Erfaringer B&W DM804

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer B&W DM804

Hva slags erfaringer har folket med DM804, var nede og bestilte ett slikt par i dag, håper det låter bedre enn DM640.

De spilte pent i butikken, men det blir liksom litt annerledes i egen stue.
    Hadde mest lyst på 803 men lommeboka var ikke helt enig :???:

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Hmm... du mener vel B&W 804S regner jeg med???
    I tilfelle det er denne du mener så er det en meget god høyttaler i mine øyner og ikke minst ører

De er kritiske til elektronikk, men det trenger ikke være noen bakdel.

Har selv hatt et sett med 804S og er utrolig fornøyd.

Lykke til !

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill tro du mener 804S, dette er en veldig fin og god høgtaler spør du meg.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av maxmekker
    Hva slags erfaringer har folket med DM804, var nede og bestilte ett slikt par i dag, håper det låter bedre enn DM640.

De spilte pent i butikken, men det blir liksom litt annerledes i egen stue.
    Hadde mest lyst på 803 men lommeboka var ikke helt enig :???:
    Med et god forsterker med varm klangbalanse spiller disse meget bra. Som de andre skriver så er det 804S på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

804s

Beklager men ja det var 804S som jeg mente, blir fort litt surr når man titter på så mange forskjellige typer høytalere.

Valget stod til slutt mellom 804S og DM683, håper bare jeg har valgt rett.
    Men Hi-Fi klubben i Porsgrunn var såppas behjelplige att jeg fikk deponere på ett sett med mulighet for å levere de igjen hvis det blir for galt.
    Skal hente de i morgen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Beklager men ja det var 804S som jeg mente, blir fort litt surr når man titter på så mange forskjellige typer høytalere.

Men Hi-Fi klubben i Porsgrunn var såppas behjelplige att jeg fikk deponere på ett sett med mulighet for å levere de igjen hvis det blir for galt.
    Skal hente de i morgen.
    804S er mye bedre enn 683. Bassen er strammere, mer detaljert mellomtone/diskant. Prisforskjellen taler vel for seg selv.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal hente de i morgen.

Er ikkje det at dm 683 ikkje er en god høgtaler, men 804s slår den vell egentlig på alle områder. Konstruksjonen er mykje mer "solid". Som da-ty@online.no
    skriver så er bassen er strammere, mer detaljert mellomtone/diskant..
    Men ja, den koster jo betydelig mykje mer en 683, men den består jo av en mykje bedre komponenter, og selve kabinettet er også betydelig mykje bedre.....

så vill vell si du har gjort en godt valg, men du må jo også ha skikkelig med elektronikk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    804 er kjempebra! Godt valg må jeg si . Eneste ankepunktet mitt mot den er litt i bassen... den er litt vel boomy, men mye bedre enn 683 da . Men det kommer helt ann på musikksmak og din mening da .

Tror du blir veldig fornøyd .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    så vill vell si du har gjort en godt valg, men du må jo også ha skikkelig med elektronikk
    Parasound gjør susen på disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp koblett de opp og skuffelsen var stor da jeg skrudde på.
    Lyden var tam og flat, ingen bass var det heller.
    Forsterker var RXV-3800

Så jeg dro frem den gamle DIY ampen min, og dette var andre boller, hele rommet åpnet seg opp og bassen ble fyldig og stram.
    Jeg fikk høre instrumenter som jeg ikke var klarover i musikken jeg har spilt før.
    dvs de har vært der men nå var det de som kom frem i sin fulle klarhet, fingrene glir over gitarstrenger slik att du virkelig hører att det ikke er glatte stål strenger.
    Ikke engang 683 spiller med slik fylde og klarhet når jeg hørte de i butikken.

Men 804s krever litt guff i forsterkeren har jeg merket.

Neste test blir med Yamaha MX-1 og ett par rør-forsterkere.

Dette er hva jeg har opplevd foreløpig, så jeg tror nok jeg valgte rett høytaler selv om jeg drømmer om 803 som jeg hørte på i butikken

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nettopp koblett de opp og skuffelsen var stor da jeg skrudde på.
    Lyden var tam og flat, ingen bass var det heller.
    Forsterker var RXV-3800

Så jeg dro frem den gamle DIY ampen min, og dette var andre boller, hele rommet åpnet seg opp og bassen ble fyldig og stram.
    Jeg fikk høre instrumenter som jeg ikke var klarover i musikken jeg har spilt før.
    dvs de har vært der men nå var det de som kom frem i sin fulle klarhet, fingrene glir over gitarstrenger slik att du virkelig hører att det ikke er glatte stål strenger.
    Ikke engang 683 spiller med slik fylde og klarhet når jeg hørte de i butikken.

Men 804s krever litt guff i forsterkeren har jeg merket.

Neste test blir med Yamaha MX-1 og ett par rør-forsterkere.

Dette er hva jeg har opplevd foreløpig, så jeg tror nok jeg valgte rett høytaler selv om jeg drømmer om 803 som jeg hørte på i butikken
    Denne vil gjøre en super jobb på 804S.
    AVshop.no / Parasound Halo A21 Forsterker

Men det finnes også en annen som vil gjøre en super jobb. Koster noe mindre.
    AVshop.no / Parasound New Classic 2250 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    804S liker definitivt power - gi dem maten de vil ha - og du får mange gode opplevelser! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi, dristig kjøp du har gjort der. Ikke det at det er en suveren høyttaler men...

Nå er jo B&W CM9 snart inne i butikkene til en pris på rundt 20 K som trolig "erstatter" 703. Har ihvertfall ville ha ventet til jeg fikk testet den først.

Er du på jakt etter elektronikk eller? Høres ut som du prøver en del forskjellig...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fritidsproblem
    Oi oi, dristig kjøp du har gjort der. Ikke det at det er en suveren høyttaler men...

Nå er jo B&W CM9 snart inne i butikkene til en pris på rundt 20 K som trolig "erstatter" 703. Har ihvertfall ville ha ventet til jeg fikk testet den først.

Er du på jakt etter elektronikk eller? Høres ut som du prøver en del forskjellig...
    Det er denne som erstatter 700 serien ja. De gadd ikkje å lage nye ht'er i 700 serien, og satset derfor videre med cm. Var iallefall dette som blei sakt når eg var å hørte på nye cm 9 og cm 5. Men blei sakt at 804 er en bedre høgtaler en nye cm 9..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neida jeg er ikke på jakt etter elektronikk, er i utgangspunktet godt dekket med forskjellige forsterkere.

Skal prøve litt mer senere i dag, i går ble det mest spilling og en film på BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er denne som erstatter 700 serien ja. De gadd ikkje å lage nye ht'er i 700 serien, og satset derfor videre med cm. Var iallefall dette som blei sakt når eg var å hørte på nye cm 9 og cm 5. Men blei sakt at 804 er en bedre høgtaler en nye cm 9..
    Har vel aldri trodd at den skal spille ut 804-en men at den kan komme ganske nårt mot den og til nesten 15 000 kr mindre er det vel noe å tenke på.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel aldri trodd at den skal spille ut 804-en men at den kan komme ganske nårt mot den og til nesten 15 000 kr mindre er det vel noe å tenke på.
    den koster jo betydelig mykje mer. Det er sant, så er jo selfølgelig noe å tenke på. Men vist du vill ha det som er "litt" bedre så koster det ofte veldig mykje mer....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den koster jo betydelig mykje mer. Det er sant, så er jo selfølgelig noe å tenke på. Men vist du vill ha det som er "litt" bedre så koster det ofte veldig mykje mer....
    Nå er det vel slik at jeg tror CM9 blir så bra at selv i HiFi verden tror jeg ikke at de 15 000 kr er verdt det. Da hadde jeg heller ventet på en etterkommer etter 804 som er en relativt gammel høyttaler.

Grunnen er prispolitikken til HiFi klubben, prisen går ikke ned en millimeter før en modell har fått en erstatter uansett alder, i ett marked med normal konkurranse ville en høyttaler til den prisen for gått ned mellom 5 og 10 000 kr etter 1 - 2 år på markedet. Derfor kjøper jeg aldri "gamle" modeller på HiFiklubben.

Ett fint eksempel er Yamaha Soavo 1 som er en ekstremt god høyttaler, har eid den selv. Kostet 25 000 kr ved lansering, nå ligger den på rundt 22 000 kr og jeg har sett de i nettbutikker til ca 18 000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testa litt flere forsterkere.

Med rør (2 forskjellige EL34 forsterkere) låt ikke disse høytalerene særlig pent, det ble flatt i mellomtonen og diskanten ble skjærende samt bassen ble ukontrolert.
    Er nok for liten effekt på disse :???:

Med Yamaha MX-1 ble det god fylde og kjempetrøkk i hele registeret, men ikke så klar i mellomtone diskant som DIY.

Med min DIY transistor amp er lyden ekstremt klar hele veien og full kontroll på bassen, men klarer ikke like ekstremt volum som MX-1.

Så jeg foretrekker DIY amp uten tvil, men så har den også blitt fortrukket på tidligere høytalere også

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    804 er kjempebra! Godt valg må jeg si . Eneste ankepunktet mitt mot den er litt i bassen... den er litt vel boomy, men mye bedre enn 683 da . Men det kommer helt ann på musikksmak og din mening da .

Tror du blir veldig fornøyd .
    boomy er ganske langt fra beskrivelsen jeg har på 804s, tror du har vært uheldig med rom eller tilhørende komponenter hvis du har fått det inntrykket. Mest sannsynlig rommet, muligens underdimensjonert forsterker
    --
    Thorbjørn

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •