Arcam AVR-350 hjelp. Ikke lyd i optisk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam AVR-350 hjelp. Ikke lyd i optisk?

Hei. Fikk meg nye høyttalere og amp i går. Focal 836v of Arcam AVR-350. Så det skulle jo bli gøy å teste. Kjøpte arcamen brukt her for noen uker siden men har ikke testa før nå.

Men uansett hva jeg gjør så får jeg ikke lyd via optisk. Jeg var inne på advanced og mappa de optiske inngangene til DVD og CD, men det funka fortsatt ikke. Jeg legger merke til at analog-lampa står og lyser når jeg velger disse, og det høres jo litt rart ut?

Finnes det evt noen måte å resette alt av settings til factory defaults? Prøvde å finne noe i manualen men fant ingenting.

Jeg har ikke testa noen andre innganger enn optisk enda, men det kom lyd fra forsterkeren når jeg kjørte test-tonene.

Noen som har forslag?
    EDIT:
    jeg posta i høyttalere, det er jo selvfølgelig bare tull. Kan en moderator flytte denne?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Hei. Fikk meg nye høyttalere og amp i går. Focal 836v of Arcam AVR-350. Så det skulle jo bli gøy å teste. Kjøpte arcamen brukt her for noen uker siden men har ikke testa før nå.

Men uansett hva jeg gjør så får jeg ikke lyd via optisk. Jeg var inne på advanced og mappa de optiske inngangene til DVD og CD, men det funka fortsatt ikke. Jeg legger merke til at analog-lampa står og lyser når jeg velger disse, og det høres jo litt rart ut?

Finnes det evt noen måte å resette alt av settings til factory defaults? Prøvde å finne noe i manualen men fant ingenting.

Jeg har ikke testa noen andre innganger enn optisk enda, men det kom lyd fra forsterkeren når jeg kjørte test-tonene.

Noen som har forslag?
    Hva med kilden da? (DVD-spiller?) Instillinger der?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei begge kildene fungerte helt fint på Yamaha RX-V1500 for 1 dag siden. så det tviler jeg på. men takk for forslaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv AVR-350, og jeg har ikke hatt noe som helst problem.

Men angående det analog greiene, så går den ikke over på "digital" før den lukter ett signal via en av digital-inngangene. Tipper det er port-mappinga som er feil her. Men det skal jo ikke være noe vanskelig å få fiksa det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en oppdatering. Fikk det til å funke. Bare jeg som var litt sliten den kvelden

Problemet var at jeg må trykke på AMP knappen på fjernkontrollen før jeg kan bytte kilde. Det tok litt tid før jeg skjønte. Og i tillegg hadde jeg volumet for lavt

Egentlig burde jeg holdt dette for meg selv, men....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •