Senterhøytaler og sub. Hvilken burde jeg velge.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senterhøytaler og sub. Hvilken burde jeg velge.

Jeg skiller dette ut i fra min tråd om hjemmekino på "Generelt audio og HiFi" siden dette spørsmålet kun omhandler høytaler og da er det vel mer fornuftig å stille mitt spørsmål her, da jeg trenger gode råd snarlig.

Jeg er nå få tastetrykk unna å bestille på sorround.no, men før jeg trykker "kjøp" så vil jeg bare være helt sikker på et par ting.

Senterhøytaler: Tenkte litt på Dynavoice Challenger C-5 i Black Oak eller XTZ 89 Center. Hva vil dere anbefale. Er det noen annen modell jeg burde vurdere til max 1300,-?

Sub: XTZ 99 W10.16 Pianolakk ligger i handlekorgen min, men jeg undrer på om XTZ 99 W8.16 i sort pianolakk holder for mitt bruk? Jeg har kone og barn og ett ikke særlig lydisolert hus. Dette gjør at jeg ikke fyrt opp noe voldsomt høyt på anlegget på en typisk filmkveld, der barna ligger og sover.

Takker for innspill til mine spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor sub betyr ikke nødvendigvis mye lyd må du huske. Jeg ville ikke gått for noe under 10" av XTZ ved sub.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva har du som front nå da ?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp en center som mathcer fronthøyttalerne dine.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå i front noen eldre Proson 6030 conquest (ikke mk2), men disse skal etter planen byttes ut med Dynavoice F-6.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har planer om å bytte til en F-6 som fronthøytaler, så lønner deg seg å gå for dynavoice center, pga. matching av lydsignatur.

Subben kommer annpå størrelse på rommet og hvor mye bass du vil ha.

små subwoofere er gjerne kjappere og mer presis den større subwoofere, dog de større leverer mere bass, og går dypere ned pga større kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da blir det Dynavoice Challenger C-5 i Black Oak og XTZ 99 W10.16 Pianolakk.

C-4 passer best til F6, men fikk påpekt i min andre tråd at denne senteren var litt svak. Så da går jeg opp til C-5.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min Dynavoice C-5 senterhøytaler i hus. Lyden er upåklagelig, men det er en ting jeg lurer på. Etter å ha slått denne på på min HK avr255, så virker det som den spiller mye høyere en mine fronthøytalere. De spiller lavere altså på samme volumsettings. Skal det være slik eller er det noen innstilling jeg skal gjøre?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Da var min Dynavoice C-5 senterhøytaler i hus. Lyden er upåklagelig, men det er en ting jeg lurer på. Etter å ha slått denne på på min HK avr255, så virker det som den spiller mye høyere en mine fronthøytalere. De spiller lavere altså på samme volumsettings. Skal det være slik eller er det noen innstilling jeg skal gjøre?
    Vist du ikke har lydtryksmåler får du buke øret og skru på volumene til det hørest ut som det er mest mulig likt lydnivå

Men du kan jo prøve og kjøre romkorreksjonen på recievern din og da, så stiler
    den avstand, delefilter og lydnivå til høyttalerene for deg, og eventuelt har den en equalizer som stiller seg in for topper og diper du har, men er du fornøyd med lyden så er det vel ikke nødvendig og bruke den

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være det er jeg som er dålig å lete, men jeg finner ingen plass å justere volumet på kun senterhøytaleren. Skal dette være mulig på HK 255?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være det er jeg som er dålig å lete, men jeg finner ingen plass å justere volumet på kun senterhøytaleren. Skal dette være mulig på HK 255?
    Det burde være det, jeg har aldri hatt hk så jeg har ikke peiling på hvor jeg finner det

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruksanvisning??? :shock:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •