Fannt gull på bosset i dag ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akk, å bare _lese_ om IMF bringer tilbake minner. IMF ble jo senere "døpt" om til å hete TDL, og av disse har jeg arvet et sett med monsterhøyttalere.

TDL reference standard transmission line var det utrolig klingende navnet de ble født med ;P Husker min far kjørte disse på et selvbygget sluttrinn med en technics 1210 MK2 med Michael Jackson - Thriller albumet. Det var mekka på jord for en gutt når han var 5/6/7 år gammel. Men nå i en alder av 25 så merker man savnet når man finner ut hvor ufattelig sjeldne disse høyttalerene faktisk er Og spesiellt når man har sammenliknet de med alt man har kommet over av høyttalere så langt i livet, og ingenting har møtt de samme forventningene som TDL innfridde umiddelbart på to sekunder.

Det var på ingen måte meningen å kapre en tråd, men jeg måtte bare få det ut så jeg fikk sove godt i natt ^^ Nå er det desverre min bror som har høyttalerne, men han har elektronikk som matcher de så jeg må vel la det gå da

PS: Mitt sett er et av de 12 opprinnelige med diamant i diskanten (nummer 4 faktisk), alle produserte fra og med nr 13 har en annen oppbygging i super-tweeteren. Test av høyttalerne fra bladet AUDIO (2/1986 for interesserte) kan googles frem eller mailes ved forespørsel.

Bilde av høyttalerne (den til venstre) http://digilander.libero.it/piani/ca..._reference.jpg

-Øivind-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    PS: Mitt sett er et av de 12 opprinnelige med diamant i diskanten (nummer 4 faktisk), alle produserte fra og med nr 13 har en annen oppbygging i super-tweeteren. Test av høyttalerne fra bladet AUDIO (2/1986 for interesserte) kan googles frem eller mailes ved forespørsel.

Bilde av høyttalerne (den til venstre) [url
    http://digilander.libero.it/piani/cataloghi_tdl/tdl_electronics_reference.jpg[/url]

-Øivind-
    Har ikke den der tre transmisjon-linjer? To stykker for hver b139-lignende bassene, og en for mellomtonen i midten? Vet du forresten hva de bassene heter?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo den har 3 stk TL i kabinettet.

Tenker du på det som står på baksiden av elementene husker jeg ikke det i hodet, men jeg kan finne det ut når jeg besøker brodern igjen om du vil.

1 av elementene er forøvrig strukket opp igjen (spolen) pga det ble brent en dag med veldig uflaks med volumkontrolleren Heldigvis var det en hyggelig herremann i bergen som hadde kompetanse til å redde de fra å være støvsamlere til å bli brukbare igjen!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man først hørt IMF kan det gå kjapt å bli hekta på livstid. Hatt mine RSPM MK IV i ca. 25 år jeg nå. Men skulle noen komme med et særdeles attraktivt bud, så kanskje jeg reflekterer på et salg, men behovet for å selge er langt fra påtrengende. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du finner mange med IMF/TDL som er veldig interesserte i å selge HT sine på generellt grunnlag. Er en lojalitet til merket som jeg sjelden ser på andre merker (dog, det forekommer jo), men riktig elektronikk har vel aldri vært viktigere enn med HT i den kategorien og mange blir nok misfornøyd pga feil valg av signal og kgraft-kilder.

Men huff, har dere sett ut? Nå flakser jeg ut i sola med noen øl og en god bok, ciao!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden eg har vert innom men har siden sist anskaffet meg doxa forsterker men bruker fortsatt pioneer surround forsterkeren som forforsterker da, tenker å forandre på forforsterkeren og om mulig få enda bedre lyd . Er iallefall en lyd i dag som tilfredstiller mine ører mer enn noe annet eg har hørt både i butikk og privat .. kjører med doxaen alt på flat eq signal uten noen form for forandringer og helst på flac filer eller cda.. med høytalere av denne kaliber man virkelig hører at mp3 ikkje alltid holder mål.. .
    Kan også takke made4u her inne på forumet for å ha fått lånt og låner fortsatt hannes tls50.. har lyttet på begge masse (altså cm 2 og tls50) og kommet frem til at lyden fra tls`ene er endel mer detaljert men varmen fra cm2 og dynamikken er endel bedre.. følelsen man får av lyd er rett å slett bedre i cm2ene.. trøkket i begge er nokså lik men tls`ene spiller endel dypere.. men når det er sakt så spiller dem begge meget dypt sammenlignet med "vanlige" høytalere (som etter min mening er urettferdig å sammenligne med siden imf er liksom bare er så mye bedre). Når det er sakt vil eg tro at med rette forsterkeren så er tls50 fetere å høre på, doxa er rett å slett for lite tror eg og stuen det er testet i er noe liten.. kvadratisk firkanntet på ca 16kvm med en del glass rundt.. både vinduer og skap.. glassene ødelegger masse for å si det sånn.. (dirr dirr dirr ).

Se vekk fra gramatikk feil i denne teksten.. hold heller bryet på å få hørt imf`er med skikkelig forsterker koblet til

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •