Er det Klipsch jeg bør gå for?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det Klipsch jeg bør gå for?

Jeg er i samme stilling som en annen trådstarter å er på utkikk etter høyttalere til rock og metal(samt hjemmekino),men jeg har et større budsjett.40000 for et frontsett og opp til rundt 10000 for senter er min ramme.
    Ser mange anbefaler Klipch å jeg har blitt veldig nyskjerrig på disse.Kan noen guruer her inne komme med klipsch høyttalere innenfor mitt budsjett samt si litt om hvordan de låter?
    Skal også investere i ny elekronikk og budsjettet der er 50000 for forsterker,forsterkersett.Hjelper vel ikke med rock høytalere om ikke de får rett elekronikk?
    Hadde egentlig bestemt meg for pioneer s-3ex,men med min musikksmak er kansje klipsch veien å gå?

Av musikken jeg hører på er Rush,Queensryche,Satyricon,Volbeat,ja,stort sett alt fra klassisk metal til blackmetal.

Men jeg hører også på en del roligere musikk som Midnigt Choir,Marillion,Pink Floyd.Hvordan vil Klipch formidle denne musikken?

Stua det skal være i blir rundt 40-45 kvm.

Tenker jo ta runden å høre,men greit å få råd,veiledning fra kunnskapsrike forumsmedlemmer

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fronter: Klipsch rf-83 ca 25 000.- veil
    Senter : Klipsch rc-64 ca 9 000.- veil..
    Men du får de nok en del billigere hvis du snuser litt rundt8)
    Blir sagt at parasound er en bra match, var i allefall det hos meg og mine rf-82

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo også nevne at jeg idag har Audiovector m3signature høyttalere og Pioneer vsa-ax10i elektronikk.
    Er det stor forskjell på Klipsch og Audiovector,har aldri hørt Klipsch faktisk,bare hørt mye positivt om dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er den type høyttaler at enten så rådigger du lyden og trykket eller så syns du den blir for masete (IMO).

Min største anbefaling er å gå til forhandler og få hørt høyttalerne. RF83 er ganske heftige saker. Men de er store og mye kommer ann på størrelsen i rommet ditt. Mitt rom er knøtteliten og selv om jeg sikler på dem og kunne skaffet meg et par så ville det ikke funket. Ser ut som du har greit med penger men hvis du kjøper et par Klipsch modeller i RF-serien og ikke liker dem likevel må du regne med verditap på 1/3 med en gang på bruktmarkedet. Bare for å ha tatt med det også

Lykke til med søken...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del... Hør på klipsch høytalere som ER innspilt !!!!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er du ute etter Klipsch så burde du ta kontakt med denne persjonen. Klipsch rf-7, rc-7, rs-7 og rsw 12

Er han seriøs er dette et kjempe kjøp.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Kan jo også nevne at jeg idag har Audiovector m3signature høyttalere og Pioneer vsa-ax10i elektronikk.
    Er det stor forskjell på Klipsch og Audiovector,har aldri hørt Klipsch faktisk,bare hørt mye positivt om dem.

Har hatt begge og begge er bra kandidater til din type musikk. Men jeg synnes Klipsch RF-82 er hakket bedre på denn type musikk.

RF-7 som jeg har linket til er utrolig mye bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •