i dag som har drevet endel med bygging av eksklusive høytalere, han ble overbevist etter få sekunder med micheal jackson - beat it, er nok mange høytalere den dag i dag som må pent sette seg i skyggen på hvor fint disse spiller.

Sinnsykt rått! Må jo være ufattelige gode høytalere da til og med superekslusivhøytalermaker kompisen din ble helt overveldet over disse fantastiske godsakene.

Kan bare tenke meg at dette funnet sammes med high end pioneer må lede en rett inn i himmelsk lydnirvana. :-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Ser ut som en variant av et Kef basselement og Peerless diskant. Du får ta og vaske kassene og olje dem.
    IMF Compact II
    Det er ikke denne han har fundet på dønga, det er denne, Compact Monitor : Compact Monitor 2
    Selges for ca. 400 kr og oppover på E-bay.
    Og til stadighet ser man tråder her som "hvor stor forbedring med nye høyttalere?" og disse høyttalere er 35 år gamle.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er ikke denne han har fundet på dønga, det er denne, Compact Monitor : Compact Monitor 2
    Selges for ca. 400 kr og oppover på E-bay.
    Se det ja...halve prisen av Dynavioce F6.

Jeg visste at Dynavioce er overpriset!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må sige til administratoren at han må fikse den link, bare det første bilde er av Compact Monitor, resten er av Compact II.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stund siden eg har vert her nå men kan jo brife litt med imf`ene som somsakt er funnet på bosset, her har de fått stativer fra hifiklubben, selvlagde deksler (spontplate og høytalerstoff fra biltema) og teak olje, vil påstå de ser litt bedre ut i real life hehe . Kan også anbefalle alle og enver disse høytalerne lydmessig, men meg får du de ikke av.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hørt disse, men IMF er noe jeg har sansen for. Bare utseende og plass hindrer meg i å kjøpe et par. Et par som du har vil dog kunne passe inn en gang tror jeg.
    Det er vel heller ikke full transmisjonslinje i dem tror jeg, men en slags kompakt versjon av et slag. Niels er inne på IMF, så kanskje han vet det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er konstruert noe a'la dette...

Og nei, de er ikke ekte transmissionlinere da mine er de minste transmissionline-høytalerene IMF laget. I følge John Wright som konstruerte dem så er mine de fysisk minste transmissionline-høytalere som var mulig å lage, i alle fall med 8'' element. I mindre høytalere brukte de derimot noe de kalte ALS, Active Line System om jeg ikke husker feil.... TLS står jo for Transmission Line System....

Forskjellen er at i stedet for en dobbel port i enden av en lang tunell så sitter ett basselement i enden av en mindre gang på f.eks. ALS40, det elementet er ikke tilkoblet strøm og settes i bevegelse av trykket fra det aktive elementet... CM2'ene derimot er hverken TLS'er eller ALS'er, men som du sier Lurer (hei forresten, lenge siden sist) noe som kan ligne en transmissionline høytaler.... I alle fall er det langt å foretrekke fremfor et bassrefleks-rør spør du meg....

Han har virkelig funnet gull da jeg mener det ikke er ille å betale 2000 for et par CM2'er i god stand, alder og lav status til tross så ville det vært et kanonkjøp... Så får heller folk rynke på nesen og tro jeg er gal som synes så gamle høytalere er verdt så mye da de tross alt bare er små stativ-høytalere, jeg kan leve med at dem tror sitt om meg da det bare skyldes uvitenhet og ikke kjennskap til IMF om noen synes min påstand er rar.... Han har funnet noen krutt-tønner som spiller så det klinger....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    De er konstruert noe a'la dette...

Og nei, de er ikke ekte transmissionlinere da mine er de minste transmissionline-høytalerene IMF laget. I følge John Wright som konstruerte dem så er mine de fysisk minste transmissionline-høytalere som var mulig å lage, i alle fall med 8'' element. I mindre høytalere brukte de derimot noe de kalte ALS, Active Line System om jeg ikke husker feil.... TLS står jo for Transmission Line System....

Forskjellen er at i stedet for en dobbel port i enden av en lang tunell så sitter ett basselement i enden av en mindre gang på f.eks. ALS40, det elementet er ikke tilkoblet strøm og settes i bevegelse av trykket fra det aktive elementet... CM2'ene derimot er hverken TLS'er eller ALS'er, men som du sier Lurer (hei forresten, lenge siden sist) noe som kan ligne en transmissionline høytaler.... I alle fall er det langt å foretrekke fremfor et bassrefleks-rør spør du meg....

Han har virkelig funnet gull da jeg mener det ikke er ille å betale 2000 for et par CM2'er i god stand, alder og lav status til tross så ville det vært et kanonkjøp... Så får heller folk rynke på nesen og tro jeg er gal som synes så gamle høytalere er verdt så mye da de tross alt bare er små stativ-høytalere, jeg kan leve med at dem tror sitt om meg da det bare skyldes uvitenhet og ikke kjennskap til IMF om noen synes min påstand er rar.... Han har funnet noen krutt-tønner som spiller så det klinger....
    Heisann. Gratulasjoner er vel på sin plass

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •